12

93 1 0
                                    


De drog ut mig ur bilen. Det höll ett grepp om både mina armar på min rygg som om jag var en fånge som hade gjort ett brott. Chris gick bakom mig samtidigt som han höll fast mina armar. Jag försökte komma loss fastän det gjorde ont från såren.
Tillslut var vi inne i huset som det låste efter sig. Dem släppte mig vid deras vardagsrum. Jag vände mig mot dem för att betrakta deras ansiktsuttryck. De var arga för att jag hade försökt fly, som jag misslyckades med totalt. Lucas tog tag i min käke och min mun på en och samma gång. Han klämde hårt så mina läppar blev som en fiskmun.
" Lyssna noga här Chels" Sa Lucas. " Du kan inte fly. Du fattar väll att tillslut kommer du inte finnas mer".
Jag kollar upp på honom och försöker komma på vad han menar. Menar han att de kommer döda mig.
" När vi är klara med dig kommer du inte ens vilja leva. Vi kommer tortera dig både våldsamt och sexuellt och det är inget du kan komma undan med" Sa Lucas med ett leende. " Förstår du!"
Jag försökte nicka. Han släppte sitt grepp om min mun.
" Och försök att le lite" Sa Chris. Jag log ett fejkad leende.
I den sekunden öppnades dörren hårt och där stod 3 huvudpoliser och i bakgrunden stod Oliver. Jag log av lättnad. Chris, Elias och Lucas försökte fly.
" Chris, Elias och Lucas, ni är gripna. Allt ni säger kan användas i rätten" Sa en av poliserna. De andra poliserna grep dem. Dem kollade argt på mig när det drogs därifrån. När det var utom synhåll kramade Oliver mig.
" Jag har varit så orolig!" Sa han och kysste mig.

Dagen efter är både jag och Oliver utomlands i Kroatien, för att komma bort innan domstolen. Vi promenerar längst fina stränder och vi har det hur nice som helst. Tillslut sätter vi oss på stranden. Oliver har lagt ut en stor picknick filt som är tjock. Vi hade tagit med oss frukt och goda saker som vi la på filten.
Där står vi när han knäböjer sig själv och tar fram en ask. Det kan inte vara sant! Jag sken upp. Jag kollade på när han öppnade asken där det låg en diamant ring.
" Jag kan inte leva en dag utan dig och tänka mig att förlora dig som jag höll på att göra. Jag älskar dig och vill inte leva ett liv utan dig. Chelsea Lilly Ford, vill du gifta dig med mig?" Sa han och kollade på mig. Jag nickade av förvåning och glädje. Han reste sig upp och placerade ringen på mitt finger och sedan kysste han mig passionerat.

~ 6 år senare ~

" Amy sluta larva dig nu och ät din mat" Sa jag till Amy. Amy var min 4 åriga flicka, och Olivers såklart. Amy skrattade som jag blev glad över.
" Mamma, kan jag få sockret?" Frågade Amy.
Jag gav henne sockret till dina pannkakor.
" Inte mycket alls gumman" Sa jag och strök hennes bruna långa hår.
Oliver kom ner med ett leende på läpparna. Han kom mot mig och kysste mig, sen pussade han Amy på huvudet.
" Hur mår mina favvo tjejer idag?" Sa han Medans han tog en macka som egentligen var min.
" Hörru gör en egen" Sa jag glatt. Han flinade.

Jag tror att jag ändå fick mitt lyckliga slut, med min man och mitt barn. Jag älskade dem och jag var full med kärlek. Inget saknades med mitt liv, jag var lycklig för tillfället och det var det som betydde något. Jag kan inte föreställa mig ett bättre slut att avsluta mitt liv med en sån här lycka. Jag var så lycklig som jag inte hade varit på länge. Därför avslutar vi här, det blir bäst för man vill få ett bra och lyckligt slut och inget olyckligt.

Hon levde lyckligt i alla sina dagar?Where stories live. Discover now