3

1K 103 10
                                    

Beomgyu Pov

Setibanya di depan rumah.Aku terus masuk ke dalam.Aku berjalan sehingga tiba di depan pintu rumah.

Dari luar aku boleh dengar suara mak dan ayah...Huh..Diorang bertengkar lagi..Aku mula terfikirkan Beomin,adik perempuanku yang berumur 7tahun.Biasanya bila mak dan ayah bertengkar pembantu rumah akan bawa dia pergi taman ataupun duduk dalam bilik dia je..

Aku mengeluarkan telefonku dan mendail nombor Beomin....

Calling Beomin~

dut..dut..dut..dut..

"Hello?"-Beomin-

"Hello Beomin..Beomin ada dekat mana?"-Beomgyu-

"Beomin ada dekat kedai ais krim yang kita selalu pergi tu...Beomin pergi dengan Cik Sue[penjaga Beomin]..Abang datang lah sini"
-Beomin-

"Hah ok..Abang datang sekarang."
-Beomgyu-

End Call~

Aku pun keluar dari rumah dan berjalan kaki menuju ke kedai ais krim yang dikatakan oleh Beomin.Actually tu kedai dessert..
Kedai tu dekat je dengan rumah aku,5 minit sampailah.

Selepas 5 minit,akhirnya aku sampai juga di kedai dessert tu.Dari luar aku nampak Beomin sedang makan ais krim.Aku masuk ke dalam dan menuju ke arahnya.

"Yeay abang dah sampai!"
Kata Beomin dan terus memeluk Beomgyu di sebelahnya.
Beomgyu pula mengusap kepala adiknya.

"Dah,Abang nak pergi order makanan."Kata Beomgyu,lalu Beomin pun meleraikan pelukan.

Selepas order makanan Beomgyu pun kembali duduk di sebelah Beomin.
Setelah 10 minit menunggu akhirnya pelayan datang membawa makanan Beomgyu.

Selepas selesai makan aku,Beomin dan Cik Sue pulang kerumah.
"Abang..Beomin tak suka tengok mak dengan ayah bercakap kuat2 sesama sendiri.."Kata Beomin apabila mereka tiba di depan pagar rumah.

"Abang pun sama...Beomin jangan risau nanti mereka diam lah tu."Kata Beomgyu kemudian memberikan senyuman pada Beomin.

Mereka bertiga masuk ke dalam rumah.Ternyata bunyi pertengkaran sudah pun berakhir.Hmm..Kereta ayah tak ada tadi..Mesti dia keluar rumah ni.

Aku menyuruh Cik Sue membawa Beomin ke biliknya.Aku pula menuju ke bilik mak dan ayah.Dari luar bilik aku dengar bunyi barang2 jatuh.Lepas satu-satu barang jatuh.

Aku takut apa2 jadi dekat mak..Jadi aku terus masuk kebiliknya.Bila aku masuk aku nampak mak jatuhkan barang yang ada dalam bilik.Rambutnya serabai,mukanya pucat dan matanya berair.

Aku mendekati mak yang sedang terduduk sambil mengelap air matanya.

"Er..Mak..Mak okay tak ni?"Tanya Beomgyu sambil menepuk bahu maknya perlahan.

Tiba-tiba..Mak menepis tanganku dan kemudian pusing dan berkata..
"Kau pergi!Aku tengah serabut ni!Kau jangan kacau aku!"kata mak.

Itu lah kali pertama aku mendengar mak meninggikan suara padaku.Sebelum ni mak tidak pernah marah atau meninggikan suara pada aku dan Beomin.Selepas mendengar apa yang mak cakap..Aku terus keluar dari biliknya dan masuk ke bilik aku.

Aku terus merebahkan diriku di atas katil.Aku tahu mak stress sebab ayah selalu buat masalah..Aku rasa hampir setiap hari mereka bertengkar.Ada sahaja benda yang mereka tidak berpuas hati.Kadang2 bila aku masuk campur hal mereka..Salah seorang akan beetindak agresif ke atas aku.Jadi aku tak masuk campur hal mereka.Tapi kadang2 aku terpaksa juga masuk campur.Ada sekali tu ayah gaduh teruk dengan mak..Dan waktu tu aku masuk campur.Tiba2..Ayah menolak aku kuat sehingga aku jatuh ke lantai.Aku masih ingat lagi apa yang di katakan olehnya.'Kau jangan berani masuk campur!Kalau tak kau akan terima padahnya!Kau tahu tak mak kau yang tak guna tu!Ada lelaki lain!'..Hah itu sahaja aku boleh cakap.Kenapa?
Private oiii!!Hal family aku ni!Private!

So aku duduk je dalam bilik sampai lah esok~Makan malam?Tak apa lah aku kenyang.

ɴᴇᴡ ʀᴜʟᴇꜱ ⇋ ᴄʜᴏɪ ʙᴇᴏᴍɢʏᴜ ✓Where stories live. Discover now