אז 1654Wertyu ביקשה ממני להסביר קצת את 'המשבר בעולמות האינסופיים' שהוא גם הנושא של הקרוסאובר של היקום של החץ השנה הזאת.
אז מה הוא המשבר?
המשבר בעולמות האינסופיים היא מיני סדרת קומיקס של 12 חוברות שיצאו באפריל 1985 עד מרץ 1986 על ידי לן ויין ומארב וולפמן.
המשבר בעיקרון נועד לחגוג 50 שנה לדי סי אך שימש את הכותבים ליצור מין נקודת מפנה לדיסי, עד אז היו הרבה קווי עלילה שסתרו אחד השני והרבה יקומים מקבילים שבלבלו וסיבכו את הקוראים וגרמו לירידה במכירות.
המשבר איפס את היקום של די סי וגרם לביטול של הרעיון של יקומים המקבילים וגם הרג מספר דמויות חשובות ובנוסף הסיר מספר דמויות שהיו לפני בקומיקס ולא שרדו את מבחן הזמן או שהכותבים לא ידעו מה לעשות איתם.כמה מהבעיות הגדולות שצצו היו השאלות ללא מענה כמו:
-איך באטמן שקודם לכן גם נלחם במלחמת העולם השנייה נראה עדיין צעיר אחרי שלושים שנה בהתחשב שאין לו כוחות על למינהם. כמו כן איך רובין נשאר מתגבר למרות שעבר זמן רב...
-איך הסיפור של סופרמן מסתדר, בהתחלה סופרמן היה היחיד שניצל מקריפטון ואז פתאום סיפור המקור שלו השתנה על מנת להסביר את הרפתקאותיו כסופרבוי והשתנה שוב על מנת להסביר את הקיום של סופרגירל ואת ניצולי קריפטון וקונדור, כך שהם יצרו הרבה קווי עלילה נוספים שבלבלו מאוד אנשים.
בנוסף עלה הבעיה של התעופה של סופרמן שהיה מסוגל לקפוץ למרחקים גדולים ולא לעוף למרות שכוח הכבידה של קריפטון גדול משל כדור הארץ, לבסוף הוא כן עף וזה הוסבר על ידי זה שהכוחות שלו באים משמש צהובה.
-עוד שאלה שעלתה הייתה העובדה שבעולמות אחרים היו אנשים אחרים בתור דמויות מהיקום המרכזי או דמויות חדשות שלא היו קיימות בעולם המרכזי או כוחות אחרים שלא היו לדמויות מסויימות.העלילה של המשבר בעולמות אינסופיים סבבה סביב דמות מסתורית בשם המוניטור שהתחילה להופיע בשנה שלפני המשבר במספר חוברות קומיקס.
המוניטור שנתפס אז כנבל - הוא יצור כמעט כל יכול, הוא נוצר באותו ניסוי שיצר את כל היקומים המקבילים יחד עם עוד ישות בשם האנטי מוניטור.
התוכנית של המוניטור היא לסכל מזימה של האנטי מוניטור להשמיד את כל העולמות על ידי אנטי חומר (סוג של חלקיקים שהם מראה לחלקיקים רגילים והם מכילים את המטען החשמלי ההפוך של החומר, הם נדירים ואף אחד לא יודע מה הם עושים בדיוק).
המוניטור מבקש מהעוזרת שלו הרבינגר לקבץ קבוצה של גיבורים מעולמות שנותרו שתפקידם הוא לשמור על מכשיר שיגן על העולם המרכזי על ידי מיזוג שני העולמות לאחד, הגיבורים מעולמות שונים וצירי זמן שונים מתקבצים.
באותו הזמן המוניטור חוזה שהעוזרת שלו הרבינגר תחת השפעת שדי האנטי מוניטור תרצח אותו ומאפשר לזה לקרות על מנת לשחרר מספיק אנרגיה שתשמור על חמשת העולמות האחרונים מספיק זמן עד שהגיבורים יצליחו להביס את האנטי מוניטור. הגיבורים מנצחים אך סופרגירל מתה.
