-9-

12 3 0
                                    

'Wat bedoel je?'

'Hij wou je toch voor 1 nacht? Dat zei hij toen. Én hij heeft Jessica ook lastig gevallen. Zoals je al zei, en ik ook, lijken jullie op elkaar. Hij wilt 1 van jullie. Plus mij pijnigen, dus gaat hij Jessica gebruiken om jou te krijgen.'

'Hoe wilt hij dat gaan doen?'

'Hij gaat me klem zetten. Of jij, of Jessica...' Er valt een ongemakkelijke stilte. Of mij of Jessica? Wat bedoelt hij daarmee? Ik snap er niks van. Langzamerhand wordt ik licht in m'n hoofd. Z'n laatste zin blijft door m'n gedachte spoken. "Of jij of Jessica. Of jij of Jessica. Of jij of-."

'Kayla?' Xavier heeft me beet bij m'n schouders en schut me door de war. 'Ben je oké?'

'Huh? Ja, ja im fine. Hoe laat is het?' Hij kijkt op z'n horloge.

'Half 10-weet je zeker dat het gaat?'

'Ja, thx. Over een half uur ga ik slapen. Ik ga nog effe tv kijken.' Ik loop de kamer uit zonder hem een kans te geven om iets te zeggen. Ik hoor hoe hij zucht.

'You okay?' Vraagt Jessica die opkijkt van haar tellie.

'I'm fine.' Zeg ik en plof neer op de bank.

'Zeker? Je bent nogal wit in je gezicht.'

'Ja ik weet het zeker. Misschien omdat het koud is. Ik heb het koud, heb jij het koud? Xavier heeft het koud.' Ratel ik als afleiding en zet de tv aan.

'Nee, niet per se...' Ze ploft naast me neer. 'Heb je gehoord van die inbrekers? Die 2? Die vrouw en man die geld jatten van mensen?' Ik slik een brok weg.

'Ja..?'

'Ik vind het echt smerige ratten. Gewoon geld stelen van mensen die er super hard voor hebben gewerkt!'

'Misschien hebben ze het hard nodig ofzo.'

'Nah, als je het nodig hebt, werk er dan lekker zelf voor! Net zoals die mensen.'

'Misschien weten die dieven de mensen in real life en zijn het eigelijk rotzakken. Wie weet.' Ze kijkt me met 1 opgetrokken wenkbrauw aan.

'Ja, wie weet.' Zegt Xavier en ploft naast me neer terwijl hij een knipoog geeft. Ik grijns naar hem en focus me weer op de tv. Ik voel nog hoe Jessica me even aanstaart en daarna naar de tv kijkt.

'Dus... hoe hebben jullie elkaar ontmoet?' Vraagt Jessica zonder haar ogen van de tv af te halen. Allebei tegelijk zeggen ik en Xavier een antwoord.

'Tijdens het turnen.'

'Bij een café.' Ik kijk hem verbaasd aan.

'Na... het turnen.' Maakt hij z'n zin bedenkend af. Ze kijkt ons weer raar aan.

'Weten jullie zeker dat dat het is? Je houdt niks achter hè Xavier?'

'Wat? Ik? Pfttt nee, natuurlijk niet. Dat zou ik nooit doen!' Ze trekt weer 1 wenkbrauw op. Ze bekijkt me daarna bespeurend. Waarom is ze zo wantrouwig?

'Xavier. Ik heb je hulp nodig... in de- de keuken.' Ze glimlacht nep, loopt weg en trekt hem mee. Ik kijk hem vragend aan maar hij haalt z'n schouders op. Ik zucht en kijk weer tv. Na 10 minuutjes en wat vage stemmen komen ze terug. Xavier zucht diep en ploft neer. Jessica pakt haar jas van de kapstok en doet haar muts op. Ze zucht diep.

'Ik had gehoopt dat je je zusje zou geloven en vertrouwen Xavier. Helaas durf je dat niet. Je durft je zusje niet te kiezen boven die... basic bitch.' Ik kijk beledigd om. Ze trekt haar neus half op.

