🌈 2 🌈

1.9K 140 3
                                    

Keesokan harinya..

Seperti biasa jin sudah bangun bagi menyediakan sarapan buat mereka. Setelah selesai menyiapkan sarapan buat para membernya dia membangunkan para membernya.

Jin: hoii!! Bangun!!! Dah pukul berapa ni? Bangun. Bangun. *mengetuk kuali miliknya*

Jhope: erkkk bising ye. Kau bawak jugak kuali pink kau tu?

Jin: mestilah. Kuali ni berharga untuk aku tak akan aku tinggalkan pulak.

Jungkook hanya mengelengkan sahaja kepalanya dan terus mengambil makanan yang disiapkan oleh jin sebentar tadi. Tidak selepas itu, member yang lain sudah pun bangun. Mereka mengambil sarapan pagi sebelum meneroka kawasan hutan itu. Setelah selesai mereka menyiapkan diri mereka untuk memulakan perjalanan untuk menerokai kawasan hutan itu.

Rm: dah siap semua? *mereka menganggukkan kepala mereka* kalau sudah jom kita bergerak sekarang.

Mereka memulakan perjalanan mereka. Mereka asyik melihat keindahan hutan itu sehinggalah mereka tiba disebuah air terjun. Terus sahaja mereka melompat ke dalam air tersebut. Mereka bermain sehinggalah suga membuka mulut.

Suga: korang ade nampak tak ape yang aku nampak?

Jimin: nampak ape?

Suga: aku ade nampak orang dekat sebelah batu besar tu. *sambil menunjuk ke batu besar yang ade dihujung air terjun itu*

Taehyung: tak ade pape pun suga. Kau biar betul?

Suga: betul. Aku nampak ade orang tengah tengok kita tadi.

Jhope: tak ade papelaa tu. Khayalan kau je tu.

Jin: tak. Aku rasa aku setuju dengan ape suga kata tadi. Sebab aku pun nampak, aku ingat aku sorang je nampak.

Rm: kalau macam jomlah kita balik ke tapak perkhemahan kita.

Mereka menyetujui cadangan rm itu dan mula menukar baju mereka dan kembali ke tapak perkhemahan mereka. Seperti biasa rm mengetuai mereka dan diikuti jin kemudian suga dan jhope kemudian jimin dan taehyung dan diakhiri jungkook yang berada dibelakang sekali. Sedang asyik mereka berjalan jungkook merasa bulu romanya meremang terus sahaja dia berjalan ke sebelah taehyung. Taehyung yang melihat itu mula bertanya ke jungkook.

Taehyung: eh kook. Kau kenapa? Asal muka kau macam nampak hantu je.

Jungkook: aku rasa lain macam do. Aku rasa kita ni macam diikuti je.

Taehyung: kau ni merepeklah. Ade kita je dekat sini sape yang nak ikut kita pulak?

Jungkook: serius wey. Aku tak main-main. Kau cer tengok bulu roma aku ni dah berdiri. Aku rasa kita kena cepatkan perjalanan kita ni.

Jungkook terus berlari ke rm dan memberitahu rm tentang perasaannya itu. Sebaik sahaja mendengarkan itu rm terus mempercepatkan langkahnya. Tapi mereka kurang bernasib baik apabila rm terlepas pandang jalan mereka sudah tidak sama dengan jalan yang mereka lewati sebentar tadi.

FantasiWhere stories live. Discover now