•kapitel 14•

236 14 2
                                    

             *2 år senare*

•alexandras perspektiv•

Jag har nu bott i USA i två år. Tiden har gått så snabbt, det är som att jag har varit borta i två veckor.

Jag har inte kommit övet Felix ett dugg, jag trodde att jag skulle glömma han och hitta någon ny men nej... det vara faktiskt många snygga killar som verkade ganska intresserade av mig, men jag nobba dom bara. För mina känslor för Felix är kvar, mitt hjärta slår ett extra slag när jag bara tänker på han.

Det är ganska otroligt att mina känslor för felix fortfarande finns kvar efter två år, men han har säkert en ny jävla tjej nu.

Jag har gått till en psykolog här i USA och det har gått ganska bra.. min psykolog har fått fram att jag är rikrigt deprimerad och därför måste jag gå till henne en gång i veckan.

....

....

....

....

Jag öppnar sakta dörren till huset och går in till hallen.

Jag möts av en förvånad blick från oscar som sitter och spelar tv-spel.

Han stället sig snabbt upp och springer fram till mig och kramar om mig. Jag andas in Oscars doft och njuter av kramen.

-jag har saknat dej.  Hulkar  han fram mellan snyftningarna.

-jag har saknat dig med.  Snyftar jag..

-hur har du haft det då? Frågar Oscar när vi sitter i soffan.

-jag har haft det jättebra.

Säger jag.

-Felix har inte mått så bra... mumlar oscar.

-vad har hänt med honom då?

Frågar jag känslolöst.

-När du flyttade blev han så ledsen att han bara stannade inne i två veckor.  Han var bara inne och grät. Sen började han dricka och gå på fester varje dag, Så The fooo (conpiracy) har lagts ner...  mumlar han med blanka ögon.

-förlåt.... viskar jag, mina tårar bara rinner ner för kinderna. Det är jag som har förstört allt.

-för vad?  Frågar Oscar.

-om jag inte hade flyttat skulle Felix inte blivit såhär... och då skulle inte bandet lagts ner...

Snyftar jag fram.

-alexandra, sluta skyll på dig själv. Du var tvungen att åka bort ett tag för att Felix hade varit ett svin mot dig och det förstod jag. Men det var Felix egna fel att han blev som han är nu..

-väntaaa! Va! Dricker han och går på massa fester fortfarande?  Frågar jag förvånat.

-ja... svarar oscar ledsamt.

-jag måste prata mest han.  Säger jag

-han är på fest hos Edvin nu.

-men då drar vi till festen nu då.

....

....

....

Jag tittar mig i spegeln och får se en kort tjej på 155 cm, (jag har aldrig varit särskilt lång)

Med mörkblont långt hår ner till naveln, isblåa ögon. Ett par högmidjade svarta shorts med nitar och en vit croptop, ned ett par jeffrey cambells till.

-Alexandra!  Kom ner nu!  Vi ska gå!  Skriker Oscar från hallen.

I'm fine ♚The fooo conspiracy♚Donde viven las historias. Descúbrelo ahora