'Wow wow wow wow, wtf heb ik jou aangedaan? Doe effe normaal zeg!' Ze rolt met haar ogen.

'Je hebt m'n broer afgepakt. Je kan opdonderen.'

'Misschien moest je hem dan opzoeken i.p.v doorgaan met je leven en je ouders ondervragen zonder resultaat. Of whatever je in je leven hebt gedaan dat je toen belangrijker vond dan je broer.' Ze kijkt weg terwijl ze rood wordt.

'Jessica?' Xavier kijkt haar vragend aan. Ze doet haar mond open om wat te zeggen maar doet hem dan weer dicht. 'Ik houd niks voor jou achter, jij toch ook?' Ze kijkt weer weg. 'Jessica?' Herhaalt hij. Ik bespeur haar goed, haar benen staan naast elkaar, ze bijt op haar lip en is rood. Ook heeft ze haar armen opgevouwen voor haar borst.

'Je hebt een vriendje gehad of niet soms?' Ze kijkt me geschrokken aan. 'En hij heeft je erin geluisd. Jullie hebben het gedaan en je schaamt je ervoor.' Ze kijkt weer weg. Xavier kijkt haar met open mond aan.

'Het was Chase of niet.' Ze kijkt hem aan en een traan vormt zich bij haar rechter oog. 'Het was Chase. Je bent met die klootzak naar bed geweest, terwijl ik spoorloos uit je leven verdwenen was. Na alles wat ik voor je heb gedaan om je van hem weg te houden besluit jij in hem op te zoeken en te neuken.' Hij kijkt naar beneden.

'Ik kan het uitleggen, ik wa-.'

'Ik hoef je laffe excuusjes niet.' Zegt hij opeens wat geïrriteerder. 'Rot op.' Ze begint te huilen.

'Ik had geen keus.' Jammert ze.

'Iedereen heeft altijd een keus! Nou scheer je weg!' Schreeuwt hij.

'Luister dan ook eens godverdomme! Ik had echt geen keus! Ik was-.'

'Donder op!' Schreeuwt hij nog harder.

'Nee.'

'Wat?'

'Nee! Jij hebt mij ook niet opgezocht! Wat was jij ondertussen aan het doen hè? Je vriendinnetje fixen en lekker neuken? Of gewoon wat scharrels van de straat pikken?!'

'Ik ben niet zij-.'

'Natuurlijk niet! Ik was bang! Bang om wat je van me dacht...' Ze kijkt hem ongelovig aan.

'Doei Xavier, hier ga je spijt van krijgen.' Ze gooit de deur met een klap dicht en loop weg. Ik ga weer richting de tv en zet hem uit. Ik hoor een lach aan m'n linker kant.

'Ze was met Chase.' Ongelovig legt hij z'n hoofd in z'n handen. 'Wat heb ik fout gedaan?' Hij kijkt me doordringend aan.

'Niks i guess. Idk k ken niet alles met details. Maar van wat ik heb gehoord, niks.' Hij zucht diep.

'Wat zou jij doen als je haar was?'

'Ik zou sowieso jou opzoeken.' Hij kijkt me grijnzend aan. 'Omdat jullie close lijken, eh, leken.' Maak ik m'n zin af. Hij laat een lachje horen.

'Niet dus.' Hij kijkt op z'n horloge. 'Het is 22:04 uur, ik ga slapen.' Hij staat op. 'Als je wilt,' hij kijkt ongemakkelijk weg, 'mag je wel bij mij in bed komen, dat ligt... beter. Ik kan aan mijn kant blijven.' Ik glimlach naar hem maar schud dan m'n hoofd.

'Nee, das niks voor mij. Plus je bank ligt super lekker.' Ik pak het kussen en het deken en ga goed liggen.

'Oké dan, slaap lekker.'

'Slaap lekker.'

_________________________________________________________
A/N

Sorry dat k laat was met posten, maar school is weer begonnen plus ik was vandaag ziek dus ja... das m'n excuus. Het kan zijn dat k niet meer elke dag ga posten maar om de 1 of 2 dagen...

Veel succes op school en cya.

Street Delinquent Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu