Sinaran pagi itu mengejutkan jungkook daripada tidurnya. Terus sahaja dia ke bilik air untuk mencuci mukanya. Setelah selesai, dia keluar daripada bilik air tersebut. Niatnya ingin turun ke bawah tetapi langkah terhenti di pintu bilik yang menempatkan lisa. Jungkook memulas tombol pintu itu dan masuk ke dalam bilik tersebut. Seperti semalam yang dia lihat lisa masih baring di atas katilnya tanpa ade sebarang pergerakan. Jungkook memandang sayu ke tubuh lisa. Dia mendekati lisa dan memerhati setiap inci wajah lisa. Hatinya mula berdegup dengan kencang sama seperti semalam pertama kali dia melihat lisa hatinya sudah mula berdegup dengan begitu kencang.
Jungkook: saya rasa saya perlahan-lahan jatuh hati dengan awak lisa.
Sedang asyik dia memerhati wajah lisa. Dia dikejutkan dengan suara rose yang menyapa ye.
Rose: eh jungkook? Kau buat ape dekat sini?
Jungkook: saje nak melawat lisa. *masih memandang lisa*
Rose memandang jungkook kemudian lisa, dia tersenyum melihat keadaan itu. Dia dapat rasakan jungkook sudah jatuh hati dengan lisa.
Rose: kau suka lisa?
Jungkook memandang rose kemudian dia tersenyum.
Jungkook: rasanya aku dah jatuh hati dengan dia.
Rose tersenyum kemudian jungkook melanjutkan lagi kata-katanya.
Jungkook: dia dah ade boyfriend?
Rose: tak ade. Lisa pemalu orangnya. Dia jenis tak banyak cakap dengan orang yang dia tak kenal.
Jungkook: baguslah kalau macam tu.
Rose: ermm jungkook. Mari sarapan dulu. Member-member kau mungkin dah ade dekat bawak. Lagipun tadi jennie dah masak sarapan pagi.
Jungkook menganggukkan kepalanya. Kemudian mula melangkah keluar daripada bilik lisa bersama rose. Mereka terus menuju ke ruangan makan dan betul ape yang dikatakan rose, para membernya sudah pun berada di sana. Terus sahaja jungkook dan rose mengambil tempat mereka.
Jimin: dari mane kook?
Jungkook: daripada bilik lisa.
Taehyung: bilik lisa? Kau buat ape pergi sane?
Jungkook: nak datang melawat je.
Taehyung: yeke melawat? Ke ade benda lain kau buat? *smirk*
Jungkook: ye melawat je. Tak percaya tanya rose.
Taehyung: betul ke rose?
Rose mengangguk lalu tersenyum kepada taehyung. Jimin yang melihat itu mula berdeham dan itu membuatkan mereka memandang jimin.
Jimin: ape?
Taehyung: kau dah kenapa?
Jimin: ahh kenapa ape? Tak ade pape. Aku sakit tekak je.
Rose: awak sakit tekak? Nak saya amikkan air?
Jimin: ahhh tak payah susah-susah. Tak teruk mane pun. *senyum*
Rose hanya tersenyum mendengar kata-kata itu. Tidak lama kemudian jennie bersuara.
Jennie: kami dah periksa jalan yang kita akan gunakan untuk bawak korang keluar. Dan semuanya selamat aku rasa.......
Kata-katanya terhenti apabil rm memotong kata-kata jennie itu.
Rm: kami dah bincang semalam. Dah kami sepakat nak tunggu lisa sedar dulu. Boleh?
YOU ARE READING
Fantasi
FantasyTermasuk dalam DUNIA FANTASI itu bukan menyenangkan malah menyeramkan. Ape terjadi dengan bts setelah mendapati diri mereka termasuk ke dalam DUNIA FANTASI. Rm: kau? Bukan kau dengan kawan-kawan kau yang hilang tu ke? Korang masih hidup? Rose: ha...