"Weii bongokk slow sikit laa.." marah aku sambil tekup mulut si makcik ijah ni.."bendee kauu niii halamakk" dan lagi skali aku tekup mulut dia..
"Weii mangkuk ko tk diam aku gilis kau jap g..senyap sikitt dorg ade kt sini..habis plan kite nati..aduhh" arah aku pada ijah..ijah dengan muka tembok dia pun angguk.."kay..jap siapa dorg???" Dan disitu aku berserta nad bertepuk dahii.."Jin dgn yg lain laa dorg lalu td weyh berdesupp ..tpi stu je mcmne dorg bleh tau kita kt sini" nad bertnyaa
"Aduhh...mcmne ni weyhh...tpi jin oppa dh tauu kita nk g mana...(dipotong oleh nad) "dan kenapa dia kelam kabut .dgn jungkook cmmtu..dgn sugaa follow belakang??""Tahlaa..tpi sembunyi luh dlm kereta..nasib kereta ni besr ..tk sia² aku pasang langsir aritu.." angguk nad dan ijah bila mendengar kata² aku..
Situasi bts
You get the best of me....
Telefon milik jimin diangkat ..
"Takk yg korg laju sgt kenapa..aku pelikk"
"Erhh " -jimin
"Korg pegi manaa ..rumah ijah dh lps..si alien ni bru nk bgtau errhh..ala hyung jngn mrhh dahh kauu suh jin hyung patah balik..kitorg tunggu sini"
Panggilan diputuskan ...jin pula bertnya.."siapa tu jimin" soal jin
"Suga hyung..dia kata kita dh terlps jauh berbatu rumah ijah.."
Dann jin serta merta menarik pedal brek.."wait WHATTT DAH TERLPS..and skrg APA YG KITA BUAT KENAPA AKU BLEH IKUT KORG NII" jerit jin sehingga menyebabkan jungkook serta jimin menekup telinga nya..Situasi Syaa nad dan ijah
Suga pun meletakkn kenderaan nya di bahagia sblh rumah ijah..mereka berempat pun mula turun..dan disitu terjadi laa drama pukul 10 pagi..
"Oppaa."jeritt ijah berlari memeluk tae .."ehh chagi..chagi dah siap kee..knp tk gerak lgii" soalan yg tae tnya pada ijah membuatkan suga dan yg lain pelik.."wait wait..siap??? Siap pegi mana" soal jhope.."laa kan dorg ade holiday..bukn ke suga,joon gan jin hyung dah tau??" Soal tae pada mereka..
"Habis kenapa kita kelam kabut td??" Soal joon kepada tae..jhope mula bersuara.."oh tadi jungkook yg gelabah tetiba suh kita semua kuar sbb kn syaa laa..." aku pula menyampuk.."aikk kenapa syaa..bukan ke dia tau yg syaa setiap hari paa syaa g bercutii" mereka semua mengangkat bahu sambil membuat isyarat 'entahhlaa'..
"Okay laa oppa..chagi gerak luh..sian syaa gn nad dahlama tunggu chagii.." kata ijah sambil aku dan nad menjeling.."Tahupun ingt tktau tdii..awek spela yg suka mndi lewat² bngun lmbat..siap lmbatt" kata aku dan nad serentakk..
"Awek tae laa .japp WAIT WHATT KORG MALUKAN AKU..SINII CHOII ESYAA DAN NADDY HAN..U WILL I CHASED UNTIL DIEDD" kata ijah sambil mengejar aku dan nad..Aksi kami diketawakan oleh oppa² yg ade..nk buat mcmnee even dh besr perangai tetap mcm bdk hingusan..hahahax..overplakk..baik gerakk sblum jin dtg..wahaii cik ijah tersyg..aku membuat gaya seakan ijah memahami..dia pun berkata
"Okay laa oppa² skalian kami nk gerak lu paham² jela klau si mamat biskut tu nampak syaa jd mcmne kan..dann klau jin hyung mesti dh tau perkara sbnrkan ..tahu kan apa akan jadi..ijah masih mudah untuk kehilangan telinga ini...and youuu kim taehyung..jaga diiri baik² oppa..and oppas..ntii smpai kami facetime kay..".nah kau amekk skalii bersyarahan diaa..lol..
"Haa pegi cepatt ..oppa takut nti dorg smpai korg tkdpt g.."kata joon oppa..
"Baikkkkk"berlari kami memasuk kereta dan keluar dari kawasan rumah menuju ke destinasi yg ingin dituju...jap apa yini ..pelik² laa sis sndri tkpaham apa yang cuba tuk smpaikan.."Weyh jp g behenti tmpt biasa kite susun barang ..tdi tksempt habiskan..nasib aku smpat kunci pintu rumah.."kata ijah pd aku..aku hnya menganguk..
"Tulaa klau tk dorg smpai td sblum gerak alamatnya kena bwk skali la si mamat biskut..klau dh dia mesti² laa si tae tu pun ikut" kata nadd...
"Tula kan..tknk aku bwk dia..even dia tu namchin aku...aku still nk luangkan masa tuk kita bertiga..even tk cukup lagi sorg.." nad mengangguk..tah brpe kali laa"Macammanalaa situasi kook kan.." soal aku.."tahlah mungkinn mcm sblumni" sudah terbyg gaya jungkook bila kelam kabutt..
YOU ARE READING
(OG)[S2]ArmyFancafe-Drama Bangtan(Funny)
Fanfiction(RELATED TO ARMYFANCAFE)Versi malay mengisahkan tentang cerita army fancafe haa bleh baca kt story sis lagi stu..telah membuka sebuah cafe khas yang dinamakan bangtan.. Dibantu oleh seokjin aka eomma jin sebagai chef..dan barisan pelakon yang lain...