A VILÁGOSKÉK VW Bogár lassú tempóban elhaladt a rendõrség épülete elõtt, majd megállt a keresztezõdésben. A sofõr végigjáratta tekintetét az egyszintes téglaépületen, és arra gondolt, hogy mostanra már megkapták a levelét. Sõt valószínûleg meg is tudták fejteni. Nem nehezítette meg a dolgukat. Majd késõbb. Amikor el akarják kapni. Rajta! Próbáljátok meg a lehetetlent, rendõr urak! Biztosra vette, hogy bevonják majd a nyomozásba az állami rendõrség gyilkossági részlegét. Persze nem verik nagydobra; nem akarnak pánikot kelteni. És ahhoz sem férhet kétség, hogy kapcsolatba lépnek az FBI egekig magasztalt egységével, az Erõszakos Bûn-cselekmények Dokumentációs Központjával. Fontos emberek fogják kézbe venni az ügyet, és a gyilkosról, azaz róla, hamarosan megjelenik majd az elsõ jellemrajz. Ami persze ostoba tévedésekkel lesz tele. A hullaház elõtt már korábban elhajtott. Lelki szemeivel szinte látta, hogy a kórboncnok vörös haja égnek áll a három, egymással semmiféle kapcsolatot sem mutató hulla miatt, mert ugyanakkor egyre nyilvánvalóbbá vált az is, hogy az áldozatok sorsában mégiscsak van valami közös. De hogy mi, azt sohasem fogják megfejteni, errõl gondoskodott. Iszonyúan kevés kapaszkodót hagyott. Tudta, hogy mit fognak keresni, így azt is, hogy mit kell eltüntetnie, mielõtt sorsukra hagyja a testeket. De senki sem hibátlan, õ maga sem, így biztosan hagyott maga után mikroszkopikus nyomokat, amelyekbõl a modern törvényszéki patológia képes lesz levonni bizonyos következtetéseket. De nem eleget. Úgy vélte, a vörös is talál majd valamit, tesz néhány helytálló megállapítást, de a kulcsfontosságú dolgok vonatkozásában képtelen lesz elõállni bármivel. És amit nem vesznek észre, abba nem bukhat bele. A keresztezõdésen áthajtva még látta, hogy az épületbõl kirohanó rendõrök bepattannak a ház elõtt parkoló járõrkocsikba, és nagy sebességgel elhajtanak, hogy egy jelentéktelen vagy teljesen fals nyomot felgöngyölítsenek. Mennyi idõt és energiát vesztegetnek majd el teljesen feleslegesen! De egy ilyen gyenge képességû vezetõ mellett, mint Todd Williams, ez nem is lehetett másként. Sylvia Diazzal azonban más volt a helyzet. Kórboncnoki berkekben a legjobbak közé tartozott. És egy ponton, a sokadik gyilkosság után, Williams kénytelen lesz bevonni az FBI-t is, akik ezt követõen átveszik majd a nyomozást. A férfi alig várta, hogy bekövetkezzen ez a pillanat. Egy másik keresztezõdésnél megállt, és az út mellett álló levélszekrénybe ejtette a gondosan megcímzett borítékot. Elégedetten gondolt arra, hogy milyen zavart okoz majd a rendõrségen ez a második, kettõs gyilkosságot megmagyarázó üzenet. Egyértelmûen ráébreszti majd a zsarukat, hogy egy háború kellõs közepén állnak, és a játék nem babra megy.
King elugrott Michelle-ért a hullaházba, és tájékoztatta a kódolt levél részleteirõl. A nõ, viszonzásképpen, megosztotta Kinggel azt, amit a Pembroke-Canney-gyilkossággal kapcsolatban megtudott. Sajnos az információk összevetése nem lendített az egyre szövevényesebbé váló ügyön.
– Úgy tûnik, a gyilkos nyilvánvalóvá akarja tenni, hogy õ, bár Rhonda Tyler meggyilkolásánál a Zodiacot utánozta, nem a Zodiac – szögezte le Michelle.
– Mit tudsz levonni ebbõl?
King megcsóválta a fejét.
– Csak azt, hogy az utolsó gyilkosság nem a végét jelenti egy sorozatnak, hanem a kezdetét.
– Gondolod, hogy újabb levelet kapunk?
– Igen, hamarosan. És bár Todd még mindig kételkedik, én biztosra veszem, hogy Canneyrõl és Pembroke-ról lesz benne szó. A kapitány egyébként elment Lulu Oxleyhoz. Ki akarja faggatni Rhonda Tylerrõl.
Michelle kinézett az ablakon.
– És mi hová megyünk? – kérdezte némi hallgatás után. – Battle-ékhez. Felhívtam õket, és megbeszéltem velük egy találkozót.
Éles pillantást vetett Michelle-re.
– Talán elfelejtetted, hogy teljesítenünk kell egy pénzes megbízást? – Hirtelen elhallgatott, majd megértõ hangon így folytatta: – Ne haragudj. Egy pillanatra elfeledkeztem róla, mennyi mindenen mentél ma keresztül. Ha úgy érzed, eleged van a mai napból, csak szólj. Meg fogom érteni.
– Ugyan! Az eddigiek után mi rosszat hozhat ez a látogatás?
– Csak nehogy meglepõdj!
ESTÁS LEYENDO
David Baldacci: Órajáték
Misterio / SuspensoMikor nem sorozatgyilkos egy sorozatgyilkos? Mikor nem óramutató az óramutató? Amikor valaki „órajátékot" játszik... Egy halott nőt találnak az erdőben, csuklóján egy igen különleges órával - s ami először egyszerű bűnténynek látszik, hamarosan lidé...