13

614 75 28
                                    

Taehyung memegang kepalanya yang terasa pening. Dia melihat Namjoon masih lagi tidur di atas sofa.

"Hmm, apa yang jadi semalam? Aku minum banyak ke?" katanya lalu bangun dari duduk.

Dia terus menaiki tangga lalu pergi ke biliknya. Dahinya berkerut apabila menghidu bau arak.

"Lebih baik aku mandi." sambungnya lagi lalu masuk ke dalam bilik mandi.

Cermin yang ada di bilik mandi di pandangnya. Matanya membulat apabila melihat pipinya ada kesan luka.

Dahinya berkerut, cuba untuk mengingati apa yang terjadi semalam. Apabila dia mengingati apa yang terjadi semalam, dia terus menekup mulutnya.

"Oh my god, apa yang aku dah buat. Argh, malunya."

------------

So Hyun berdiri di hadapan pintu bilik Taehyung lalu menghembus nafas panjang.

"Tae!!" jerit So Hyun sambil mengetuk pintu. Macam nak roboh saja pintu tu di buatnya.

"Masuk lah pintu tak berkunci." jawab Taehyung dari biliknya.

So Hyun terus membuka pintu lalu masuk ke dalam. Taehyung memandang ke arahnya lalu senyum.

"Ada apa, So Hyun?" tanya Taehyung.

"Awak nak pakai tali leher tak? Kau nak, saya boleh pakaikan untuk awak. "kata So Hyun sambil menundukkan kepalanya.

Taehyung tersenyum lalu mengambil tali leher di dalam laci meja. Dia menghulurkan tali leher kepada So Hyun lalu menyamakan ketinggiannya dengan So Hyun.

"Pakaikan untuk saya, sayang." kata Taehyung lalu tersenyum manis.

So Hyun terkebil-kebil memandang Taehyung yang tiba-tiba memanggilnya begitu. Pipinya merah.

Taehyung tertawa kecil apabila melihat reaksi So Hyun. Dia semakin mendekatkan dirinya dengan So Hyun.

"Baiklah, sudah selesai. Saya keluar dulu." So Hyun ingin keluar dari bilik itu tapi tangannya di tarik oleh Taehyung.

"Maafkan saya pasal semalam. Saya tak bermaksud nak buat macam tu." kata Taehyung dengan rasa bersalah.

"Tak apa, Tae. Saya faham, lagipun awak mabuk masa tu. Dah lah, saya nak pergi dulu." balas So Hyun lalu menarik tangannya.

Apabila So Hyun ingin keluar dari bilik itu, Taehyung terus memeluknya erat dari belakang.

"I love you.." kata Taehyung lalu meletakkan dagunya dibahu So Hyun.

"Saya pun sayangkan awak, Tae." balas So Hyun lalu senyum.

---------------

Hoseok mengerutkan dahinya apabila melihat So Hyun senyum tidak berhenti-henti sejak tadi.

"Kau ni dah kenapa, So Hyun? Dari tadi senyum-senyum macam orang gila." kata Hoseok.

"Ish, mana ada aku senyum. Kau salah tengok kot." kata So Hyun yang ingin menafikan apa yang dikatan oleh Hoseok.

"So Hyun, follow me right now."

So Hyun terus memandang orang yang empunya suara itu lalu terkejut.

"Kenapa cikgu Taehyung?" soal So Hyun.

"Just follow me, don't talk to much." kata Taehyung dengan nada yang sedikit tegas.

Dia menjeling Hoseok yang berada disebelah So Hyun. Dia seperti menahan cemburu.

"Baiklah, cikgu." jawab So Hyun lalu mengikuti Taehyung dari belakang.

--------------

Taehyung terus menutup bilik guru apabila So Hyun sudah masuk ke dalam. Dia merapati So Hyun sambil memasukkan tangan ke dalam poket.

"A-awak buat apa ni?" soal So Hyun sambil berundur ke belakang.

"Lepas ni, saya tak nak awak rapat dengan Hoseok. Saya tak suka." kata Taehyung.

"Ish, ini mesti kes cemburu ni. Tae, kami hanya kawan tak lebih dari tu."

"I don't care, So Hyun!" Taehyung menarik tangan So Hyun supaya lebih dekat dengannya.

"Tae! Lepas lah!" marah So Hyun apabila pinggangnya dirangkul oleh Taehyung.

Taehyung tersenyum sinis lalu mendekatkan mukanya dengan So Hyun.

Mata So Hyun membulat apabila Taehyung melakukan sesuatu yang tidak dia sangka. Faham-fahamlah apa yang dia buat.

♥️TBC♥️

[C] Cute Prince || KthWhere stories live. Discover now