Jusun iloinen haukahtelu herätti mut uuteen päivään. Nousin istuma-asentoon ja vilkaisin viereeni vain huomatakseni tyhjän paikan. Kurtistin kulmiani aavistuksen ja heilautin jalkani laminaattilattialle. Sävähdin hieman, kun jalkani osuivat kylmälle pinnalle, mutta siitä välittämättä nousin ylös ja nappasin kännykän käsiini. Lähdin se kädessäni keittiöön ja istahdin alas. Aukaisin puhelimeni ja menin keskusteluihin.
Roope 6:25 Huomenta hun. Anteeks, kun jouduin lähtemään aikasemmin ja jättämään sut nukkumaan yksin. On tilanne kotona ja mua kaivattiin sinne.. Mut nähään töissä
7:30 Toivon et kaikki on ok sun kotonas.. Joo nähään töissä!
Vilkaisin Jusua, joka vinkui ja steppasi paikoillaan mua samalla tuijottaen intensiivisesti. Huokaisin nousten ylös.
"Anna mun vaihtaa vaatteet niin mennään ulos", sanoin koiralle ja suuntasin omaan huoneeseeni.
Sänky oli ihan sekaisin ja siitä selvästi huomasi, että siinä oli nukkunut joku mun lisäksi. Tyynyt olivat hujan hajan ja lakana oli lähtenyt joistakin kohdista paikoiltaan ja roikkui lattiaa kohden. Hymähdin hiljaa suunnaten vaatekaapille, nappasin hieman yli-ison harmaan t-paidan, jossa oli valkoisia raitoja ja mustat lökärit niiden seuraksi. Ne vaihdettuani suunnistin takaisin keittiöön, vilkaisin kelloa ja lähdin Jusun kanssa ulos pikalenkille.
*
Oven yläpuolella ollut kello kilahti, kun astelin sisälle kauppaan, jossa heti päädyinkin huomaamaan Juuson ja Samun, jotka juttelivat leipähyllyn luona. Kurtistin ihmeissäni kulmiani kaksikolle, mutta annoin olla, kun huomasin isot hymyt heidän kasvoilla. Paremmin sanottuna Samun hymy kääntyi enemmänkin ujomman puoleiseen ja Juuson sellaiseen itsevarmaan ja voittoisaan, mutta pointtihan tässä oli se, että molempien suupieliä koristi hymyt. Hymähdin heille ja suuntasin vaihtamaan vaatteitani. Saisinpa ainakin kuulla Juusolta mehukkaita uutisia mistä he olivat puhuneet.
Takahuoneessa ei ollut ketään, joten saatoin huokaista tyytyväisenä. Kuljin hakemaan työpaidan, vaihdoin sen nykyisen päälle ja vein oman paitani hyllykölle, josta yritin muistuttaa itseäni, että se pitäisi hakea sitten töiden jälkeen.
"Oula!" kuulin Juuson iloisen hihkaisun heti, kun olin astellut taas työalueelle. Käännyin blondin puoleen, joka kiirehti luokseni väistellen kaappeja ja hyllyjä.
"No mitäs jätkä? Treffejäkö olit sopimassa?" hymähdin tutkaillen Juusoa ja sen ilosta tuikkivia syvänsinisiä silmiä.
"Katoppa, susta on tullu joku ajatustenlukija tai mikälie kristallipallon hallitsija!" Juuso naurahti seisahtuen eteeni ja virnisti sitten sillä omalla tavallaan, joka näytti hieman ilkikuriselta ja varmalta samaan aikaan.
"En mä kuiteskaan tiiä onks ne ihan treffit mut me nähään tänään illalla meillä ja sit leffaan."
Tutkailin edessäni seisovaa rennolta jätkää, jonka kasvoilla oli hyvinkin itsevarma virne. Kädet oltiin tungettu taskuihin. Musta tuntui, että Juusoa jännitti aika paljon, vaikka se yrittikin viestittää kaikkea muuta. Mä tiesin, että tällainen seurustelun tapainen oli sille ihan uutta ja toivoin todellakin, että treffit menisivät hyvin ja Samu saisi otteensa Juusosta, jotta mun paras kaverikin saisi joskus kokeilla ja tuntea parisuhteen ihmeitä.
"Oho ihan leffaan", sanahdin virnistäen pienesti,
"Mihin leffaan aiot viedä sun hunajapupus?""Yh toi on jo liian ällösöpöä!" Juuso älähti läpsäisten mua käteen saaden mut hieman säpsähtämään kauemmas ilkikurinen virne huulillani. Juuso vilkaisi mua ja pyöräytti silmiään. Kuitenkin hänen silmiinsä katsoen, huomasin hieman epävarmuutta.
ESTÁS LEYENDO
𝅋𝆯Popcornia𝆯𝅍 🏳️🌈
RomanceOula Lehtoruusu, hieman ehkäpä epäsosiaallinen 22-vuotias miehenalku, joka on tottunut asumaan omassa rauhassa yksiössään ja käymään osa-aikatöissä pienessä kaupassa. Kun sitten rahasta alkaakin tulla pulaa, on haettava lisää töitä. Ja töitä kyllä...