•Alexandras perspektiv•
Just nu är mina handleder upprivna och det rinner blod längst mina händer. Jag vill inte leva just nu. Men jag har ju lovat mig själv att inte ge upp.
Att Felix var otrogen var det lilla som behövdes för att jag inte vill leva längre.. han visste att jag har haft det jobbigt och ändå går han och knullar med andra tjejer..
Jag drar med rakbladet några gånger till.
Plötsligt öppnas dörren, där står killarna och tittar på mig som att jag är en utomjording.
-gå här ifrån.. snyftar jag och backar till ett hörn i rumet, jag sjunker ner till golvet och lägger mitt ansikte mot knäna och bara gråter ut allt..
-Varför gör du såhär mot dig själv? Frågar omar, med tårar rinnandes från kinderna, även Ogge, oscar och Felix har blanka ögon . Det visar att dom bryr sig, till skillnad från Felix.
-Det kan ni fråga Felix.. sa jag och pekar med min hand på Felix.. det droppar blod ner på golvet.
-Vadå? Jag har väl i te gjort ett skit.. säger han och leker oskyldig.
-FELIX FÖR I HELVETE DU HAR VARIT FUCKIN' OTROGEN!! Skiker jag.
-vem har sagt det, den som sa det skojade säkert bara. Jag älska ju dig gumman.. säger han
-jag har inte hört det från någon.. jag såg det med egna ögon. Säger jag till han med tårarna forsande ner för kinderna.Jag reser mig upp från golvet och går och sköljer av mina handleder. Jag virar lite bandage runt såren..
-Felix, du vet inte hur jävla ledsen jag blev när jag såg dig ned henne.. men jag fattar varför du inte vill ha mig. Jag är för ful och fet, och du förtjänar någon bättre. Sa jag.
-du behöver inte låtsas som att du älskar mig bara för att jag ska känna mig glad länge.. du kan kritisera mig hur mycket du vill, du kan få slå mig om du vill. Du kan få döda mig för jag har inget värt att leva för, du var mitt lilla sjus, det var du som fick mig att vilja leva. Men när du var otrogen slocknade mitt lilla ljus och jag har inget värt att leva för.. säger jag till han.
-Alex.. säg inte så. Säger han och närmar mig..
-du rör inte mig! Skriker jag till han.
-vill du veta en grej.. sa jag till han.
-jag ska bryta mitt löfte nu. Och när jag ligger där utan att andas vill jag att du ska få så jävla mycket skuldkänslor för att det är din jävla förtjänst att jag gör dethär .. Sa jag Och springer ner för trappan och ut genom dörren.
Jag har inga skor på mig men det spelar ingen roll, inget kan göra ondare än när mitt hjärta krossades.
Jag springer mot klippan i skogan.
Nu står jag här framför ett stup, och tänker ska jag göra det eller ska jag gå hem och lägga mig i min mjuka säng?
Jag hör mopeder som låter bakom mig.. det är Felix och dom. Jag har bestämt mig, jag ska dö nu..
Jag hoppar ut i stupet och det sista jag hör är Felix som ropar att han älskar mig. Sen svimmar jag.
DU LIEST GERADE
I'm fine ♚The fooo conspiracy♚
Fanfiction†vad ska jag göra när jag vill leva och dö samtidigt? jag har ju lovat mig själv att inte ta självmord, jag har lovat mig själv att vara stark. men det är inte så jävla lätt när kärleken nästan dödar mig. kärleken det jag hatar mest av allt..den h...