💗 Chapter 17 - Terasa Hati 💗

40 4 0
                                    

Sesampai sahaja di hadapan hospital, masing masing sudah beredar. Semua sudah mahu menjalankan tugas semula, of course termasuk Iman.

Apabila Iman mahu melangkah, tetapi terhenti apabila tangannya direntap perlahan. Dia menoleh....

"Kenapa?"

"Tak nak ucap apa apa ke?"

"Hah? Ucap ape?" Iman pelik.

Aaron yang mendengar tercengang.

"Serius? Awak tak tau nak kata ape?"

Iman berkerut, dia lupa cakap ape?

Satu saat.

Dua saat.

Tiga saat.

Owh, baru dia teringat. Iman tersengih kecil.

"Terima kasih sebab belanja kitorang makan."

Aaron yang mendengar tersenyum, memang perempuan ni jenis yang lambat pick up semua benda.

"Sama sama sweetheart."

"Saya masuk dulu ye?"

Tanpa menunggu jawapan Aaron, Iman terus melangkah.

"Eh, kejap."

Iman kembali menoleh.

"Farah kan? Boleh tinggalkan kitaorang sekejap?"

Farah yang mendengar namanya dipanggil terpinga pinga.

"O.. owh, boleh boleh. Tapi jangan lama lama."

Iman membulatkan matanya. Menyuruh tidak membenarkan dia bersama Tengku Aaron.

Tetapi semuanya hanya sia sia. Farah menarik tangan Aina dan masuk ke lobi hospital.

Sebelum mereka pergi, Aaron sempat mengucapkan terima kasih pada Farah.

Iman mengeluh.

"Nak ape lagi?" Soal Iman dingin.

Aaron sudah perasan perubahan suara Iman.

"Marah ke?" Soalan dijawab dengan soalan.

Iman mengeluh.

"Eh tak, saya suka. Rasa nak menari tarian tiang pulak kat sini. Tengku nak apa?" Iman memerli.

"Saya just nak ajak awak keluar dengan saya."

Iman berkerut.

"What?! Of course la no!"

Aaron terkelip kelip, itu bukan jawapan yang dia nak.

"Tapi kenapa?"

"Hey, Tengku tak sedar ke sekarang ni masih la waktu bekerja. Saya tak boleh keluar semasa dalam tugas. Tengku pun tau saya tak suka orang ganggu saya masa bekerja. Jadi, beri la saya balik ke hospital. Sebelum saya mengamuk."

"Alahai, pentingkan sangat tugas tu. Bukannya awak dapat apa apa dari semua tu."

"Tak dapat apa apa? Saya bukannya macam Tengku, boleh masuk kerja sesuka hati. Boleh masuk kerja sesuka hati. Saya bekerja untuk cari duit, lain la macam Tengku. Dah kaya, kalau tak kerja pun parents boleh tanggung Tengku. Guna duit diaorang pun sampai 14 keturunan tak habis habis."

Aaron terdiam.

"Owh, awak ade syif ke nanti? Alah, itu semua biar saya yang uruskan untuk awak okay."

Iman lihat Aaron menelefon seseorang. Dia diakhiri dengan senyuman di bibir.

"Tengku call siapa?"

Two Similar Man? ( Slow Update )Where stories live. Discover now