Lisa tertunduk. Dia menahan segala sakit dialami ye. Bukan sahaja pada tubuhnya tapi pada hatinya. Ya dia mengetahui semua ye asal usul dirinya dengan ape yang berlaku pada keluarganya. Kenapa mereka merahsiakannya pada dirinya. Dia berterima kasih pada ibunya yang meninggalkan semuanya demi dirinya. Taeyong melihat keadaan lisa mula mendekati lisa. Dia mengangkat wajah lisa. Dia melihat pandangan lisa mula sayu. Dia dapat merasakan kesakitan yang lisa alami terus dia memeluk lisa.
Taeyong: aku minta maaf. Aku salah. Maafkan ayah aku. Baiklah aku akan tolong kau. Bagitahu ape aku perlu buat?
Lisa melepaskan pelukan tersebut sambil memberikan senyuman manisnya.
Lisa: just perlu ikut ape aku kata. Mari kita buat janji. Kalau kau tikam belakang aku sebagai ganti nyawa kang seulgi jadi taruhan.
Senyuman manisnya bertukar menjadi senyuman evil. Taeyong merenung wajah lisa mencari kebohongan kata-katanya. Tiada. Itula yang dia nampak. Baru dia tahu berurusan dengan lisa seperti berada diantara hidup atau mati.
Lisa: and one more thing. Kau dah tak payah jumpa kang seulgi senyap-senyap setiap malam sebab dia sendiri akan datang sini dan tinggal dekat sini.
Terkejut? Semestinya. Ini jauh daripada jangkaun taeyong.
Taeyong: macam mane kau tahu aku keluar setiap malam?
Lisa: ohh itu..
Flashback
Lisa mula melelapkan matanya. Ya dia ingin membuat tidak tahu tapi rasa ingin tahunya membuak-buak. Terus dia menukar baju ye.
Lisa outfit
Selesai melihat penampilannya terus dia mengekori orang tersebut. Dia perlu berterima kasih ke atas kakinya yang panjang itu membuatkan dirinya sempat mengejar orang itu. Orang itu mula membelok ke kiri begitu juga lisa yang masih terhendap-hendap mengekori orang tersebut. Tidak lama kemudian orang itu mula berhenti dan menoleh kebelakang. Ini membuatkan lisa dengan cepat menyembunyikan dirinya disebalik pokok besar yang betul-betul berada di sebelahnya. Orang itu kembali berjalan begitu juga lisa dia mengikuti orang itu sehinggalah orang itu berhenti di sebuah kawasan kampung. Dia mengetuk salah satu rumah pondok yang ade disitu keluar seorang perempuan cantik. Tak lama selepas itu perempuan itu menjemput orang itu masuk.
YOU ARE READING
Fantasi
FantasyTermasuk dalam DUNIA FANTASI itu bukan menyenangkan malah menyeramkan. Ape terjadi dengan bts setelah mendapati diri mereka termasuk ke dalam DUNIA FANTASI. Rm: kau? Bukan kau dengan kawan-kawan kau yang hilang tu ke? Korang masih hidup? Rose: ha...