BY:SEFFANO KAVANA
BABY JUDE
PART 17
Bella berdiri dibalkoni sambil termenung jauh,Bella risau sebab Jerick,Cemburu Jerick lain! ganas!! dulu Ian hampir mati dibelasah oleh Jerick,hingga kini Ian takut pada Jerick!.Bella terkejut bila pingangnya dipeluk erat oleh Jerick.pipinya dikucup lembut.Dan perut Bella diusap lembut oleh Jerick.
"Sorry kalau sayang terkejut..." Tangan Bella dikucup oleh Jerick.
Ini lagi satu sifat Jerick yang Bella tidak suka,Jerick suka curi-curi cium padanya,dan terkadang Bella tidak dapat menjangka tindakan Jerick itu."Sayang...nak makan apa!"Bella tersenyum nakal terlintas difikirannya mahu membalas dendam pada Jerick.
"Saya nak makan makanan yang bie masak"ujar Bella lalu tersenyum lebar.
"Err...makan makanan yang bie masak..."Jerick garu dahinya yang tidak gatal.
"Boleh lar...Bella nak makan nasi goreng ayam,please bie....bie" rengek Bella manja.Bella merangkul leher Jerick.
"Bie...please,"Bella buat-buat suara merajuk.Bella memuncungkan mulutnya.Jerick garu kepalanya yangbtidak gatal.
"Bie..juga yang cakap nak makan apa,jadi saya bagitau lar yang saya nak air tangan Bie..."ujar Bella manja.
"Tapi...Bie tak pandai masak!"
"Kalau gitu tak payah lar,"Bella pura-pura merajuk dan berlalu dari situ tapi tangannya ditarik oleh Jerick,Bella hanya tunduk, Jerick menungkat dagu Bella.
Bella menangis!.Bella tolak tubuh Jerick dan terus berlari masuk ke bilik air lalu tertawa didalam tapi mulutnya ditutup takut Jerick dengar."Sayang...buka pintu ni,oke..bie masak sekarang!!"pujuk Jerick sambil mengetuk pintu bilik air itu.Bella tarik nafas panjang-panjang lalu dilepasnya.Sumpah.!!geli hatinya belum hilang lagi.
"Tak,payah!!saya tak mahu!sorry kalau menyusahkan bie!" lagi galak Bella mengusik Jerick sekali skala mengusik suami apa salahnya kan.
"Errr...mana ada sayang menyusahkan Bie...,oke hubby minta maaf,please sayang...buka pintu ni.."
"Tak nak!!saya benci bie!!"
"Sayang...i love you,ok..bie tapau nasi goreng ayam untuk sayang yaa.."
"Tak nakk!!!tak payah!!"ujar Bella sambil mencuci mukanya dan buat suara menangis.
"Oke-oke bie pergi masak sekarang!!"ujar Jerick panik lalu cepat-cepat keluar dari bilik mereka dan mencari kak Dewi.
"Kak Dewi...tolong aku kak,Bella nak makan nasi goreng ayam tapi mesti aku yang masak!kak Dewi tolong masak ya"
"Tuan Jerick,bini kamu tu mengidam air tangan kamu,tu semua pembawaan anak kamu juga!!kalau tak ikut merajuk lar dia..."ujar Kak Dewi lalu tersenyum.Uishh,Kak Dewi pun sokong Bella nampaknya.
"Memang pun bini aku merajuk sekarang ni kak,dia dalam bilik air sekarang menangis,kak tolong lar!!"rayu Jerick.
"Akak boleh tolong tapi tuan yang kena masak,"
"Boleh,janji Bella happy,kalau macam ni aku kena ikut krusus memasak ni!"ujar Jerick. pertama kali dalam hidup Jerick memasak untuk Bella!.
Bella ketawa dan keluar dari bilik air itu,emmm...sayang juga Jerick padanya.Lepas ni apa lagi arr!!Bella tersenyum lagi.Misi untuk balas dendam kini bermula.Siapa suruh curang lagi dulu...!
Kak Dewi hanya ketawa melihat telatah Jerick memasak macam-macam gaya bila percikan minyak itu terkena pada tangan Jerick,.tapi Jerick tidak peduli janji Bella gembira.
YOU ARE READING
BABY JUDE
RomanceSINOPSIS BABY JUDE BY:SEFFANO KAVANA Jerick terpaksa berkahwin dengan gadis pilihan Dato seri Simon iaitu Bella, Bella gadis kampung yang lemah lembut dan penyabar orangnya.. dalam pada masa yang sama Jerick curang dibelakang Bella dan ingin mence...