-8-

13 4 0
                                    

Ik draai me om en sta half tegen Xavier aan. Hij staat nog steeds als een standbeeld stil, starend naar de deur met een open mond.

'Hallo?' Hoor ik weer. Aangezien Xavier niet van plan is te bewegen doe ik de deur open.

'Hey, ik ben Kayla.' Ze kijkt eerst een beetje geschokt maar daarna kijkt ze weer oké.

'Oh hey! Ik ben Jessica. Het zusje van Xavier, is hij hier toevallig?'

'Ja zeker! Hij's alleen een beetje...' Ik kijk richting hem. 'Geschokt.' Maak ik m'n eerdere zin af. Ze laat een lachje horen.

'Das wel logisch. Ben je Xavier's vriendinne-.'

'Nee, ik ben gewoon een vriendin. We hebben geen relatie.' Kap ik haar snel af. Ik stap opzij zodat ze naar binnen kan. Ze kijkt bewonderend rond tot haar ogen op Xavier vallen.

'Xavier!' Gilt ze haast. Ze rent naar hem toe en springt op hem. Hij moet moeite doen om niet om te vallen.

'Jessica!' Zegt hij en omhelst haar. 'Wat- hoe heb je me gevonden?' Vraagt hij verbaasd.

'Ik ging de oudere zus van een vriendin van mij bezoeken omdat ze zich niet zo goed voelde, en toen hoorde ik jou stem en een meisje jouw naam zeggen. Dus ik moest weten of jij hier daadwerkelijk was.' Legt ze uit.

'Ik heb je zo gemist!' Zegt hij, hij krijgt tranen in z'n ogen. Dit is voor het eerst dat ik een jongen heb zien huilen. 'Wat hebben mama en papa gezegd?'

'Ze hadden je met "drugs" betrapt en de politie had je meegenomen, ik wist al snel dat het fake was aangezien ze niet naar het politiebureau gingen en doorleefde alsof je niet bestond. Ik was zo boos op ze geworden! Ik heb zoveel ruzies met ze gehad.' Ze laat een vermoeide zucht horen. 'En toen Chase hoorde dat je weg was, dacht hij waarschijnlijk: "its free real estate". Hij bleef me maar lastig vallen!' Zegt ze. Ik kijk haar met medelijden aan.

'Ik wist dat toen ik de kans had ik hem gewoon het fucking ziekenhuis in moet slaan.' Zucht hij.

'Mij heeft hij ook 1 keer lastig gevallen. Ik denk omdat ik op jou lijk tbh.' Zeg ik dan tegen haar. Ze bespeurt me even.

'Ja, we lijken wel een beetje op elkaar. Behalve dat jouw haar anders is. En je kleur ogen.' Ik laat een grinnik horen. Xavier staat nog steeds verbaasd als een standbeeld stil. Hij kijkt haar aan met gefronste wenkbrauwen. Alleen kijk hij niet echt naar Jessica zeg maar, hij's diep in gedachte.

'Aarde aan Xavier. Hallo?' Ik zwaai met m'n hand voor z'n gezicht. Hij lijkt uit z'n trans te komen en loopt naar de keuken. Daar haalt hij een sigaret uit een la.

'Wow ik wist niet dat je rookte...?' Zeg ik verbaasd.

'Hij rookte ook niet, vroeger dan.' Zegt Jessica.

'Ik rook ook niet, alleen als ik gestrest ben.' Zegt hij dan.

'En waarom ben je gestrest?'

'Kayla kan ik je onder vier ogen spreken?' Vraagt hij zonder m'n vraag te beantwoorden.

'Oké..? We zijn zo terug.' Zeg ik tegen Jessica en volg Xavier naar z'n slaapkamer. Hij gooit de deur achter me dicht.

'Chase zit hierachter.'

'Wat? Hoe is dat mogelijk?'

'Hij heeft haar vriendin bedreigt, of zoiets dergelijks. Daarom werd ze naar mijn "buurmeisje" gestuurd. En zo hoorde ze ons praten. Hij is wat van plan. Eerst zorgt hij ervoor dat ik m'n zusje zie, na 3 jaar. En daarna gaat hij wat vreselijks doen. Ik weet het zeker!'

'Hoe weet je dit zo zeker?'

'Als hij 1 ding wilt, gaat hij door totdat hij het krijgt.'

'En wat wilt hij?' Hij kijkt me diep in de ogen aan.

'Jou.'

_________________________________________________________________________
A/N

Ok dus ik heb 1 reactie gehad en dat is dat ik PoV's zou moeten schrijven, als je het er niet mee eens ben comment het dan effe, en anders doe ik het.

Anyways. Ik hoorde dit gister te posten alleen ik moest vanuit m'n vakantie plek naar huis vliegen, dus ik was de hele dag bezig. Sorry :/. En ja, sorry voor een kort hoofdstuk. Maar ik dacht dat dit een mooi punt was om te stoppen. Dus ja... ik ga weer, verder aan -9-. Doei!

Street Delinquent Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu