16

789 71 15
                                    

Y/n Pov

Di sekolah,

Aku baru sahaja sampai di sekolah,tiba-tiba ada pengawas datang suruh pergi bilik disiplin..Aku dah seram dah..Mesti pasal semalam..

Setibanya aku di bilik disiplin,Aku nampak Soobin dan Yeonjun pun ada sekali..Sah pasal semalam..

Aku duduk di kerusi diantara Yeonjun dan Soobin.

"Saya nak tanya ni..Semalam lepas habis kelas tahanan kamu nampak ke Suzy?"

Tiada siapa yang menjawab,Soobin hanya tunduk memandang lantai.Selepas beberapa saat..Akhirnya Yeonjun menjawab.

"Saya pun tak tahu lah Cikgu..Dia orang terakhir keluar.."

"Oh begitu..Kamu bertiga boleh beredar sekarang.."

Maka kami bertiga pun menuju ke kelas.Aku pelik tengok Yeonjun dengan Soobin ni..Diorang tak rapat..Macam bergaduh..Sebab semalam ke?

Di kelas,

Aku memandang tempat Beomgyu yang kosong.Kenapa dia tak datang?
Aku pandang Taehyun dan Hueningkai,diorang okay jer..

Aku malas nak fikir lagi,Baik aku fokus belajar lagi bagus.

Aku perasan,Waktu cikgu mengajar..Soobin termenung jer..Biarlah dia..

Tiba-tiba Beomgyu masuk ke kelas dengan bibirnya yang sedikit berdarah,tangannya ada kesan-kesan merah..Apa jadi?


Aku memandang lagi 4 orang tu..Diorang tak terkejut?

"Choi Beomgyu,Letak beg kemudian berdiri di luar sekarang!"Arah Cikgu.

Beomgyu hanya menurut.Selepas Beomgyu keluar,aku lihat semua orang berbisik-bisik..

Beomgyu Pov

Aku duduk bersandar pada dinding kelas,air mataku jatuh..Kenapa aku perlu hidup begini?Apa salah aku?

Tak.Aku ada buat benda yang salah.Ya..Benda itu..Tapi itu bukannya salah aku..Dia yang buat..Aku tak buat apa-apa..Lepas benda itu jadi..Mereka pun bergaduh..Serius aku cakap..Aku tak bersalah langsung!

Aku nak hidup yang bahagia je..Itu pun tak boleh ke?

Baju aku..Ada kesan darah..Habislah bibir aku!Tangan aku!Semua orang akan perasan!

Aku cepat-cepat ke tandas untuk basuh kesan-kesan darah..Tak..Kesan merah ni tak hilang..
Jap..Ya..Dalam beg aku ada jaket..

Aku tunggu sehingga semua pelajar pergi kantin.Ada seorang sahaja lagi dalam kelas..Nasib baik tu Y/n jer..Aku cepat - cepat masuk kelas dan pakai jaket aku.

"Apa jadi dengan awak?Kenapa dengan tangan awak?"

"Itu bukan urusan kau.Kenapa kau ada dekat sini?Kenapa tak ada dekat kantin dengan yang lain?"

"Diorang semua keluar sekolah.
Takkan saya nak ikut?"

"Kenapa beg Soobin dengan Yeonjun tak ada?"

"Diorang ponteng..Yeonjun kata dia nak pergi rumah Soobin."

"Thanks.."
Aku terus ambil beg aku dan pergi ke belakang sekolah untuk panjat tembok sekolah..Apa?Ponteng laa.

Aku tiba di depan rumah Soobin.Tanpa mengetuk pintu,aku terus masuk.Aku nampak Soobin dengan Yeonjun bergaduh.

"STOP!"
Jeritku.
Kami bertiga duduk untuk berbincang.

"Ok explain dekat aku apa jadi ni?"

"Tempat tu..Ada orang nak buat taman rekreasi dekat sana tak lama lagi.."Kata Soobin.

Yeonjun memandang Soobin tajam..

"So?"

"Beomgyu kau tak faham ke?KALAU DIORANG NAK BUAT TAMAN KAT SITU..HABIS LAH MAYAT SUZY TU!KAU FAHAM TAK?NANTI POLIS CARI KITA!"

"Kau bertenang boleh tak?!Kita kena fikir dulu nak buat apa supaya tak ditangkap.."

"Aku tak nak masuk campur hal ni"
Kata Yeonjun.

"TAK ADA NYA!KAU KATA KAU KAWAN AKU!KAU PATUTNYA TOLONG AKU WAKTU AKU SUSAH! ADA DENGAN AKU!BUKANNYA TINGGALKAN AKU!"
Soobin bangun dan menjerit pada Yeonjun.

"HABIS BILA AKU SUSAH?CUBA KAU BAGITAHU AKU BILANYA KAU TOLONG AKU?KAU PUN SAMA JER!"

"SIAPA CAKAP AKU TAK TOLONG KAU?KAU TAK PERASAN KE MAK NGAN AYAH KAU MACAM NAK BERBAIK DENGAN KAU?ITU SEMUA AKU YANG BUAT!AKU BUAT SEBAB KAU KAWAN AKU!"

Yeonjun terdiam.

"Dah selesai kan?Aku nak bla.Pandai-pandai lah kau selesaikan masalah kau.."



Aku pulang ke rumah,aku nampak Y/n ada dekat depan pintu rumah aku,dia macam teragak-agak nak ketuk pintu rumah..

Mestilah dia teragak-agak..Mak dengan ayah aku tengah perang.

Aku datang ke arah Y/n,aku letak headphone di kepalanya,'Can't you see me?'

Dia terkejut melihat aku..Aku terus buka pintu rumah,aku tarik tangan Y/n terus naik ke tingkat atas dan terus masuk bilikku.

"Kau tunggu sini..nanti aku datang balik.."






K cukup!sampai sini je dulu hehe..Inshaallah minggu depan ada part baru hehe.😅

Btw thanks to all cuz stream can't you see me!❤

ɴᴇᴡ ʀᴜʟᴇꜱ ⇋ ᴄʜᴏɪ ʙᴇᴏᴍɢʏᴜ ✓Where stories live. Discover now