Setelah 2 jam di dalam kereta akhirnya mereka sampai dihadapan dorm bts. Rm yang membawa kereta itu mula mengejutkan bts dan blackpink.
Rm: guys. Kita dah sampai. Bangun. *terus keluar daripada kereta tersebut*
Rose: ermm unnie. Bangun. Kita dah sampai ni.
Jisoo dan jennie terus terjaga. Tidak lupa juga bts sudah keluar seorang demi seorang. Sehinggalah blackpink yang terakhir keluar. Blackpink hanya melihat sekeliling. Mereka tidak mempunyai niat untuk masuk ke rumah bts. Meraka tidak perasan yang rm kusyuk memandang mereka dihadapan pintu rumahnya.
Rm: jisoo, jennie dengan rose. Masuklah sorry ni rumah orang bujang je tak besar mane.
Mereka terkejut dengan sergahan daripada rm itu. Melihat sekeliling rumah itu mereka menyedari kalau bts ini daripada orang yang berkedudukan. Ini membuatkan blackpink malu untuk masuk ke dalam rumah bts itu.
Contoh rumah bts
Jisoo: rm. Tak apelah kami nak balik pergi rumah kami. Terima kasih dah bawak kami pergi sini.
Jennie: haah. Terima kasih banyak-banyak. Nanti kalau ade mase kita semua boleh pergi minum-minum. Kami minta diri dulu.
Blackpink bow kepada rm. Dan ingin berlalu pergi tetapi mereka ditahan oleh jin, jimin dan taehyung. Rm yang dihadapan pintu itu hanya tersenyum menampakan lesung pipitnya. Terus sahaja jin, jimin dan taehyung membawa mereka masuk. Jisoo, jennie dan rose sempat meronta untuk dilepaskan tetapi apabila melihat jin, jimin dan taehyung tidak mahu melepaskan tangan mereka. Terpaksa mereka mengikuti langkah jin, jimin dan taehyung memasuki rumah itu. Blackpink mula didudukan di ruang tamu.
Jin: kenapa korang nak balik pula? Korang stay sini jela.
Rose: tapi kami nak balik. Kami taknak duduk sini.
Jimin: kenapa pula? Ha takde takde. Korang stay sini. Kitaorang tak benarkan korang balik.
Jennie: aik kenapa pula? Kami nak balik bukannya susahkan korang pun. Takde kami nak balik juga.
Blackpink mula berdiri. Jin, jimin dan taehyung pula menghalang jalan mereka. Melihat keadaan itu rm hanya mampu mengelengkan kepalanya.
Rm: korang tak boleh balik sebab korang dah setahun menghilang. Rumah korang pun aku dengar dah kena jual. Buat sementara ni korang tinggal sini je. Aku dah suruh jhope dengan suga sediakan bilik korang.
Selesai rm menjelaskan hal itu blackpink memandang antara satu sama lain kemudian mula mengeluh memang betul ape yang dikatakan rm itu. Mereka sudah lama menghilang kalau mereka kembali ke tempat mereka ape pula mereka nak jawab soal kehilangan mereka itu. Mahu atau tidak mereka terpaksa duduk serumah lagi bersama bts.
YOU ARE READING
Fantasi
FantasyTermasuk dalam DUNIA FANTASI itu bukan menyenangkan malah menyeramkan. Ape terjadi dengan bts setelah mendapati diri mereka termasuk ke dalam DUNIA FANTASI. Rm: kau? Bukan kau dengan kawan-kawan kau yang hilang tu ke? Korang masih hidup? Rose: ha...