BY:SEFFANO KAVANA
BABY JUDE
FINAL
PART 20
Bella terkejut mendengar kematiaan Monica akibat kemalangan jalan raya.Itu pun dia mendapat khabar dari Mandy tadi,Bella risau dan takut kalau Jerick buat sesuatu yang tidak baik dibelakangnya.Tapi semalam dan hari ini Jerick ambil cuti sakit,
tiba-tiba pula Jerick demam dan selesma.Tidak kan pula Jerick yang melanggar Monica atau mungkin Jerick upah orang!! oh,tidak!!.
"Bie....sudah dapat berita buruk kar ni pagi"ujar Bella lalu memandang wajah suaminya.
Jerick pandang Bella,dahinya berkerut."Berita buruk?pasal apa,yang" ujar Jerick sambil membetulkan rambut depan Bella.
"Pasal kematiaan Monica semalam!,
bie...tak..""Bie tak upah orang lar sayang, kematiaan Monica tak ada kaitan dengan bie...oke!!"ujar Jerick meyakinkan isterinya,memang hari-hari Monica datang ke pejabatnya tapi Monica tidak pernah bertemu dengannya sebab Cik Fatin dan cik Nurlina sudah memaklumnya awal-awal lagi,jika Monica awal-awal lagi terpacak didepan pejabat Jerick maka para pengawal lar yang akan menelefon Jerick! dan para pengawal keselamatan itu adalah orang-orang kepercayaan Jerick!. mereka saja berpakaian begitu untuk mengaburi mata musuh mereka.
Jadi,Jerick bebas dan terhindar dari perempuan parasit itu. Semalam juga Monica datang nasib baik Jerick berada diluar dan Jerick terus balik ke rumah dan pagi itu pula terdengar kematiaan Monica pula jadi Jerick senang hati lar tiada siapa yang akan menganggunya lagi.
Puas hati Datin Joyce dapat balas dendam dengan Monica, gara-gara wanita itu dia bercerai dengan suaminya Dato Gilbert kini suaminya tiada apa-apa harta lagi kerana selama ini hanya Datin Joyce yang menanggungnya,dan Datin Joyce menghalau Suaminya keluar dari banglo dan memecatnya dari syarikatnya.Kini suaminya menyesal dan kembali ke kehidupaan asalnya!.suaminya menyesal dengan perbuataannya.
Datin Joyce mengupah Seseorang yang boleh menamatkan hidup Monica itu dan rakan-rakannya juga ikut sama dengan rancangan untuk membunuh Monica!Rancangan mereka berjaya!!dan tiada kesan Monica dibunuh.Orang yang mereka upah sangat bijak menjalankan tugasnya,jadi kematiaan Monica hanya dianggap sebagai mati mengejut dan tiada tanda-tanda kes bunuh!.Monica dianggap memandu dalam keadaan mabuk.keretanya terlanggar sepohon pokok besar dan dahan pokok yang agak besar itu menghempap keretanya!.
Jerick mendapat tahu cerita itu dari Datin Joyce sendiri dan wanita 50 an itu yang sendiri bertemu dengannya dan dia yang rancang semuanya.Sebab Datin Joyce sering saja ternampak Monica didepan pejabat Jerick dan Datin Joyce tahu Monica mahu mencari mangsa baru pula!tapi Monica tidak dapat pikat dan goda Jerick malah bertemu dengannya juga tidak dapat sebab orang-orang Jerick sentiasa ada dimana-mana saja!.
Bella tarik nafas yang lega kerana Suaminya tidak terlibat,Monica cuma mati ditempat kejadiaan dan keretanya dihempap kayu agak besar dan Monica mati ditempat kejadiaan.Jadi,Bella sangat lega pula.
"Jerick pandang wajah adik perempuan Bella yang sedang bermain dengan Jayden abang sulung mereka,Adik Bella dan Jayden comel sangat baru berusia 3 tahun.
"Kalau lar aku ada anak perempuan kan best"bisik hati Jerick lalu berpusing ke belakang dan Bella sedang menghampirinya dan kini Bella berdiri didepannya.wajahnya agak pucat.
"Kenapa sayang!"ujar Jerick lembut,Bella pengsan nasib baik Jerick pantas menangkap tubuh isterinya.Jerick panik dan terus mengangkat tubuh isterinya dan membawa Bella ke satu bilik iaitu klinik mini Dr.Farah.
"Doktor!!!doktor!!!"jerit Jerick panik,Dr.Farah berlari mendapatkan Jerick dan terkejut melihat wajah Bella yang pucat itu.Jerick meletak tubuh Bella diatas katil dan Dr.Farah terus memeriksa Bella.
YOU ARE READING
BABY JUDE
Storie d'amoreSINOPSIS BABY JUDE BY:SEFFANO KAVANA Jerick terpaksa berkahwin dengan gadis pilihan Dato seri Simon iaitu Bella, Bella gadis kampung yang lemah lembut dan penyabar orangnya.. dalam pada masa yang sama Jerick curang dibelakang Bella dan ingin mence...