02

887 112 92
                                    

♥♥♥

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

♥♥♥

So Hyun memandang Taehyung yang berada di sebelahnya lalu berdehem.

"Taehyung, saya nak tanya sesuatu. "kata So Hyun.

"Tanyalah. "kata Taehyung sambil memandang televisyen.

"Masa saya pegang tangan awak tadi, saya rasa terkena renjatan elektrik. Kenapa? "

Taehyung tersenyum petak lalu memandang So Hyun.

"Oh, nampaknya saya dah mula sukakan awak. Walaupun kita baru je berjumpa. "

So Hyun mengerutkan dahinya. Tidak faham apa yang Taehyung cuba cakapkan.

"Err ,apa yang awak cakap ni?"

Taehyung memandang ke kiri dan ke kanan lalu mendekatkan mukanya ke muka So Hyun.

"Sebenarnya, saya ni bukan manusia. Tapi saya ni makhluk asing. "Bisik Taehyung.

"Ish, awak merepek apa ni. Tak baik menipu tahu. "So Hyun mengerutkan dahinya.

"Mana ada saya tipu. Saya ni jujur orangnya. " Taehyung mencebikkan bibirnya apabila So Hyun tidak percaya padanya.

"Buktikan yang awak tu makhluk asing. " So Hyun memandang Taehyung serius.

"Baiklah, saya akan buktikan."

Taehyung bangun dari duduk lalu memandang ke arah So Hyun. Badannya mula mengecil apabila dia memejamkan matanya.

So Hyun terkejut apabila melihat Taehyung berubah. Dia memegang dadanya lalu pengsan.

"So Hyun!! "

Taehyung mula panik apabila melihat So Hyun pengsan.

---------------

Dia membuka matanya, terlihat Taehyung sedang memandangnya.

"Keluar dari rumah saya. "marah So Hyun.

Taehyung terkejut lalu menggelengkan kepalanya. Mana mungkin dia mahu meninggalkan So Hyun yang baru sedar.

"Tak, saya tak mahu keluar. Saya tak nak tinggalkan awak. Awak kan baru sedar. "kata Taehyung sambil memegang tangan So Hyun.

"Keluar! Tak payah risaukan saya. "Marah So Hyun, tangan Taehyung di tepis.

"T-tapi.."

"Saya cakap keluar, keluar lah! Tak faham bahasa ke?! Ke nak saya guna bahasa makhluk asing?! "jerkah So Hyun lalu bangun.

Terhinjut bahu Taehyung apabila So Hyun memarahinya. Dia menundukkan kepala lalu mengangguk.

"Baiklah, kalau itu yang awak mahukan. "kata Taehyung lalu keluar dari rumah.

"Betul ke apa yang aku buat dia. "kata So Hyun sambil memicit kepalanya.

Setelah dia tahu yang Taehyung ni makhluk asing. Dia terkejut sangat sampai tak tahu yang dia buat tu betul ataupun salah.

Tiba-tiba bunyi guruh kedengaran. Bahunya terhinjut akibat terkejut.

"Taehyung..."

Dia tidak tahu mengapa dia risau dengan keadaan Taehyung sekarang ini.

-------------

Taehyung cepat-cepat bertukar menjadi kecil lalu masuk ke dalam kapal angkasa miliknya.

Taehyung cepat-cepat bertukar menjadi kecil lalu masuk ke dalam kapal angkasa miliknya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Nasib baik sempat masuk kalau tidak, habis basah. " Taehyung memeluk tubuhnya sendiri kerana sejuk.

Dia menundukkan kepalanya apabila teringatkan So Hyun. Dia berasa sedih apabila So Hyun menghalaunya keluar setelah mengetahui yang dia makhluk asing.

"Hm, dia tak suka dekat aku ke?"

-----------

So Hyun mengetuk kepalanya sendiri kerana rasa bersalah. Dia tahu yang dia buat tu salah.

"Argh, bodohnya aku. Kenapa aku halau dia tadi. Dekat luar tu tengah hujan, kalau dia sakit macam mana. "

So Hyun bangun dari duduk.

"Aku kena cari dia."

So Hyun mengambil payung lalu keluar dari rumah.

Dia tidak tahu yang Taehyung masih berada di kawasan rumahnya.

-------------

Taehyung melihat So Hyun yang keluar dari rumah. Dia mengerutkan dahinya lalu keluar dari kapal angkasa.

"Dia nak pergi mana waktu hujan ni? Hm, aku mesti ikut dia. "kata Taehyung lalu bertukar ke rupa sebenarnya.

Pakaiannya sudah basah akibat terkena hujan. Dia tidak kisah tentang itu. Yang penting sekarang ialah So Hyun.

Dia risau jika ada apa-apa yang terjadi pada gadis itu.

❤️TBC❤️

A/n:So Hyun dah tahu yang Taehyung ni makhluk asing,hahah.

[C] Cute Prince || KthWhere stories live. Discover now