4

996 104 11
                                    

Y/n Pov

Esoknya,aku pergi ke sekolah seperti biasa.Setibanya di sekolah,orang pertama yang aku cari adalah Hana.Kenapa Hana?Sebab Hana je lah yang sudi nak kawan dengan aku..yang lain macam tak nak kawan dengan aku jer...Ke aku yang tak pandai buat kawan nih?😂

Hana ada mesej semalam.Dia kata dia tunggu aku dekat kelas.Jadi aku pun menuju ke kelas.Aku masuk di dalam kelas dan jumpa Hana.

"Hi Hana!"

"Eh Hi Y/n.Awak duduk lah sebelah saya kejap,sementara dia tak datang sekolah lagi."Hana mempelawaku untuk duduk di sebelahnya.Aku pun duduk lah.

Kami pun bersembang lama,sehinggalah budak yang duduk sebelah Hana pun datang.Aku pun kembali ke tempat dudukku.

"Hi!Soobin!"Kataku menyapa Soobin.

"Hey!Did you remember what i said yesterday?"kata Soobin.Aku hanya mengangguk.

"So,jangan sapa aku.Aku tak suka orang bising."Kata Soobin.

Entah kenapa makin lama aku makin berani melanggar peraturan yang Soobin buat.Bila dia tegur aku tadi,tiba2 rasa seram sejuk!

Teruskan pembelajaran seperti biasa_

-Waktu Rehat-

Aku dan Hana berlari ke kantin sebab takut tak ada tempat duduk.Tengah laju aku lari ni,nak sampai kantin dah ni..Hana yang lari di depan aku pula tiba2 berhenti.Aku pula break mengejut,so aku terlanggar Hana.Ya Hana jatuh dan dia jatuh di atas Beomgyu.Beomgyu?! Oh god!

Hana yang terjatuh di atas Beomgyu itu terus cepat2 bangun dan melutut di depan Beomgyu dan tak henti2 dia meminta maaf.

Beomgyu terus bangun dari lantai dan menuju ke arah aku.Aku pula dah mula takut ni.

"Bagi botol air kau"Kata Beomgyu.
Aku pun cepat2 memberi botol airku kepada dia.

Beomgyu ambil botol air tu dan menuju ke arah Hana semula.Aku hanya tengok apa yang dibuat oleh Beomgyu,begitu juga dengan Soobin,Yeonjun,Taehyun dan Heuningkai.Mereka juga tidak masuk campur apa yang Beomgyu sedang lakukan.

Beomgyu membuka botol airku dan menuang airku ke atas kepala Hana.
Aku berasa kesian dengan Hana.Aku yang langgar dia dan dia pula yang kena.Pelajar2 lain pula buat2 tak nak nampak kerana mereka takut.

Baju Hana sudah basah lecun sebab Beomgyu menuang ke semua air aku.
Kemudian Beomgyu mengambil sup panas yang dibeli oleh Soobin,dan sekali lagi dia menuangnya di atas Hana.Hana pula macam nak nangis.Aku dah tak tahan!

Ketika Beomgyu sedang menuang sup itu,aku terus memegang tangannya dari menuang sup itu.
"Cukup!Beomgyu!"kataku.
Semua mata yang memandang semua terkejut melihat aku.

"Kau siapa  nak halang aku?"Kata Beomgyu kemudian menolak aku sehingga aku jatuh ke lantai.Hana datang ke arah aku dan berkata.

"Y/n..Tak apa..Biar saya yang tanggung semua ni.."Kata Hana.

"No Hana..Its okay.."Kataku,kemudian aku bangun semula dan menuju ke arah Beomgyu yang sedang menuju ke arah kantin.

Aku menepuk bahu Beomgyu perlahan.Beomgyu pusing menghadap aku.

"Kau nak apa?"Kata Beomgyu.

"Saya tak nak awak kacau orang lain lagi.Awak tahu tak benda tu salah"Kataku.

"Boleh.Tapi kau yang kena ganti tempat diorang semua."kata Beomgyu.

What?!Aku tak nak!

"Hoi!kau nak ke ganti tempat diorang semua ni?"Kata Beomgyu.

Aku dah tak sanggup nak tengok orang lain kena buli.Ya..Aku akan gantikan tempat mereka semua yang dibuli oleh mereka semua tu.

"Ya,saya akan ganti tempat semua orang!"Kataku dengan yakinnya!

"Okay!Start esok kau akan ganti semua orang yang aku buli.Nikmatilah hari ni dengan bergembira,sebab lepas ni hanya ada air mata sahaja dimuka kau."Kata Beomgyu kemudian pergi bersama yang lain.

Aku terus menuju ke arah Hana yang sedang menunggu aku.

"Jom,kita pergi tandas"Kataku dan membawa dia ke tandas.Nasib dia ada bawa baju lebih,kalau tak duduk dalam tandas je laa dia harini.

ɴᴇᴡ ʀᴜʟᴇꜱ ⇋ ᴄʜᴏɪ ʙᴇᴏᴍɢʏᴜ ✓Where stories live. Discover now