Ik word wakker van mijn wekker. Het is half 8. Ik heb echt geen zin om naar school te gaan.
Ik pak mijn lunch die mam klaar heeft gezet op het aanrecht. Ik stop het in mijn veel te volle tas. Papa is nog thuis en ik zeg hem gedag. Vervolgens ga ik naar de schuur en pak mijn fiets. Zoals elke ochtend...
Eenmaal op school loop ik samen met Lana naar mijn kluisje. Ik dump wat boeken want mijn tas is echt VEEL te zwaar. Dan loop ik nog met Lana mee naar haar kluisje. Het is altijd kapot druk bij haar kluisje. Dit is echt gewoon net de gang waar bijna iedereen doorheen moet. Dan gaat de bel en we lopen rustig naar het lokaal. De docent is er al. We hebben bio. Ik haat bio. We hebben het over ademhaling. Bio is een van de weinige vakken waar ik goed in ben.
Na een tijdje mogen we zelf gaan werken. Ik heb mijn huiswerk al af dus ik werk wat vooruit.
Na een tijdje gewerkt te hebben tijd iemand me aan. Het is Jade. Ze snapt de opdrachten niet. Ik leg het haar uit. Ze luistert maar lijkt niet erg geconcentreerd. Dan stel ik haat een vraag over het huiswerk. Volgens mij snapt ze het wel gewoon. Nouja, het zal wel. Dan zegt ze bedankt kneusje, ik ga zelf wel verder.
Dan gaat de bel. Ik loop eerst mee naar het kluisje van Lana. Dan lopen we naar mijn kluisje. Ik open hem en zie dat er een briefje in ligt. Ik besteed er niet zo veel aandacht aan en stop het gewoon in mijn zak. Ik lees het dadelijk wel.
Nu zitten Lana en ik in de aula. Dan komt Paul aan lopen. Paul is het vriendje van Lana. Oof k kan dit niet aan. Ze zijn mega schattig maar zo MEGA klef. Terwijl zij bezig zijn met hun kleffe gedoe pak ik het briefje uit mijn zak. Er staat dat ik vanmiddag achter school moet zijn. Zou jade dan toch boos op me zijn? Ik heb het toch tegen niemand gezegt? En als iemand er achter komt dat we weer achter de school zijn zullen we vast niet nog is gewaarschuwd worden. Nouja, ik ga wel gewoon. Trouwens... is het wel Jade? Er staat geen naam bij. Maar er staat wel kneusje. Het zal vast wel Jade zijn.
Net zoals gister ben ik de hele tijd niet geconcentreerd. Ook niet bij ons nask proefwerk.... Ik heb het denk ik helemaal verkloot. Ik snapte er echt helemaal niks van. Nouja, volgende keer beter.
School is afgelopen. Lana komt naar me toe om naar huis te fietsen. Ow shit... Wat moet ik nu tegen Lana zeggen?
Ik: Hey Laantje... Ik kan weer niet mee fietsen.
Lana: Awwhh, waarom niet?
Ik: uhmmmSHIT IK WEET NIKS
Ik: Ik heb met mama in een café afgesproken.
Lana: wow, sinds wanneer is jou moeder zo?
Ik: Sinds vandaag blijkbaar.
Lana: Alright, doeii tot morgen
Ik: DoegggDaar ben ik nog maar net goed vanaf gekomen. Ik pak mijn spullen en loop naar achter de school. Daar staat zoals ik al dacht Jade te wachten.
Jade: Hey kneusje
Ik: Hey hey. Ben je boos?
Jade: Huh? Waarom zou ik boos zijn?
Ik: Oww. Ik weet het niet. Ik dacht, waarom zou je me anders willen zien.
Jade: Ow gewoon. Ik verveelde me dood haha.
Ik: Moet je niet leren dan.
Jade: Leren? Wat is dat? Nog nooit van gehoord.
Ik: Hahaha. Wat wil je doen dan?
Jade: Uhmm, we kunnen maybe shoppen.
Ik: Is goed
Jade: Maar een regel. Zorg dat NIEMAND ons samen ziet. En vertel ook aan NIEMAND dat ik met je om ga.
Ik: Okay is goed.
Jade: Okay pak je fiets kneusIk ga mijn fiets halen. Jade loopt al een stuk vooruit. Ze loopt al best ver van de school weg. Waarom wil ze eigenlijk met mij chillen als ze ook met haar vriendinnen kan chillen? Het zal wel. Ik kan haar al niet meer zien dus ik fiets naar haar toe. Na een tijdje fietsen zie ik haar.
Jade: Niet schrikken want ik spring achterop. Hier is toch niemand van onze school.
Ik: Okay is goed.Ze springt achterop en pakt me vast bij mijn heupen. Ze praat wat maar eigenlijk krijg ik er vrijweinig van mee. Ik weet niet waarom maar ik voel me echt heel gelukkig maar ook heel ongelukkig.
JE LEEST
The girl
RomanceNoa is een meisje van 16 jaar. Ze is gay. Op een dag komt ze op school aan en daar begint het populairste meisje van school haar ineens te zoenen. Waarom zou ze dat doen? Op een gegeven moment komt haar beste vriendin Lana achter dingen die ze nooit...