Polgar Mathias'ı Algrosian'a götürmeyi aklına koymuştu. Önce ona olanları açıklamaya çalıştı ama Mathias ona inanmadı. Vera'nın bunu yapacağına inanmıyordu ve olanları aklı almıyordu ama içine bir şüphe düşmüştü ve Polgar'ın teklifini kabul etti eğer böyle bir şey var ise gidip kendi gözleriyle görmeliydi. Polgar, Mathias'ı Algrosian'a götürdü. Zahon ve Vera'nın evine gittiklerinde kapıyı Zahon açtı. Şaşkınlık içindeydi. Sen buraya nasıl geldin dedi Mathias'a. Mathias cevap vermeden Polgar lafa karıştı ve onu buraya ben getirdim dedi. Mathias içeride Vera ve Huxed'i görmüştü. Zahon'un boğazına sarılıp sinirle bağırmaya başladı sen benim ailemi, oğlumu ve karımı çaldın diyordu. Zahon o benim oğlum Mathias diye bağırdı ona. Mathias Zahon'a vurmaya başladı. Zahon onu yakasından havaya kaldırıp dışarı fırlattı. Mathias tekrar ayağa kalkıp Zahon'a saldırdı. Zahon sinirden çıldırmak üzereydi. Zümrüt yeşili gözleri koyu bir tona büründü bakışları etrafa alevler saçıyor gibiydi. Ona doğru koşan Mathias'a bir yumrukla karşılık verdi. Zahon'un tanrısal güçleri yumruğun bir metal gibi sert olmasını sağlamıştı. Mathias havada biraz yol alıp sertçe yere düşmüştü. Kıpırdamıyordu kafasından kanlar süzülüyordu ve artık nefes almıyordu. Mathias ölmüştü. Olanları gören Vera koşarak Mathias'ın yanına gitti. Diz çöküp ağlamaya başladı. Zahon ise donup kaldı tepkisizdi. Bunu yapmak istememişti. Polgar Zahon'a saldırdı onu öldürdün diyordu. Zahon Polgar'ın ona vurduğunu hissetmiyordu bile.
Vera dönüp Zahon'un yanına geldiğinde Polgar çoktan Zahonla uğraşmaktan vazgeçmiş kendiyle hesaplaşıyordu onu buraya ben getirdim ne kadar aptalım diye sayıklıyordu. Zahon özür dilerim böyle olsun istemedim dedi Vera'ya. Vera Zahon'un özrünü cevapsız bırakıp Polgar'a döndü ve peki şimdi ne olacak dedi. Polgar Algrosian özel araştırma kurulunu çağırdı. Olay yeri incelendi. Zahon, Polgar ve Vera ifade vermek üzere Algrosian tanrılar mahkemesine götürüldü. Polgar, Tanrıların sırrını bir insana anlatmak ve onu Algrosian'a getirme suçundan dolayı süresiz olarak güçlerinin elinden alınması ve sonsuza dek Astria'da yaşama cezası aldı. Zahon, yoğun tahrik ve teşvik içinde suç işlediği için güçlerini kötüye kullanma suçundan iyi hal indirimiyle 5 yıl 6 ay hapis cezası aldı. Vera ifadesi alındıktan sonra eve gönderildi.