•kapitel 4•

335 13 4
                                    

     •Alexandras perspektiv•

-Vad stirrar ni på? frågade Jag killarna

-ehm..  inget! Sa alla snabbt. Jag kolla ner på vad jag hade på mig, juste jag glömde att sätta på mig byxor,  jag har bara på mig Omars T-shirt.. 

-jag ska bara gå och ta på mig kläder.

Sa jag och log ett ursäktande leende.

Jag reser mig upp och går till mitt rum, jag känner killarnas blickar bränna i nacken.  Eller ska man säga på min röv..

Jag sitter på mig en vit magtröja som det står "stay wild" på och en svart kjol.  Mia hade åkt till en affär och köpt nya kläder till mig. Egentligen skulle jag nog alldrig vågar ha på mig det här..  men hon  har ju köpt kläder till mig för flera tusen så jag kan ju inte precis gå fram till henne och säga "Hej, jag gillar inte dom här kläderna och jag vill inte använda dom för jag är så  jävla fet"

Usch, så kan jag ju inte säga..  om jag inte använder kläderna så kommer jag få världens största skuldkänslor.

Mia har köpt smink till mig också, så jag kan väl prova.

Jag tar bara lite concealer och maskara.  Jag gillar inte att sminka mig, jag tycker att man är så falsk när man har smink,  man visar inte hur man ser ut på riktigt.. men man måste väl smälta in.. för i dagens samhälle måste barn sminka sig i tvåan, annars blir de mobbade.

Jag går ner till killarna igen.

-Hej, igen.  Säger jag och ler, ett äkta leende.

Felix  kollar upp och stirrar med stora ögon på mig.

-vad? Frågar jag. Han  kanske tycker att jag är skitful. tog Jag kanske för mycket smink?

-inget..  du är bara så fin. Mumlar han tyst och kollar ner i bordet.  Jag kan se att han är helt illröd om kinderna, gud vad söt han är när han rodnar. Vänta!! Va..? Rodnar han?  pågrund av mig?

-ehm.. tack. Säger jag. Det känns som att mina kinder ska brinna upp , jag ser säkert ut som en tomat nu.

-ooohh! Rodnar ni??! How cute! Skriker Oscar.

-håll käften Oscar! Skriker jag och Felix samtidigt.

-hej ungar, jag vill prata med er om en sak. Säger Mia och kommer in i rummet.

-jag måste åka till Tyskland och jobba,  jag ska vara borta i fem veckor. Så om ni vill Så kan ni åka till våran sommarstuga, och vara där hela sommaren.

-Ja, det skulle vara perfekt!!  Skrek oscar.

-ja, vi har ju ledigt hela sommaren också, daff sa väl att vi ska ha ledigt i sex veckor, och dom veckorna börjar idag!! Skrek omar

-vem är daff?

-vet du inte? Sa omar med en förvånad ton. Jag skakade bara på huvet

-Daff är våran manager, vi är med i ett pojkband som heter "the fooo conspiracy" och vi har flera tusen fans som kallas för foooers.  Sa ogge  stolt.

-haha kontigt.. sa jag

-ja, alla vet väl vilka vi är? Sa Felix

-skryt lagom..  sa jag

-ni kan åka imorn, om ni vill? Sa Mia

-Ja, det skulle vara skit kul.

I'm fine ♚The fooo conspiracy♚Donde viven las historias. Descúbrelo ahora