İstanbul'da doğmuştur ünlü ressam
Namık İsmail daha lisedeyken resme olan yeteneği meydana çıkmıştı. Galatasaray müdürü Tevfik Fikret’ten, lisenin resim öğretmeni Şevket Dağ’dan, akrabalarından teşvik gördü. İkinci Meşrutiyet’in ilânından sonra ailesi onu resim tahsili için Paris’e gönderdi. İlkin Julian Akademisi’nde, 1912-1914 arasında da Çallı İbrahim’in teşvikiyle, Cormon Atölyesi’nde çalıştı.Birinci Dünya Savaşı’nda yedek subay olarak Kafkas cephesinde bulundu. Daha sonra, savaş resimleri yapmak üzere, başka ressamlarla birlikte Genel Karagâh’ta çalıştı. Yapılan resimleri sergilemek üzere Celal Esat Arseven’le birlikte Berlin’e gönderildi. Namık İsmail, orada iki yıl Corynth’in Atölyesi’ne devam etti. Paris’te, Pierre Loti’nin (LESSDESENCHANTEES) adlı romanının resimli baskısı için açılan yarışmayı kazanmıştır.
Memlekete dönünce önce müfettiş, sonra Güzel Sanatlar Akademisi’ne müdür tayin edildi. Ölünceye kadar da bu görevde kaldı.
Namık İsmail, akademik tarzında çalışan empresyonist bir ressamdı. Güzel Sanatlar Akademisi müdürlüğünde çok verimli çalışmaları oldu. Akademinin ikinci kurucusu diye anıldı. Eserleri Resim ve Heykel Müzesi’nde, Milli Eğitim Bakanlığı’nda, özel koleksiyonlarda Yer almıştır........
.
.
.