Instagram: betllznn
KUMA
YAZAR: BETÜL
BÖLÜM: 1
Masayı hazırlamak için mutfağa gidip kahvaltılıkları çıkardım ve yaptığımız otlu peynirden biraz yiyerek açlığımı gidermeye çalıştım. Yer tepsiye kahvaltılıkları koyunca herkezi beklemeye başladım. Çok geçmeden annem ve ninem geldi. Gidip ninemin yanaklarını sıktım ve alnının ortasındaki dövmeyi öptüm.
"Dapîr(Nine) bu sabah yine çok güzelsiniz. " Sesimi ağar şive aksanıyla ayarlayıp konuşunca kafasını salladı. Kıkırdayıp annemin yanına gitim ve onunda yanaklarını öpüp yere oturdum.
" Daye Bremin(kardeş) nerede, uyuyomu hala? " Tam o sırada Nazê'de esneyerek geldi ve nineme sarıldı.
" Günaydın. " Sofraya geçip bana da dil çıkarıp kahvaltılıklara baktı. 16 yaşında bir kıza hiç yakışmayan, dili boyundan önde gelen biri derlerse bu Nazê'dir. Hemde şımarıktı. Her sabah sofrada yaptığı ilk şey Annem,neneme sarılmak, sonra da bana dil çıkarmaktı. Erkeklerin sofrası odadaydı ve nlar orada kahvaltılarını yapıp camiye namaza gitmişlerdi. O yüzden Naze'yi göremedikleri için şimdi Naze yine şimarmıştı.
" Narin Keça min(Kızım) okuma bitti " Nineme gülümseyip elini sıktım.
" Bitti. Geldim ya işte. " Gülümseyip yanaklarımdan öptü.
"Bitti nine. Yapmadığınız, etmediğiniz kötülük kalmadı ama bitti. " Annem sinirle bana bakınca Nazen de yemeği bıraktı ve anneme döndü.
" Bizim geleneklerimizde kızlar okumazken sen okudun. Şimdi ne diye bize hesap sordun? " Ağır şivesiyle sesini yükselterek annem konuşunca elimdeki çatalı tepsiye sertçe vurdum.
" Yapmadığınız kötülüğü bırakmadınız ya Daye. Öldürmekten beter ettiniz. Azad ağabim dövmedi mi? Herkese tüm okula resil etti beni. Herkesin ortasında. " Aynen öyle yapmıştı. Sırf bir ders notunu bir erkeğe verdim diye, onunla konuştum diye herkesin ortasında beni dövmüştü. Bende okula gidemedim ve açıktan bitirdim üniversiteyi. Radyo-televizyon okudum. Ama neye yarar ki? Sadece okudum işte. Bu meslekle beni ölseler de çalıştırmazlardı zaten.
" Haketmişsen de dövmüştür. " Nineme dönüp öfkeyle baktım.
" Doğu söylüyosun Dapir. Tabi evde tepsi düşürdüm diye de dövülmüştüm geçen. Onda da kabahatim vardı. " İğneleyerek konuşınca başındaki tülbenti indirdi.
" Sen şimdi bize karşı mı geliyosun? Okudun ne oldu, ne olacak? " Buruşan elleriyle tülbentini büzüp kenara koydu. Beyazlayan saçları şimdi upuzun görünüyordu.
" Cahil değilim. Kızım olunca okutup büyüteceğim. Ben siz değilim " Annem gülümseyip nineme baktı.
" Cahil olsan ne olur. Buradan biriyle evlenip, burada çocuğunu büyüteceksin. Kocan seni öldürür. " Aslında haklıydı. Belki sonum gerçekten de buydu. Ama yılamam ki? Ben buradan kaçmanın da bir yolunu bulduysam, okumanın imkansızken bir yolunu bulduysam eğer, tekrar İstanbul'a gitmenin bir yolunu bulurdum.
...
Aslında aklımda çok farklı bir şey varken birden önüme Kuma hikayesi geldi. Aslında bir arkadaşımın tanıdığı birinin yaşadığı olaylar. Okurken ağladım.
Öyle bir aşkın, işkencenin, iftiraların, yaşarken ölmenin ne demek olduğu anlatılmış. Aslında aklımda hiç böyle bir şey yoktu. Ama geri çeviremedim çünkü bu hikayenin yazılmaya ihtiyacı var. Bazı yerleri değiştirerek yazacağım.Olduğu gibi değil de biraz daha farklı. İsimleri de değiştireceğim.
İlk bölümümüz bu şekilde oldu. Aslında sadece arkadaşımın kurgusuyla aynı. Olayları, yaşamı bilemem. Sadece başına gelen şey ilginç. Sadece kuma hikayesi değil bu çünkü. 4 saat anlatmıştı bana bunu anlamam için. Gerçekten çok garipm bir hikaye. Sadece kurgu aynı. Yaşam, isimler, duyglar tamamen kendi anlatımım. Umarım başarırım. Ve umarım okuyan olur .
Kendinize iyi bakın <3