Resim...

156 12 0
                                    

Gözüm köşedeki fotoğrafa ilişti. Oturduğum yerden kalkıp o tarafa doğru yöneldim.Herkesin evinde bir sürü fotoğraf olurdu; ama burada sadece bir tane fotoğraf vardı. O da kocaman bir sehpanın üstünde duran ,yuvasını kaybetmiş kuş misali, küçücük bir fotoğraftı .Fotoğrafta iki çocuk vardı.İkisi de erkek çocuğuydu ama biri daha büyük duruyordu.

Büyük olanı sarı saçlı mavi gözlüyken, küçük olanı siyah saçlı siyah gözlüydü.Küçük olan James olmalıydı-hiç benzemese de- ama diğer çocuk kimdi?

Birinin hafifçe omzuma dokunması ile bütün düşüncelerimden birden sıyrılıverdim. Arkamı döndüğümde James bana bakıyordu sanki ne düşündüğümü anlamaya çalışıyormuş gibi.

"Benim fotoğrafımı bulmuşsun"dedi sırıtarak.

Bir ona bir resme baktıktan sonra "Aa evet gözüme ilişti.Sana bir şey sorabilir miyim?"dedim.

"Tabii; ama ilk önce şu suyunu iç bakalım"diyerek bana elindeki suyu uzattı.

Ben de elindeki suyu temkinli bir şekilde alarak içtim.İçtikten sonra da sorumu sordum.

"O fotoğraftaki diğer çocuk kim , sarı saçlı olan?"dedim yutkunarak.

"Oo benim anmadığım ve anmak da istemeyeceğim biri."dedi.

"Neden ki?" dedim.

"Bu konudan bahsetmeyi sevmiyorum."dedi.

Ben de daha fazla kurcalamadan arkamı dönüp bardağı koltukların yanındaki sehpaya özenle koyduktan sonra koltuğa oturdum. James de gelip yanıma oturdu.

"Sokakta bana saldıran kişiler kimdi peki?"dedim.Aklıma geldikçe titreme geliyordu"

James de bu halimi gördüğünden"Birileri değil, sadece bir çift sokak serserisiydiler. Sana zarar vermediler değil mi?"dedi.

Cevabımın hayır olmasını beklercesine bakıyordu bana."Hayır"dedim rahat bir şekilde.Cevabımın ardından bir ohh çektiğini duyumsadım.Onun da rahatladığı belli oluyordu.

"Neyse bence artık şu resim çalışmamıza geri dönelim."dedim.

O da "Tamam dönelim vegetarian girl."dedi.

Hala sinir oluyordum bu sözüne ama sesimi çıkarmadım bilerek;çünkü çıkarsaydım konu uzayacaktı.O da bunu istiyordu.Anlayabiliyordum pis pis sırıtmasından.

Bir şey demeyeceğimi anladığında salondan çıktı.Bir on dakika sonra elinde resim malzemeleriyle ve üstsüz bir şekilde geri döndü.

Hala vücudunun nasıl bu kadar mükemmel olabildiğine anlam veremiyordum.

Gözlerimi birkaç kere kırpıştırdım ve kendime geldim.Dikkatimi üstüne değil tuvalime vermeliydim. James durumumu fark etmemişti neyse ki. Eğer farketseydi kesin o pis sırıtışları bütün yüzünü kaplardı yine.

James koltuğa oturdu.Ben de oturduğum yerden kalktım ve tuvalimi yerleştirdim. James'in getirdiği boyaları açarak resme başladım.

Yaklaşık bir saat sonra James'in üst kısmı bitmişti.Alt kısmına geçmek istediğim pek söylenemezdi.O yüzden çok yorulmuşum gibi yapıp koltuğa oturuverdim.

"Ne oldu,yoksa hemen yoruldun mu? Daha alt kısmım vardı ama !"dedi yine yüzüne gelen o sırıtmayla.

"Aa evet biliyorum;ama maalesef bir sonraki derse kaldı."dedim.

"Önemli değil. Neyse artık yarınki resim dersinde bitireceğiz.Ne yapalım."dedi.

Nee yarın da mı dersimiz vardı! Büyük bir hayal kırıklığından sonra sadece kafamı sallamakla yetindim.

"Ben artık eve gitsem iyi olacak."dedim.

O da hemen ayaklanarak"Bu olanlardan sonra seni eve ben bıraksam daha iyi olacak galiba."dedi.

Olanları düşündüğümde bu fikrin iyi

bir fikir olacağını anladım.

"Tamam" dedim kısaca.

Eşyalarımı toparladım. Tuvalimi de yanıma alarak dışarı çıktım. James de üstünü giyip geldikten sonra arabasına bindik.

Yarım saat sonra evimdeydik. Yol boyunca James ile sohbet ettik ve gerçekten o kadar da kötü olmadığına karar verdim.Ona karşı acımasız davranmıştım.

"Tuvali neden aldın? Bende de kalabilirdi.Ben getirirdim yarın."dedi.

Tam eve girmek üzereyken sormuştu.Sanki duymamış gibi yaptım ve kapıyı açtım.Eşyaları içeri koyduktan sonra arkamı dönüp "İyi akşamlar."dedim.

O da duymadığıma inanmış olacak ki bir daha sormadı ve "Sana da vegetarian girl"dedi. Bu sefer sırıtmayla değil bir tebessümle söylemişti.İlk defa içtendi.

Eşyaları odama çıkardım. Annemler görmeden önce tuvalin üzerini kapatmalıydım. Annemler sanattan anlamadıkları için yanlış anlayabilirlerdi.Bir örtü almış tam tuvalin üzerini kapatacakken ben de kendime aynı soruyu sordum."Neden tuvali yanıma almıştım?"İşte o an tuvale baktım ve neden aldığımı anladım. James'den hoşlanmaya başlıyordum...

Yine sen (!)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin