♡ 5 ♡

19 0 0
                                    

Ik ben net wakker. Ik voel me heel slecht. En alleen. Ik loop naar beneden en dump mijn lijf op de bank. Ik kan maar niet lekker zitten. Kut wereld.

Na een tijdje op de bank te hebben gezeten belt er iemand aan. Op de stoep van het huis staat een wit busje. Ik doe open. Het zijn de mensen van leerplicht. LANA VERDOMME.

Mensen: Hallo wij zijn van leerplicht. Wij hebben van iemand die we niet mogen noemen doorgekregen dat je ziek bent zonder echt ziek te zijn. Klopt dit?
Ik: Nee
Mensen: We gaan even controleren. Hier is een thermometer.
Ik: Maar ik heb geen koorts maar gewoon heel erg buikpijn.
Mensen: Jaja. Kom maar met ons mee. Trek wel eerst even normale kleding aan.

UGHHHH SERIEUS!? Ik kleed me snel om en stap het busje in. In het busje zit... JADE!? Ow nee... We zeggen niks tegen elkaar. Ze rijden richting school. We stappen uit. Jade en ik hebben nog steeds niks tegen elkaar gezegt. We lopen met de mensjes het school gebouw in. Dan moeten we de kamer van de directrice in.

Directrice: Hallo dames. Ik had jou hier nooit verwacht Noa. Helaas... Nouja, jullie weten dat je het echt niet kan maken als je spijbelt he?
Jade: Jaja...
Directrice: Ja mevrouw
Jade: Ja mevrouw
Ik: Ja mevrouw
Directrice: Ik bel jullie ouders en jullie moeten een uur nablijven. Voor nu blijft het daarbij maar al gebeurt dit nog een keer worden jullie voor een tijdje geschorst.
Jade en ik: Okay mevrouw.

We lopen haar kantoor uit richting het lokaal. We hebben wiskunde. Wiskunde is echt mijn slechtste vak. Nouja... here we go. Ik loop de klas binnen en zie Lana vuil naar me kijken. Ik heb de neiging om haar een klap te geven maar ik hou me in. Ik loop naar mijn plek achterin de klas. Ik zit daar alleen want Lana heeft een nieuwe plek. Toevallig...

Dan gaat de bel en is de pauze. Vanavond komen mijn ouders thuis... Ik wil ze echt niet spreken. Shit man. K zit alleen. Ineens is Lana helemaal populair ofzo. Jade zit met haar vriendinnen. Die zijn veel leuker en knapper dan mij... Ik zit hier met mijn muziek. Alleen.

POV. JADE
Ik haat school.... Ik zit met mijn "vrienden". Noa is zo veel leuker...  Ze zit ergens alleen. Ik vind het zo erg om haar zo te zien. Ow shit... We hadden heel even oogcontact naar we keken allebij snel weg. Mijn vriendinnen vragen waarom ik zo stil ben. Ik zeg dat ik gewoon slecht geslapen heb.

POV NOA
School is afgelopen. OW NEE... Ik moet nog een uur nablijven kutt. Ik loop naar het nablijf lokaal. Er zijn gelukkig meerdere mensen dus ik ben niet alleen met Jade. Ik moet 10 keer schrijven: Ik mag echt nooit meer spijbelen want anders word ik geschorst. Dat is echt mega kut. Mijn hand sterft af gewoon. Mijn hersencellen trouwens ook. Weet je ook hoe ramp het is dat ik gewoon niet met Jade kan praten.... dat moet dan maar he. Ik heb hier voor gezorgd...

Na dit uur fiets ik naar huis. Het is al best laat. Ik denk de tafel alvast en kook iets. Ik kook wat groente en aardappelen. Dan hoor ik de bel. Daar zijn mijn ouders..... Ik doe open. Daar staan ze hoor. Ze zeggen niks en stappen binnen. Ze dumpen hun spullen en gaan vervolgens aan tafel zitten.

Papa: Ik ben echt heel erg teleurgesteld in jou meid...
Ik: Noem me geen meid.
Papa: SPREEK ME NIET TEGEN
Mama: Als we merken dat je dit soort dingen nog een keer doet... dan heb je een HEEL groot probleem.
Papa: Zeker meid. Heel groot.
Ik: NOEM ME GEEN MEID OKAY!

Dan staat papa op. Hij loopt naar me toe en geeft me een klap in mijn gezicht. Ik val op de grond en heb een hevige bloed neus.

Papa: DIT ZAL JE LEREN, KRENG. ZONDER JOU WAS ONS LEVEN VE BETER GEWEEST.
Mama: EN NU NAAR JE KAMER! IK WIL NIKS MEER VAN JOU HOREN!

Ik loop naar boven. Eenmaal op mijn kamer begint alles te draaien. En daar ga ik dan....

Ik weet niet hoelang ik daar op de grond heb gelegen maar er ligt een hele bloed plas. Mijn neus heeft echt heel erg gebloed. Ik kijk in de spiegel. Mijn neus is dik en de zijkant van mijn hoofd is helemaal blauw. SHIT MAN, DIT KAN ECHT NIET. Ik doe er morgen wel gewoon make up over heen... En mijn neus trekt vast wel weer weg. Het is nu al beter dan een paar minuten terug. Ik kijk op de klok. Het is al half 11. Ik heb hier echt lang knock out gelegen. Ik ga... slapen? Ja... Ik ga slapen...

The girlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu