~ Zene: Bon Jovi – Wanted Dead Or Alive ~
🥇A novella első helyezést ért el a BestofWPHun által rendezett évszakos versenyek 2021/22-es téli fordulójában, fanfiction kategóriában.
A fiatalember a semmiből tűnt elő. Körülnézett, hogy senki nem követi-e, és kifújta a levegőt. Sötétség vette körül. Fényforrásként csupán az előtte álló kúria ablakaiból áradó világítás szolgált, valamint a telihold ragyogása.
Az ifjú felpillantott az égre. Egy hirtelen fuvallat belekapott szénfekete hajába, és meglibbentette a köpönyegét, mire összébb húzta magán a ruhadarabot. Megborzongott, ha arra gondolt, hogy ez a vérfarkasok éjszakája. Ismert néhány vérfarkast, de egyiket sem kedvelte igazán. Remus Lupin ugyan nem tűnt gonosznak, de nem sokat beszélt vele, noha a bátyja egyik legjobb barátja volt.
Nagyot sóhajtott. Igazság szerint a bátyjával sem beszélt már régóta. Gyerekkorukban jóban voltak, de aztán minden megváltozott. Az iskolában a bátyja griffendéles lett, kivívva ezzel a családjuk haragját, amelynek azelőtt minden tagja a Mardekárba került. Ez így nem volt rendjén. Az édesanyja írt is egy levelet az igazgatónak, hogy tévedésről lehet szó, a Teszlek Süveg már öreg, és biztosan elromlott – de Albus Dumbledore hajthatatlan volt. Így aztán a bátyja griffendéles maradt. Különösen az édesanyjuk neheztelt rá, mert azok után, hogy nem lett mardekáros, a tetejében még vérárulókkal és vérfarkasivadékokkal is barátkozott. Az aranyvért mélyen tisztelő család hitvallásával mindez nem fért össze.
Egy évvel később azonban ő is a Roxfortba ment. Nagy nyomás nehezedett rá, hiszen mind a bátyja, mind a család többi tagja kíváncsian várta, hogy vajon vele kapcsolatban hogyan dönt majd a Teszlek Süveg. Vajon ő is a Griffendélbe kerül, mint a bátyja, ezzel egy újabb szégyent hozva a családra, vagy követi a hagyományt, és mardekáros lesz?
A fiatalember lehunyta a szemét. Úgy emlékezett a beosztására, mintha előző nap történt volna.
A Roxfort nagytermét világosság, melegség és vidám zsibongás töltötte be. Az elvarázsolt plafon, amely a kinti eget ábrázolta, sötét volt, és tele csillagokkal, akárcsak ezen az estén. A felsőbb évesek a négy ház egy-egy asztalánál beszélgettek, ezekre merőlegesen pedig a tanárok ülőhelye terült el. Albus Dumbledore fehér szakálla mögül barátságosan mosolygott a megszeppent elsőévesekre.
Mindenki elhallgatott, amikor egy háromlábú székre helyezték a Teszlek Süveget, és a kalap dalra fakadt. Ő izgalmában nem igazán figyelt az énekre, hisz régóta tudta, mi vár rá. Rövidesen beosztják a négy ház – Griffendél, Hugrabug, Hollóhát vagy Mardekár – egyikébe. Amikor a süveg befejezte nótáját, együtt tapsolt a tömeggel.
– Black, Regulus! – szólította Minerva McGalagony.
A beosztást vezénylő igazgatóhelyettes – aki egyben a Griffendél házvezetője is volt – egy pergamenről olvasta fel az elsősök nevét. Kíváncsian fürkészte a fekete hajú kisfiút, aki kivált a gólyák sorából, és elindult felé – mintha azt latolgatta volna, hogy vajon az ő házába kerül-e.
YOU ARE READING
Harry Potter novellák
FanfictionHogyan győzhette le Regulus Black a félelmeit? Mit gondolhatott Perselus Piton az után a bizonyos szó után? Mi késztetheti arra Minerva McGalagonyt, hogy a Roxfort ostroma alatt visszaemlékezzen fiatalkora hibáira? Miért csempész be a végzős James P...