Lisa sudah terbangun daripada komanya. Dia membuka matanya dan terlihat bilik yang cukup besar dan mewah. Dia terus terduduk.
Lisa: aww *memegang kepalanya*
Lisa mengadu sakit apabila dia bangun secara mengejut. Lisa memandang sekeliling bilik itu. Dia ingin bangun daripada katilnya tetapi dihalang oleh yugyeom.
Yugyeom: lisa jangan bangun lagi. Kamu masih sakit.
Lisa: emm oppa. Kepala lisa sakit.
Yugyeom: tahu. Lisa baring dulu ye oppa nak call bambam dulu.
Lisa hanya mengangukkan kepalanya. Yugyeom keluar untuk membuat panggilan bersama bambam, jaehyun dan jhope. Mendengar khabar lisa sudah pun bangun dengan segera mereka kembali ke istana.
----------------------------------------------
Jhope yang mendapat panggilan daripada yugyeom bergegas menyiapkan dirinya. Bts hanya memerhatikan tingkah laku jhope yang sibuk mencari kunci keretanya. Bts yang mulanya sedang berkumpul untuk makan lunch mereka mula dibuat keliru dengan tingkah laku jhope.
Jimin: hyung. Hyung kenapa kelam kabut sangat?
Jhope: ade emergency. Hyung kena balik ke syarikat.
Jin: awalnya. Baru je kita duduk.
Jhope: sorry hyung. Lain kali hope join. Hope kena balik dulu. Bye.
Terus meninggalkan bts. Bts memandang antara satu sama lain.
Taehyung: kesian jhope hyung. Susah dia nak bertenang ada je masalah kacau.
Rm: itulah kesian tengok jhope.
Suga: sebenarnya apa masalah dengan syarikat dia?
Rm: tak tahulah hyung. Setahu rm yang syarikat jhope tu ok je boleh kata syarikat dia dah mula jadi syarikat terbesar tapi tulah tak berhenti dia uruskan syarikat dia.
Bts hanya mengangguk mendengar kata-kata rm.
Kembali di istana..
Yugyeom sedang menyuapkan lisa makan dikejutkan dengan kedatangan bambam dan jaehyun yang datang terlebih dahulu.
Bambam: lisa dah bangun? Akhirnya.
Bambam memeluk lisa dengan erat. Sehingga lisa menepuk belakang bambam tanda dia tidak boleh bernafas.
Lisa: oppa lisa tak boleh bernafas. *menepuk belakang bambam*
Bambam tidak menghiraukan kata-kata lisa. Yugyeom dan jaehyun yang melihat itu mula menegur bambam.
Yugyeom: hyung. Lisa tak boleh bernafas tu.
Jaehyun: tula hyung kan lisa pengsan lagi naya kita.
Bambam melepaskan pelukannya. Lisa terus mengambil nafas. Bambam melihatnya dengan penuh kerinduan.
Bambam: oppa rindu lisa.
Lisa: hehe lisa dah bangun. Oppa boleh tengok lisa hari-hari sampai oppa bosan. *senyum pada bibir pucatnya terukir*
Jaehyun pula mendekati lisa lalu memeluk lisa.
Jaehyun: oppa pun rindukan adik comel oppa. *lalu mencuit hidung lisa*
YOU ARE READING
Fantasi
FantasyTermasuk dalam DUNIA FANTASI itu bukan menyenangkan malah menyeramkan. Ape terjadi dengan bts setelah mendapati diri mereka termasuk ke dalam DUNIA FANTASI. Rm: kau? Bukan kau dengan kawan-kawan kau yang hilang tu ke? Korang masih hidup? Rose: ha...