Bangtans cafe
"Hmm batang mop laa..mop jelaa..pa lagii"
Bermulala konsert nyaa..seperti mana yang terjadi 5 tahun lepas..meh kiter flashback~~~
Ketika itu mereka menerima pelanggan yang tidak terundang..kenapa..kerana waktu itu cafe sudah pun mulai tutup..tamat waktu cafe beroperasi..lelaki berjaket hitam tinggi lampai..berlesung pipit dan berkaca mata menyapa syaa..Yaa itulaa .....teka siapa..
Ketika itu bts mengadakan konsert kedua mereka dimalaysia..dimana army fancafe dengan rasminya dibuka..cafe khas buat army yang membuatkan Namjoon teringin pergi..mana tidak nyaa sepanjang mereka dimalaysia..baru haritu dia tahu cafe tersebut wujud..Okeyh berbalik pada aisy...beliau?? Papejela..sedang mengemas atur meja dan ruangan dihadapan dapur berdekatan dapur..Sambil mengemas mood turn on fansgirling dia muncul..bermulalah konsert kecil kecilan..
Tidak tersalah masa malah tepat pada masanya taehyung muncul memasuki diruangan dimanakan konsert terjadi bersama sebatang mop dan kain lap meja sebagai armybomb(?)..
End flashback
"Hyung tengok tuu macam tulaa masa tae jumpa kat cafe di malaysia.."
"Biarlah dia..dia dahlama tak layan lagu kita..sibuk dengan hal peribadinya" kata seokjin
"Yelaa...nak join gak arh"
Taehyung datang membawa senduk milik jin yang digunakan ketika memasak stew tadi"Mic dropp..yeahh "
Aisy terhentii bila mendengar suara lain yang menyambung nyanyian nyaa"Mwoo tae?? Bila sampaii??"
"Dahlama dahh jin hyung sempat masak stew lagi kat dapur..aisy syok sangat buat konsert tadi.."kata namjoon tiba² muncul bersama seutus?? Berhelai helai?? Apa pun janji surat khabar.."Nii korang jee?? Mana syaa dengan sca?? Ijah??" Soal yoongi
"Entahh..syaa unnie dengan rysca unnie kata dorang nak pergi ikut junghyun oppa ""Pegi mana??" Mereka bertanya serentakk
"Syarikat dia?? Mega holding..kenapa??" Pelik aisy
"Ijah??""Oh dia tetiba tergesa gesa..korang tak tengok ig dia kee..dia kata role is back?? Role apatahh" kata aisy
"Ahhh hyung tahuu...dorang ade rancang sesuatu..dan sejak bila sca pulak terjebak ni??" Yoongi mengurut dagunya yang tidak berkumis ecewah..
"Ohh kenapa hyung tak join sekaki..boleh meriah ..kook pulak boleh jadi direktor aka kamera man rakam semuanyaa" panjang syarahan jhope dan diiringi jelingan agustD
"We wait and see" kata yoongii
"Ahh hyung lambat lagii kook lapa nii" jerit jungkook kepada jin yang berada di dapur"Kejapp...WOII MANA SENDUK AKUU..MCM MANA AKU NAK ALIHKAN NI DALAM BEKAS " nahh jeritann eomma jin bergema menyebabkan persalah yang tak bersalah berlari kearah dapur memberikan senduk semula..
Senyapp...
Tiba tiba"Warggh maafkan tae hyung..maafff..." jeritan tae kedengaran
"Apa maaf maaaf..kau bawak larii senduk akuu semata² nak dijadikan mic..apa mic kau kat dalam van tu tidak cukup??? Sampai menggunakan my persius ..."
"Percious hyungg.." kata jhope
"Salahhh tuuu" namjoon memotong.."Arhhh korang diamm....tae kita tak habis lagii...." muladahh dia membebel...tadah telinga laa tae ..
"Huhu apalah nasib" ..
YOU ARE READING
(OG)[S2]ArmyFancafe-Drama Bangtan(Funny)
Fanfiction(RELATED TO ARMYFANCAFE)Versi malay mengisahkan tentang cerita army fancafe haa bleh baca kt story sis lagi stu..telah membuka sebuah cafe khas yang dinamakan bangtan.. Dibantu oleh seokjin aka eomma jin sebagai chef..dan barisan pelakon yang lain...