BY:SEFFANO KAVANA
BABY JUDE
PART 09
Sudah dua minggu Jerick berada di London,namun Bella belum berjaya dia temui dan Jerick sering ke mana-mana gereja sebab hanya tempat itu lar Bella sering pergi jika ada masa lapang.
Jerick berdoa didalam gereja Westminster dia berharap agar Bella muncul disitu,tapi semuanya hampa.
Bella tidak akan ke gereja sebab dia tahu Jerick akan mencarinya disitu dan dia mendapat tahu dari Puan Grace yang Jerick mencarinya diLondon,Bella tidak akan kembali pada Jerick lagi.
Bella bosan dengan sikap Jerick yang suka menipunya.Bella mencium pipi Jude dan menepuk-nepuk belakang Jude dengan lembut.Wajah comel itu direnungnya,kesian!tak pasal-pasal anaknya jadi mangsa keadaan malah anaknya kurang kasih sayang dari seorang bapa.
Mr.Mark sudah memberinya amaran agar dia tidak boleh keluar ke mana-mana lagi tanpa bodyguard menemaninya dan hari ini Bella tidak ke mana-mana sebab dia tahu Jerick ada diluar sana mencarinya.Tapi hatinya tidak boleh menipu, betapa rindunya Bella pada Jerick.Tapi demi keselamataan lelaki itu dia terpaksa menahan semua perasaannya ketika ini.
Bella berbaring dan memandang ke arah siling yang dilukis cantik oleh mendiang ibunya.Bella berfikir kenapa dan mengapa Tuan Dennis dan puan Grace menyembunyi rahsia identiti dirinya yang sebenar!Bila Bella memberitahu Puan Grace wanita itu hanya menangis teresak-esak.
Tuan Dennis merenung air kolam ikannya wajah kelihataan sugul dan sedih,rahsia itu disimpan dengan seelok-eloknya namun akhirnya Bella mengetahuinya dari Bapa kandungnya sendiri.
"Mark sudah-sudah lar dendam tu!mereka tak sengaja melanggar mendiang isteri kamu dan kamu kena tahu mendiang isteri kamu yang memberi amanah pada kami agar menjaga dan mendidik anak kamu menjadi anak yang baik!!sebab kamu itu ketua mafia Mark!"bisik hati Tuan Dennis kesal dan sedih dengan sikap Mr.Mark yang ganas itu tapi dalam masa yang sama dia amat bangga pada Mr.Mark juga sebab lelaki itu amat menyayangi dan menyintai isterinya dan sentiasa bercakap dengan suara yang lembut dan romantik itu buat Tuan Dennis bangga padanya.
Puan Grace hanya memandang kearah suaminya yang termenung jauh itu,sudah 7 bulan Bella merajuk pada Jerick dan pada mereka suamisteri.
📱"Sampai hati mama dan papa sembunyikan rahsia tu pada Bella!"-BELLA
📱"Rahsia apa sayang!"-PUAN GRACE
📱Rahsia ibubapa kandung Bella?err.."-BELLA
📱"Mr.Mark dah ceritakan pada Bella semuanya!Bella sedih mama,sampai hati mama dan papa sembunyikan hal ini pada Bella"-BELLA
Tangisan halus itu membuatkan hati Puan Grace seperti dihiris-hiris oleh pisau.Puan Grace menangis semahu-mahunya disofa dan Tuan Dennis yang baru balik dari kerja amat terkejut sekali.
"Sayang kenapa ni!"ujar Tuan Dennis lalu mendapatkan isterinya.
"Sayang kenapa ni,sayang sakit kar"Tuan Dennis nampak panik
Puan Grace hanya geleng kepala."Habis tu kenapa sayang.."Air mata Puan Grace dikesatnya.
"Be..Bella dah tahu siapa Mr.Mark dan Bella mendapat tahu pasal kematiaan ibunya."
"What!!"Tuan Dennis terduduk di lantai dan Puan Grace menarik tangan suaminya agar duduk disofa.
Lamunan Puan Grace hilang bila pingangnya dipeluk erat dari belakang Puan Grace menoleh ke belakang dan dia bagaikan tidak percaya siapa didepannya!.
"Bella...anak mama!!"pipi itu dicium bertubi-tubi dan memeluk erat anak bongsunya itu.Tuan Dennis masuk ke bilik sambil mendukung bayi comel.
Puan Grace tergaman dan tidak percaya!Bella hanya tersenyum saja.
YOU ARE READING
BABY JUDE
RomanceSINOPSIS BABY JUDE BY:SEFFANO KAVANA Jerick terpaksa berkahwin dengan gadis pilihan Dato seri Simon iaitu Bella, Bella gadis kampung yang lemah lembut dan penyabar orangnya.. dalam pada masa yang sama Jerick curang dibelakang Bella dan ingin mence...