giriş ℘

7K 495 106
                                    

Yeryüzüne ait birçok canlı ve cansız varlığın tanrısı vardı. Bu tanrıların içinde en merhametli olanı şüphesiz kedilerin tanrısıydı. Her bir evladı için ayrı endişelenir, onlara beslediği sevdiği göstermekten asla geri durmazdı. Diğer tanrılar gibi korkulan ve çekinilen bir tanrı imajı çizmediği için alay konusu olsa da o bunların hiçbirine aldırmazdı. Özellikle kimsesiz ve kendini oldukça yalnız hisseden kedileri için düşünmeden yeryüzüne iner ve onları mutlu ederdi.

Kedileri mutlu oldukça kendisi de mutlu oluyordu.

Bu tanrının bembeyaz bir teni vardı. Küçük, üçgen gözleri, masmavi göz bebekleri. Gözlerinin altında, elmacık kemiklerin ve burnunun üzerinde sanki yıldızlar oraya düşmüş gibi çilleri vardı. Küçük bir ağzı, sevimli bir burnu ve eğer dikkatli bakarsanız kedi kulağı gibi kulakları vardı. Diğerleri gibi heybetli değildi ama bunu da umursamazdı. Belki de tanrıların içinde en alçak gönüllü olanı oydu.  

"Tamam da büyükanne, bana neden anlatıyorsun bunları? İnanmak için oldukça büyüğüm ben." Büyükannesinin dibine oturmuş, başını dizine yaslamış, kadın ne derse dinliyordu. Gözlerinin önünde ateşi zayıflamış bir şömine vardı. Biraz sonra kalkıp odun atmayı aklına not etti. Unutmadan, gerçekten bir masala inanmak için büyüktü. İki ay önce on üçüne girmişti.

Büyükanne torununun saçlarını okşadı. "Güzel çocuğum benim, ben ne biliyorsam sana öğretmek görevimdir. Ondan anlatıyorum." 

"Ama masal dinleme yaşım çoktan geçti..." Büyükannesine saygısızlık yapmak istemiyordu ama sıkıldığını söylemek yalan olmazdı. Kedileri ve onların tanrısını konu olan herhangi bir şey dinlemek yerine zombi istilası hikayeleri dinlemek daha heyecanlı olurdu. 

"Jimin..." Büyükanne yeniden torununun saçlarını okşadı ve buruşuk ama yumuşak avuç içlerini çocuğun yanağına indirdi, şefkatle dokundu. "Ben sana masal anlatmıyorum ki." 

Jimin, büyükannesinin onunla dalga geçtiğin düşündü ya da aklını kaybettiğini. Yine de kadın anlatacağını bitirene kadar dizinin dibinden kalkmadı. Hayatının geri kalanında da ne kediler tanrısını düşündü ne de kadının sözlerini.

serendipity | yoonmin ✓Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin