BABY JUDE Bab 14

17 2 0
                                    

BY:SEFFANO KAVANA

BABY JUDE

PART 14

Bella dan Jerick menghadiri Majlis perkahwinaan Evan dan Monica,pasangan itu nampak sangat padan dan sama cantik! Bella tercari-cari Jenna tapi tidak bertemu,dia rindukan gadis comel dan manja itu!kesian cintanya tak pernah berbalas, tapi..siapa Bella mahu menghakimi Evan dan Monica kan!,Bella cuma bersimpati pada Jenna bila cita-cita dan masa depannya diletak dalam gengaman Evan oleh percaturaan ibubapanya, mereka sudah tahu yang Evan tidak pernah menyimpan apa-apa perasaan pada Jenna.

Jenna tetap saja berusaha memikat Evan tapi tetap saja hati Evan jadi beku pada Jenna dan akhirnya cita-cita dan masa depannya terlepas dari genggaman Evan.Dia bukan suka-suka mahu tergedik manja pada Evan,dia mahu lelaki itu membantu saja untuk mencapai cita-citanya!!bukan minta kawin pun!!tapi semua impiannya terkubur sudah untuk selama-lamanya!!Kini gadis itu hilang entah kemana..!

Jerick memeluk erat tubuh isterinya yang terlena dipelukkannya,Kalau boleh Jerick tidak mahu berpisah lagi pada Bella,semalam Nana datang meminta maaf pada mereka berdua,Nana sudah berubah!.

"I datang sini nak minta maaf pada awak berdua terutama you Bella,i dah banyak buat salah pada you...i sangat menyesal, i malu pada perbuataan i pada you Bella..maaf kan i yaa...You kena jaga Bella dengan baik sebab Ian dah rancang nak rampas Bella dari you!!dia dah plan semuanya contohnya yang ini!'ujar Nana lalu menghulur dua keping gambar itu.

"Gambar tu i dapat dari Olivia,"ujar Nana serius,Jerick dan Bella berpandangan mereka kena hati-hati dengan semua itu.

"I dah bagitau you Jerick,jaga Bella dengan baik..Ian tu licik orangnya sebab malam ni i nak bawa Olivia jauh dari Ian...dia tak tahu yang i nak bawa Olivia pergi dari sini.."ujar Nana serius.

"Okey lar...Bella i minta diri dulu ya,take care Bella hati-hati ya..dengan Ian!"ujar Nana mengingati lagi Bella dan Jerick..

"Aku tahu nak jaga isteri aku...tak payah nak berlakon baik depan kami.."ujar Jerick acuh tak acuh,Bella mencubit pingang Jerick.

"Aduhh!!sakit lar sayang...!!"Bella jeling tajam pada Jerick, Nana hanya geleng kepala.

"Tak payah lar jeling hubby macam tu,depan orang ramai,lagipun majlis ni belum hab..."

"Oke-oke i blah dulu,Bella hati-hati dengan ulat bulu tu gatal semacam saja kan..."Nana tertawa Bella juga turut ketawa.

Nana cepat-cepat berlalu dari situ,dia tidak mahu Ian menghidu pergerakkannya,Nana betul-betul sudah berubah demi anaknya yang bakal dia lahirkan itu.Bella...ya Bella,kini Bella jadi sasaran utama Ian!! Nana tahu Ian begitu pantang melihat gadis cantik macam Bella,sudah ramai yang menjadi mangsa Ian.Jadi Nana mahu hentikan sebelum terlambat!!.

Jerick mengurut dagunya kerana memikirkan pasal Ian!lelaki itu tidak pernah berubah sejak dulu lagi,dulu time tingkatan 6 atas Ian pernah menghamili seorang gadis berusia 17 tahun ke atas dan Ian hampir dipenjarakan kerana perbuataannya itu. Tapi kalau ibubapa dah gila wang ringgit semuanya lepas!!.Kesian gadis tu dapat ibubapa macam itu.

Kalau Jerick tak silap umur anak Ian sekarang 12 tahun,anak lelaki  tapi entah Ian ada jumpa atau tidak,Jerick pernah ternampak Mia Chin dengan seorang kanak-kanak lelaki berusia 12 tahun!! waktu itu Jerick dan Bella membawa Jude ke hospital sebab Jude demam,Mia Chin ada juga memandang ke arahnya,tapi tidak lama.

Tapi kenapa Ian nak rampas Bella darinya,sedangkan Bella hanya sayangkan dia saja!dan hanya Bella saja yang bertaktha dihatinya.Jerick kena hati-hati! dan dia harus merancang sesuatu untuk menggagalkan  rancangan Ian itu.

BABY JUDEWhere stories live. Discover now