בזמן שהעולם נמצא תחת הבלאגן שהאנטי מוניטור השאיר, לקס לות'ר וברנייאק מתכננים לתקוף את שכבת המגן של כדור הארץ עם תותח הגיבוי של האנטי חומר על מנת להשתלט על כדור הארץ עם עוד כמה נבלים, בארי אלן בתור הפלאש עוצר אותם אך מת בתהליך.
הלחימה בניהם נעצרת על ידי הספקטר שאומר להם שהם צריכים לשתף פעולה מכיוון שהאנטי מוניטור חוזר בזמן על מנת לעצור את יצירת כל היקומים.
הגיבורים נשלחים להילחם באנטי מוניטור והנבלים נשלחים לכוכב 'אואה' כדי לעצור מדען בשם קרונה מלעשות ניסוי שיעזור לאנטי מוניטור אך הנבלים נכשלים והניסוי קרה.
במערכה האחרונה נגד האנטי מוניטור נוצר עומס אנרגיה מסוכן שהורס את רצף הזמן והחלל ונוצר יקום אחד שמוכר לנו עם כל האנשים שהיו קודם בו אך הם לא זוכרים את המשבר, רק אלו שהשתתפו בקרב זוכרים את העולמות הקודמים.
בנוסף ליקום שאנחנו מכירים גם נוצר האנטי יקום (סיפור לזמן אחר)לאחר המשבר וואלי ווסט (קיד פלאש) לוקח את התפקיד של הפלאש למשך עשרים שנה שבהן בארי אלן נשאר מת (לאנשים שהתחילו לקרוא קומיקסים בשנים שאחרי המשבר וואלי היה הפלאש היחיד שהם הכירו עד החזרה של בארי בתחילת שנות האלפיים)
בין השינויים אפשר למצוא את הלנה ווין (ביתם של ברוס ווין וסלינה קייל) של ארץ 2 שהפכה להיות הציידת ביקום המרכזי.
גם פאוורגירל (סופרגירל של ארץ 2) הגיעה ליקום המרכזי.
היו כמה דמויות שנמחקו כמו הבאטוומן והבאטגירל המקוריות.
הוצגו גם כמה סופרגילס חדשות אך הן לא נשארו עד שבשנת 1994 הוצגה סופרגירל חדשה שנשארה מאז.
ג'ונה האקס הועבר לעתיד פוסט אפוקליפטי אך הוא הוחזר למערב הפרוע.
בנוסף וואטצ'מן הועברו למימד לא ידוע.הרבה אנשים נוטים להתייחס לקומיקסים שלפני המשבר בתור "טרום המשבר" ואלה שאחריו בתור "אחרי המשבר" למרות שזה כבר לא תקף עקב עוד אירוע שנושא את השם הזה.
למרות זאת נשארו כמה שאלות לא פתורות ולכן כל שנים כשהיקום המורחב הופך ליותר מידי מסובך ולא הגיוני עם סתירות, דיסי מאתחלים את היקום עם סיפורים כמו: פלאשפוינט, המשבר האינסופי, התכנסות שבעקבותיהם נוצר ציר זמן כמעט חדש אך נשאר בו חלק מההיסטוריה והכותבים מכניסים קצת דמויות חדשות לדוגמא: 52 החדשים ולידה מחדש (אני שונאת לקרוא לזה ככה, עדיף ריברת')
למען האמת שהנושא מבלבל אותי כתבתי את מה שכבר ידעתי וחיפשתי באינטרנט אם פיספסתי משהו ובחיי שהמוח שלי עומד להתפוצץ.
אני מקווה שעזרתי💛
אם יש לכם שאלות, אני לא הכי מומחית בזה שיש אבל היי אני אנסה לענות.Xoxo
YOU ARE READING
The Big Comic Book
Randomהספר מקודש כולו לקומיקס: מארוול ודיסי. העולמות הקולנועיים, הסדרות והקומיקס. עובדות ובדיחות על הגיבורים (והנבלים) שכולנו אוהבים. *עלול להכיל ספוילרים A book dedicated for comics: Marvel and DC. Cinematic universes, tv shows and comic books. Facts and...