Bu Devirde Dövme Moda

218 6 0
                                    

Ben Barok, 17 yaşından beri vücudunda dövmeleri olan ya da kısaca dövmeli biriyim. 7 tane dövmem var ve bu konu hakkında söz hakkımın olduğunu düşünüyorum. Dövme Mısır Firavunları devrinden beri kendini ifade etmenin bir yolu. Denizciler gittikler mil kadar kırlangıç yaptırmış, kimi nazardan korunmak için mitolojik sembolleri yaptırmış kimi yaradan korkusuyla haç yaptırmış ama kendilerini ifade etmişler. Ama günümüzde böyle bir durum ortadan kalktı ve bu beni çok üzüyor. Dövme modası diye bir şey ortaya çıktı . Moda gelip geçici , kendini tekrar eden bir düzen, dövme ise kalıcı. Yani mantıken temelde uyuşmuyorlar ama dövme modası diye bir şey doğdu ve büyümeye devam ediyor. En basit örneği ninja kaplumbağalardan Mikalenjelo abimizin Ademin yaratılışı adlı eserindeki birbirine uzanan ellerin dövmesi. Herkeste var, heryerde var. Doğruyu söylemek gerekirse güzel ama bir anlamı yok. Yani var mikalenjelo abimize göre var abimiz çizmiş etmiş ama senin kolunda veya bacağında göğsünde bir anlamı yok. Anlamdırmaya açık bile değil, 2 el 10 parmak ne olabilir en fazla. İnsanların dövme konusunda en korktuğu etmen kalıcı bir şey olmasından dolayı zamanla dövmeden sıkılmasıdır. Evet öyle çiçekten böcekten attan eşekten eski sevgilinin isminden ( bu konuyu açmıyorum çünkü girersem çıkamam sadece sakın ama sakın sevgilinizin ismini dövme yaptırmayın. Yazları sıkıntıdan ve soğuk olduğundan dolayı dövmecimin yanında takılıyorum ve günde en az 5 tane dövme kapatma yapmasını izliyorum.) sıkılabilirsin ama bir anından sıkılmazsın. İnsan yaşadığı şeylerden pişman olur, sıkılmaz. Siz siz olun fikirleriniz tam oturmadan, zevklerinizi bilmeden dövmeye bulaşmayın. Ve unutmayın dövmenin modası olmaz.

Kurgusal Gerçek YaşanmışlıkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin