•kapitel 15•

240 16 1
                                    

•alexandras perspektiv•

Jag går fram till baren och sätter mig på en av batstolarna, jag beställer en cider och nu sitter jag och bara tittar ut över danagolvet för att kunna hitta felix..

Han kanske har gått hem, eller så gick han aldrig hit.

Plötsligt så känner jah att någon slår sig ner bredvid mig. Snabbt kollar jag åt sidan och ser den jag mest vill se.

Han sittet med omar och ogge, Men dom värkar inte ha sätt mig än för dom kollar bara raktfram.

Plötsligt vänder sig felix om med ett flin på läpparna.

-har du kul att stirra?  Frågar han med samma flin. Han blinkar Med ögat mot mig, vilket betyder att han flirtar.

-det är la kul. Säger jag och ler.

-vad heter du?  Frågar han...

Åh jävel, känner han inte igen mig. Jävla idiot han kan trycka upp en kaktus i röven.

-vanessa,  själv då?  Frågar jag honom.

-Felix, säger han och blinkar med ögat.

-har du fått något i ögat eller?  Frågar jag honom.

-vaa?  Nej? Vadårå?

-du blinkar så jävla mycket... säger jag med ett flin på läpparna.

-haha. Nej. Säger han.

-ska vi gå ut på balkongen? Frågar han mig.

Jag bara nickar till svar.

Felix är otrolig...  han tror att han pratar med vanessa men egentligen pratar han med Alexandra, hans Ex. Dock så har jag ju sagt att mitt  namn är  Vanessa. Men han borde väl ändå känna igen mig... eller? 

Jag har ju inte precis förändrats så mycket...

Kylan slår imot mig när vi går ut på balkongen.

Det borde ju vara varmt, det är ju förfan sommar.

plötsligt gör Felix något jag aldrig skulle kunna föreställa mig...  han drar upp ett ciggaretpaket ur fickan och sätter en cigg mellan läpparna, han tänder på den och drar in röken och blåser ut ett stort måln av rök.

Usch vad jag hatar rökare. Det ändå dom gör är att nästan döda sig själva, och jag vill ju inte att Felix ska dö...

Jag tar snabbt ut den ur munnen på han och lägger den i askkoppen.

-vafan gjorde du sådär för!!!  Skriker han på mig.

-jag gjorde dig en tjänst. Det är inte bra att röka.

-du är inte min morsa... mumlar han samtidigt som han tar upp en ny cigg. Han ska precis tända på den. Men jag rycker bort tänden.

-sluta röka... du vill väl inte dö!!

skriker jag på han.

-jag kanske vill dö.du vet ingenting om mig så du kan väl bara lämna mig ifred. Säger han han argt.

-jag vet mycket om dej. Säger jag

-du vet fan i mej inte ett skit om mig ... spotta han ut sig.han kollar mig djupt i ögonen 

Plötsligt ändras Felix arga ansikte till ledsamt... hans mungipor åker ner och det ser ut som att nästan kommer börja gråta.

-duvet... du liknar en person som jag kände ... mumlar han och tar ett steg fram mot mig.

-vem då?  Frågar jag.

-en tjej... som jag älskar, hon heter Alexandra .. säger han och tar en hårslinga bakom mitt öra. När han rör mig känns det som att... jag vet inte riktigt vad, det är helt obeskrivligt.

Han sa precis att han älskar alexandra. Synd att han inte älskar Vanessa då...

-vad hände med henne då? Frågar jag.

-jag var otrogen, hon blev helt förstörd, så hon försökte ta självmord men misslyckades... Hon flyttade hon till USA för två år sen och bor fortfarande där...

Hon ignorerar mig bara, jag har inte hört något från henne sen jag var itrogen. Säger han och man ser att han kommer bryta ihop när som helst.

-hey...  det kommer bli bra, hon kanske inte var den rätta. Det finns bättre tjejer än henne.

Säger jag och styker honom på ryggen med handflatan.

-det finns fan i mig inte bättre tjejer än Alexandra! Du känner henne inte!.skriker han i mitt ansikte.

-jag känner henne bättre än du tror... mumlar jag.

-lek inte att du känner henne när du inte gör det!!  Skriker han på mig... jag blir inte rädd när han skriker på mig. Vi pratar ju ändå om mig själv.

Han höjer näven och slår till min käke. jag känner blodsmaken i munnen och måste småtta på marken.

Det är blod i spottet.

Det gjorde ju inte ont när han slog mig. Bara riktigt konstigt. Min crush slog precis mig så jag hostade upp blod.

-vet du om att Alexandra känner sig meningslös och vill dö, men att hon har lovat sig själv att inte ge upp...

Visste du om att hon älskar en kille som aldrig riktigt kommer ha ögon för henne.

Visste du om att hon är tillbaka i sverige och att hon åkte på en fucking fest bara för att hitta den killlen hon älskar .

Visste du att Alexandra står och pratar öga mot öga med sin största kärlek... säger jag lungt.

-aa... lleee... xxxaaanndra...  är det du?  Frågar han mig.

-jepp..  det är jag Felix. Mumlar jag.

-kan du snälla förlåta mig, för att jag har varit ett jävla svin mot dej ?  säger han och det rinner tårar från hans kinder.

-felix, snälla gråt inte. Viskar jag och drar in honnom i en kram. Jag har saknat hans varma kramar.

Hur har jag klarat mig utan den här killen i två jävla år?

I'm fine ♚The fooo conspiracy♚Donde viven las historias. Descúbrelo ahora