19.

1.3K 59 8
                                    

Za ty čtyři roky, které Arya prožila spolu s Kaspianem, se jejich vztah, dalo by se říci, celkem změnil.
Dovolím si tvrdit, že k lepšímu. Chovali se k sobě jako sourozenci. Chránili se, hádali, dohadovali, pošťuchovali. Když chtěla Arya Kaspiana naštvat, říkala mu "osle". Nesnášel to a vždy se urazil, čímž udělal radost Arye, která toho chtěla docílit, aby ji už nechal na pokoji.
Žili v zámku v Narnii, občas Kaspian vyjel do nějaké bitvy, ale Aryu nechtěl vzít s sebou. Štvalo ji to, ale bohužel s tím nic udělat nemohla.
Jednou byla princezna a nemohla si jen tak jezdit do bitvy s králem.
Už jenom fakt, že byla princezna a měla dovoleno jezdit na hony, střílet, cvičit šerm a tak podobně, bylo vzácné. Jiné princezny měly naprosto jiné priority.
Netvrdím, že Arya neměla stejné povinnosti jako ostatní princezny, ale dělala je nerada. Nerada chodila na plesy, nerada nosila dlouhé šaty, i když se jí líbily. Líbily se jí na někom jiném, než na sobě.
Vyrostla do krásy. Měla dlouhé hnědé vlasy, které jí splývaly s jejíma hnědýma očima. Už se o ni zajímalo spoustu nápadníků, ale Arya je pokaždé odmítla. Ne jenom proto, že se nechtěla vdát a být za ještě větší "dámičku" než doteď byla, ale taky proto, že neustále dokola myslela na jednoho člověka. Postupem času věděla, proč tomu tak je. Říkalo se tomu láska. Ale byla to láska jiná, než byla třeba láska mateřská. Či přátelská. Tahle byla doslova jiná. Tahle byla o tom, že se zamilujete do člověka, ani sami občas nevíte proč. I když k Edmundovi cítila náklonnost vždycky, protože byl teoreticky první člověk, který jí dokázal aspoň trochu vysvětlil lidské emoce a stal se jejím přítelem, takže věděla, proč by se do něj časem mohla zamilovat. Byla smutná však z toho, že možná nikdy nebudou mít možnost být spolu. Každý z nich je z jiného světa. Jsou sice stejně staří, protože Arya nějakým záhadným způsobem stárne stejným způsobem, jako ve světě sourozenců, ale každý žil někde jinde a pokaždé se museli rozloučit.
Kaspian si občas všiml její skleslé nálady, ale vždy, když se jí zeptal, tak se Arye vrátil její vesele arogantní tón a řekla, že jí nic není.
Z nějakého důvodu se styděla o tom s Kaspianem mluvit. Ne proto, že to byl kluk, ale taky že si stále nebyla jistá, jestli jsou její city správné a neměla by to cítit k někomu jinému, k někomu z jejich světa. Ano, stalo se, že Arya přemýšlela nad tím, že by tyhle city měla možná cítit ke Kaspianovi, ale hned tu myšlenku zavrhla, protože si to prostě a jednoduše nedokázala představit. Ona a Kaspian? To by dopadlo.

Jednoho dne, když Arya seděla v učebně a poslouchala profesorův výklad o hvězdách, k ní přišel Kaspian a narušil hodinu.
,,Můžu mluvit s Aryou o samotě?" zeptal se profesora, ale všichni tři věděli, že to vlastně otázka nebyla. Králi se přece neodporuje.
Profesor pomalým krokem opustil místnost a zavřel za sebou.
Arya se na Kaspiana otočila.
,,Co se děje?" zeptala se hned.
Kaspian na ni chvíli koukal a vypadalo to, že o něčem přemýšlí. Potom si povzdechl, přisunul si k ní židli a posadil se.
,,Musím nečekaně odjet," řekl prostě.
Arya se zarazila. To je vše? Víc jí k tomu neřekne?
,,Počkej, jak to myslíš, nečekaně odjet? To jako zase do nějaké bitvy?" nechápala jeho oznamovací větu.
,,Ne, do bitvy ne. Nebo aspoň doufám. Jde o to, že když se Miraz stal králem, tak vyhnal sedm lordů Telmarínů, kteří byli zároveň přáteli mého otce. A já bych je chtěl najít," vysvětlil.
Arya chápavě přikývla.
,,Takže taková Kaspianova cesta za dobrodružstvím, chápu," řekla nahlas svoji myšlenku.
Kaspian se zachmuřil.
,,Není to vtipný, Aryo. Záleží mi na tom," řekl vážně.
,,No jo, promiň," omlouvala se Arya.
,,Takže tak. Nevím, jak dlouho to bude trvat. Vezmu si Jitřního poutníka, podle toho, co už jsme s kapitánem Drinianem zjistili, by lordi měli být rozmístěni po různých ostrovech," vysvětloval dál Kaspian.
,,Moment, takže tenhle tvůj velký plán trvá už delší dobu?" zarazila ho Arya.
Kaspian nuceně přikývl.
,,A říkáš mi to až teď?!" rozhodila rukama Arya.
,,Promiň, chtěl jsem, abys to věděla, až to bude aktuální a budu vědět na 100%, že budu muset odjet," snažil se to zachránit Kaspian.
Arya si povzdechla. Byla na něj naštvaná, že jí to neřekl dřív, ale na druhou stranu ho chápala. Svého otce měl rád a věděla, že mu na tom hodně záleží. Chtěla ho podpořit.
,,Fajn, pojedu taky," pokrčila rameny.
,,Cože? Ne, to ne. V žádném případě. Může to být nebezpečné," nesouhlasil Kaspian a vstal ze židle, připravoval se k odchodu.
,,Kaspiane! Tvůj problém, je i můj problém, jasný? No tak, vezmi mě s sebou, prosím! Chci zase zažít dobrodružství jako dřív, jsem skoro celé čtyři roky zavřená v zámku," žadonila Arya.
,,To přece není pravda, beru tě na lov," ukázal na ni prstem Kaspian a tvářil se přehnaně důležitě.
,,Jo, dva kiláky od zámku a zpátky, fakt dobrodrůžo," odsekla ironicky Arya.
Kaspian svěsil ruku a povzdechl si.
,,No tak dobře, no," rozhodil rukama.
Arya vyskočila ze židle a veselé vypískla.
Skočila Kaspianovi okolo krku a děkovala mu. Kaspiana to ohromilo. Sice se jejich vztah za ty čtyři roky změnil k lepšímu, ale tohle Arya ještě nikdy neudělala. Potěšilo ho to. Přece jenom, vytvořil si k ní za tu dobu silné pouto a chtěl ji chránit za každou cenu. Nebyl do ní zamilovaný, to v žádném případě, jenom ji bral jako mladší sestru, kterou je třeba chránit, i když si ona myslí, že to zvládne sama.

Arya běžela do své komnaty pobalit si věci. Jelikož věděla, že bude asi jediná žena na palubě, tak se rozhodla, že se přizpůsobí. A to nejlépe tak, jak to měla ráda. Tudíž si zabalila samé vestičky, bílé košile, kalhoty a kozačky. Také svůj meč, se kterým se učila šermovat, ale moc jí to nešlo. Víc jí šlo střílení z luku, který si zabalila taky.
Byla tak šťastná a natěšená, že se dokonce zapomněla Kaspiana zeptat, kdy vyjíždějí.
Ale když se podívala z okna směrem k moři, viděla námořníky jak nakládají loď. Usoudila, že to bude buď dnes večer a nebo zítra ráno. Čím dřív vypadne, tím líp.


Ahoj, čtenáři! Na téhle kapitole jsem si dala dnes nějak extra záležet, ani nevím proč 😅😅 upřímně jsem vůbec nevěděla, jak začnu třetí díl, ale nějak jsem zaimprovizovala a mně samotné se tenhle díl neskutečně líbí:D doufám, že se bude líbit i vám 🍀
See ya soon další neděli!🖤

Letopisy Narnie ( FF )Kde žijí příběhy. Začni objevovat