BY:SEFFANO KAVANA
BABY JUDE
PART 02
Majlis Perkahwinaan diantara Jerick dan Bella berjalan dengan lancar dan cukup meriah,ramai kawan-kawan Jerick memujinya kerana yang pertama mendapat isteri yang sangat cantik kedua dapat isteri yang muda.Jerick hanya tersenyum bangga!.
Bella pula benci dengan sikap Jerick itu suka ambil kesempataan,paling Bella benci adalah digereja tadi,Bella ingat Jerick akan cium didahi tapi rupanya dibibirnya,kalau ikutkan hatinya dia mahu menampar saja pipi lelaki itu.
"Sayang...!"pingang ramping Bella di peluk erat oleh Jerick, Bella cuba membukanya tapi tidak berjaya,ish...kuat betul pula dia ini,suka-suka pula cium pipi Bella.
"Lepaskan saya..."bisik Bella tegas dan geram.
"Tak nak...nanti aku rindu awak" usik Jerick lalu tertawa kecil.
"Ohh,Sweetnya...sini biar Aunty Melly ambil gambar kamu yang sweet ni,alahai...padannya awak berdua ni.." Puji puan Melly dengan gembira,Bella terpaksa senyum sempat lagi dia cubit tangan Jerick.Jerick tahan sakit,
Pedih!!!.Lydia juga ada datang ke majlis kahwin Jerick dan dia hanya pandang tajam pada Jerick dan Bella.Jerick pula buat tidak tahu pada Lydia,rimas dan meluat pada gadis itu.Lydia sakit hati kerana dia hanya dipermain-mainkan oleh Jerick saja.
Lydia menghampiri Bella dan menarik Bella jauh dari tetamu itu.Bella rasa cuak juga.Ya lar tetiba saja dia diheret darii situ.
"Cik...awak kena hati-hati,dengan Jerick kalau dia boring dia akan tinggalkan you,sama macam i ni"ujar Lydia geram.
"Saya tak faham lar!!"ujar Bella bingung.
"Dia tu playboy sebab tu lar Dato seri kawinkan you dengan dia sebab Dato seri tak suka pada Nana teman wanita Jerick.."ujar Lydia mengingati Bella.Lydia percaya gadis didepannya itu baik dan berbudi bahasa.
"Oh,macam tu rupanya..saya sendiri pun kena paksa kawin sama buaya darat tua ni...saya tak suka dengan dia..."bisik Bella matanya melilau kearah kanan dan kiri,takut Jerick muncul tiba-tiba pula.
"Cik...kena hati-hati saja,oh,ya lupa pula nama i Lydia you pula"bisik Lydia juga lalu kedua-duanya tertawa lucu.
"Nama saya Bella..."ujar Bella lembut,Lydia tertawa bila Bella menggelarkan Jerick sebagai Buaya darat tua..! Lydia berpelukaan dengan Bella sambil ketawa pula.
"I balik dulu lagipun tetamu dah makin kurang,oh...ya, nak i bantu you buka baju pengantin ni,nanti buaya darat tua tu ngap awak ahh"ujar Lydia lalu ketawa hilang pula rasa sakit hatinya pada Bella.
"Boleh juga jom...cepat!"ujar Bella lalu tertawa saja,nampak mereka sangat rapat pula dan tiada pula tetamu mengsyaki apa-apa pada mereka.
"Sampai hati you tipu i Rick!! you kata nak kahwin dengan i tapi you...you kahwin dengan perempuan lain Rick!!"tangis perempuan itu.
"Nana!Nana please!! listen!! i terpaksa kahwin dengan dia sebab dia tu pilihan...!"
"You family kan!!kenapa you tak bantah!!"marah Nana lalu menangis teresak-esak.Jerick pula hanya geleng kepala saja.
"I dah bantah tapi atuk i dah ugut i...you kena faham situasi i sekarang ni Nana!!!"marah Jerick lalu berlalu pergi tapi dengan pantas Nana memeluk belakang Jerick.Jerick terkejut dan mula memandang kedepan takut atuknya muncul disitu bila-bila masa saja.
"I'm sorry bie...i'm sorry!!"ujar Nana,Jerick membuka pautan itu lalu berlalu dari situ.Nana tergaman juga dengan tindakan Jerick itu.
"Bie!!!" panggil Nana sambil hentak-hentak kaki.Jerick terus naik ke tingkat atas.Nana berlari pulang dengan membawa hati yang terluka dan sakit.
YOU ARE READING
BABY JUDE
RomanceSINOPSIS BABY JUDE BY:SEFFANO KAVANA Jerick terpaksa berkahwin dengan gadis pilihan Dato seri Simon iaitu Bella, Bella gadis kampung yang lemah lembut dan penyabar orangnya.. dalam pada masa yang sama Jerick curang dibelakang Bella dan ingin mence...