💗 Chapter 9 - Awkward 💗

43 3 0
                                    

                            ( Iman POV )

"Ya Allah! Bosannya hari ni..... Ape aku nak buat!"

Iman yang sedang duduk di kerusinya berpusing pusing beberapa kali, sungguh kehidupan dia bosan sekarang ni.
Mana tak bosannya? Dia sepatutnya kerja di beri cuti, bukan cuti duduk kat rumah ehh. Dia sekarang dekat wad, bukan kerana dia sengaja melangut kat situ okay.
Dia terpaksa, T... E... R... P... A... K... S... A... okay.

Hanya sebab dia di tampar oleh parents pesakit, dia dah masuk dalam wad VIP ni. Hebatkan? Haa tepok la.

Bila di ingatkan balik, rasa sakit hati jugak sebenarnya. Aku tak buat apa apa salah, dia dengan senang lenang mak bapak atuk nenek moyang semua keturunan dia la nak tampar aku!
Nasib baik keimanan aku masih kuat, utuh berdiri teguh untuk tidak menampar balik. Eh eh, ini Iman bukan sebarang Iman la. Ini Iman Safiyyah, Iman yang luar biasa okay.

No one can touch me you know!

Iman fikir, asal aku jugak yang kena tampar? Aku dah la tengah badmood, dia dengan senang hati tampar muka aku tanpa sebarang bukti yang munasabah. Dasar bangang!

                               ----------💗-------💗----------

"Weyh Iman, kau dah okay ke? Dah sihat?" Farah yang datang dari mana ntah menolak kuat pintu wad itu.

"Ya Allah kau ni. Tak reti nak bagi salam ke? Kang kalau aku mati awal sebab terkejut, kau suka?" Iman menghamburkan amarahnya. Dah la dia tengah penat fikir pasal tadi, Farah dengan muka toya dia tolak pintu tu kuat kuat oi apasal?! Sakit pulak hati aku. Dia dah la pantang orang kacau dia time dia tengah serius. Tak boleh hormat privasi orang ke?

Farah yang mendengar Iman marah hanya terkelip kelip. Alaa, Iman marah aku la. Aku ada buat salah ke?

"Sorry la, kau busy ke?"

"Eh, tak! Aku tengah bersenang lenang kat sini. Asal? Nak join? Ape susah sangat kau nak ketuk pintu and then beri salam. Yang kau main terjah je masuk wad ni asal? Nak aku mampos terus?!" Iman masih menyambung amarahku.

Iman hanya memandang Farah yang sedari tadi hanya diam.

Aduh, aku penat penat berlari sebab risaukan dia, dia boleh pulak marah aku secara tiba tiba.

"Sorry la kalau aku ada kacau kau. Okay, aku tak masuk lagi wad ni tanpa kebenaran. Aku just nak tanya kau okay ke tak? Itu je, bukannya aku sengaja nak tolak pintu ni kuat kuat. Aku tolak sebab risau pasal kau punya pasal."

"Sekali kena marah daaa" Farah berkata perlahan.

"Nah, aku ada belikan makanan untuk kau, ingat nak makan sama sama tapi tak payah la. Aku tak nak ganggu kau lagi, sorry." Farah hanya bercakap perlahan, dia tahu yang Iman tengah badmood tu. Tak nak la dia kacau. Walaupun dalam hatinya dia agak terasa dengan kata kata Iman. Aku just risaukan dia, last last kena marah. Okay, fine.

Iman menghela nafas panjang, okay dia tahu dia salah. Farah just risaukan dia je, dia je yang tiba tiba marah tak tentu pasal. Aku masih duduk di atas katil tetapi kaki terlunjur ke bawah. Aku lihat Farah sudah mahu mengangkat kaki keluar, cepat cepat aku tarik tangannya. Aku menarik tangan Farah sehingga badannya sekali tertarik menghadap ku. Aku masih duduk di katil, Farah hanya memandang aku dengan pandangan kecewa.

Alamak, rasa serba salah la pulak. Akhirnya aku mengambil keputusan untuk memeluk Farah walaupun sekarang ni keadaan aku tengah duduk dan dia sedang berdiri.

"Sorry, aku terlepas cakap. Aku badmood tadi. Aku tak terniat pun nak marah kau. Aku tahu niat kau just nak lawat aku and nak tahu keadaan aku sekarang sebab kau risaukan aku. Aku tetiba rasa nak marah sebab pikir pasal hal tadi. Serius, aku tak terniat langsung nak marah kau. Sumpah, sorry eh."

Two Similar Man? ( Slow Update )Where stories live. Discover now