'An ignorant person with a bad character is like an unarmed robber,but a learned person with a blog is a robber fully armed'
-Mickey Kaus
~~~~~~~
Tien pogingen. Ik moest Siri (Spraak assistent van IOS) tien keer vertellen om mijn broer te bellen. TIEN KEER.
'Kijk wie er eens belt.' zei mijn broer plagerig. Ik klemde mijn kaken op elkaar en probeerde alle scheldwoorden die uit mijn mond wouden rollen tegen te houden.
'Nadia?' Hij klonk bijna bezorgd.
'Waarom?' vroeg ik uiteindelijk. Het was een tijdje stil aan de andere kant van de lijn. 'Wie heeft het je verteld?' Vroeg hij kalm. Natuurlijk wist hij waar ik het over had, mijn broer was een slimme jongen. Een mannelijke hoer, maar een slimme jongen. 'Alsof het iets uitmaakt!'riep ik uit. 'Je hebt onze fucking afspraak gebroken Ed! We hadden een overeenkomst.'
'Dat weet ik.'
'Je wist het! Je wist HET! En toch maakt het je geen ene moer uit. Eerst Justin en nu jij? Vieze vuile verrader die je bent! Jij hoort diegene te zijn die beter weet, jij bent mijn broer Ed! Mijn verdomde BROER! Ik veracht je op dit moment, hoe kun je dit haar aan doen? Hoe kun je onze familie dit aan doen?'
Ik drukte kei hard op de rem toen een oude vrouw de straat overstak, gelukkig had mijn vader mij geleerd om een gordel om te doen. Anders lag ik nu op straat. Het oude vrouwtje wierp mij een boze blik toe. Ik stak mijn middelvinger naar haar toe.
Ach loop toch door oud wicht!
'Nadia!' Snauwde hij. 'Wat denk jij dat ik haar precies heb aan gedaan?'
Ik haalde mijn voet van de rem en gaf gas. Mijn handen omkleden het stuur stevig vast. Ik durfde het niet uit te spreken, ik zou denk ik kotsen als ik het uit had gesproken. Ik wist niet hoe ik Simons les heb overleefd zonder.
'J-je...je hebt haar...'
Ik slikte. Ik kreeg een vieze smaak in mijn mond. 'Je hebt haar pijn gedaan...'
Ik kon het toch niet hardop zeggen. Als ik het hardop had gezegd zou het op een of ander manier erger zijn, ik wist dan niet hoe ik haar ooit in de ogen zou kunnen aankijken, hoe zij mij na al die tijd nog in de ogen kan aankijken
Aan de andere kant van de lijn was het muisstil. Tegen de tijd dat hij antwoordde was ik al in onze wijk.
'Nadia, mijn allerliefste zusje. Beweer je nou echt dat ik haar iets aan heb gedaan?'
'Ik beweer niks Ed. Het is mij verteld.'
'Nadia, Charlotte wierp zich letterlijk in mijn armen. Ik was dronken en zij maakte daar gebruik van en niet andersom, en plus het was maar een keer en toen ik weigerde om het nog een keer te doen werd ze boos, het was niet echt mijn schuld. Jou zogenaamde vriendin probeert me al jaren voor zich te winnen. Je weet niet half hoeveel. Ik heb het je nooit verteld omdat ik je wilde beschermen, maar dit gaat te ver. Mij beschuldigen van verkrachting is tegen de wet. Wist je dat ik zelfs zou kunnen worden vermoord vanwege haar valse beschuldigingen, dit is niet iets simpels. Dit is geen Senior High meer.'
'Dus er is niks gebeurd onder dwang.'
'Nee prinses. Ik zal niet beweren dat ik er niet van heb genoten, maar als ik het kon veranderen dan zou ik het hebben gedaan. Ik heb haar jaren lang afgewezen, maar die nacht kwam als een klap, denk ik. Ze heeft hulp nodig en snel ook.'
JE LEEST
My Story
RomanceMijn naam is Nadia Christina Alexia Houston. Ik ben 17 jaar oud en behoor tot de grootste Maffia gemeenschap in Amerika. Mijn familie en ik wonen generaties lang in Housville, samen met de andere stichters van onze gemeenschap: The Founders. Ik had...