6

950 97 10
                                    

Beomgyu Pov

Malam pun menjelma.Haih..Manalah Beomin pergi sampai sekarang tak balik lagi ni.Risau aku!Kesian perut aku ni!Lapar!Cik Sue pun tak ada.Aku nak makan macam mana?

Aku pun turun ke tingkat bawah dan menuju ke dapur.Habis aku selongkar satu dapur cari makanan.Hm..Barang2 dekat rumah dah habis.Yang tinggal cuma biskut sahaja.Aku terus ambil biskut dan segelas air kosong sebagai alas perut aku untuk hari ini.

8:30 p.m.

Akhirnya...Beomin dan Cik Sue pulang juga ke rumah.Aku terus meluru ke arahnya.

"Beomin pergi mana?!Lama abang tunggu tau!Boleh mati kelaparan abang kalau korang tak balik lagi."Kataku marah.Mana tak marahnya,aku dari tengah hari sampai sekarang tak makan lagi tau!

"Sorry abang..Beomin keluar dengan kawan lepas tu..Beomin ada tuisyen dari pukul 3 petang sampai 7 malam.Cik Sue pulak pergi beli barang semetara tunggu Beomin habis.Lepas tu kitaorg pergi makan.Sorry abang.."Kata Beomin.

"Beli makanan untuk abang tak?"Tanyaku.

"Beli!Nah"Beomin menghulurkan plastik yang berisikan makanan itu padaku.Aku cepat-cepat menyambut dan terus mengambil pinggan.

Yes!Jjangmyeon and tteobokki!
My fav huhu~

Aku cepat-cepat masukkan makanan ke dalam mulut.

Beomin masuk ke dalam biliknya manakala Cik Sue menyimpan barang -barang yang di belinya di dapur.

Selepas makan,aku pun masuk ke dalam bilik.

Aku duduk di meja belajarku.Aku buat kerja yang cikgu bagi.Hah?Seriuslah?Ya,dekat rumah aku belajar sendiri.Aku tak pernah fokus dalam kelas.Dah pergi main jauh-jauh!Aku nak belajar ni.

🌻🌻🌻

Y/n Pov

Huh..Hari ni hari minggu.Esok dah mula sekolah dah.Hari ini aku dengan Hana nak pergi perpuskataan,nak belajar sama-sama.Dia kata dia bawa dua ke tiga orang kawan dia,nak join kami katanya.

Tiba-tiba..
Telefon aku berdering..
Aku pun ambil telefonku.Nombor yang aku tak kenal.Jadi aku tak angkat.Tiba-tiba ia berdering lagi..Nombor orang yang sama.Aku masih lagi tak angkat.Apabila ia berdering buat kali ketiga..Aku rasa panggilan itu penting.Jadi aku accept call dia.

"Hello?"

"Ni Y/n ke?"

"Ha ah..Ni siapa ya?"

"Kau tak perlu tahu.Kau ada ambil barang aku.Aku nak benda tu esok!Faham!"

"Barang apa ni?Saya tak tahu lah.."

"Dompet aku!Kau ambil kan!"

"Saya tak ambik laa.."
Ish!aku kata aku tak amik aku amik tak lah!

"Cuba kau tengok dalam beg kau sekarang!"Ergh!Aku tak ambil lah!

Aku pun check beg sekolah aku.
Alamak...Betul lah..Ada dompet dia dalam beg aku..

"Hah!Kau jumpa tak?Jangan cakap kau hilangkan kan pulak dompet aku tu!"

"Er..Sorry..Saya tak tahu macam mana dompet ni boleh ada dalam beg saya..Esok saya pulangkan dekat awak..Awak nak jumpa dekat mana?"

"Waktu rehat,dekat rooftop."

"By the way..Nama awak apa?"

Orang tu terus end call..Ish tak ada adab langsung!Aku terus capai dompet yang ada di dalam begku.

Dompet kulit..Mahal ni..
Aku pun buka.
Ada banyak duit dalam ni.
Lepas tu ada kad pengenalan..

Ch-cho-Choi Yeonjun?!
Samseng tuh!Geng Beomgyu!
Macam mana dompet dia boleh ada dekat aku?!Budak yang aku jumpa waktu balik tu!

Sekali lagi telefon aku berbunyi lagi.

"Hello?"

"Y/n!Bila awak nak datang library ni?Dah setengah jam saya tunggu awak."
-Hana-

"Mian!Saya baru nak gerak pergi sana.Awak belajarlah dulu."

"Okay..Cepat tau!"

End Call

Aku pun cepat-cepat turun ke tingkat bawah,ambil sekeping roti dan terus keluar rumah.

Setibanya di perpuskataan,Aku terus mencari Hana.Aku berjalan-jalan fan terus berjalan..Aku akhirnya jumpa Hana.Dia bersama dengan kawannya.
Seorang perempuan dan seorangnya lelaki.

Aku pun terus menuju ke arahnya.
"Hi Hana..Sorry saya lambat."Kataku kemudian duduk disebelah Hana iaitu juga di depan kawan lelakinya.

"It's okay"Kata Hana.

"So..Awak lah Y/n?Er..Saya Kim Yeonwoo.Saya dari kelas sebelah."Kata Yeonwoo.Wah!Cantiknya perempuan ni..Yang budak lelaki depan aku ni pun boleh tahan handsome gak.Mesti boyfriend dia ni..

"Hi..Saya Cha Eun Woo.Nama awak Y/n ya..Sedap nama awak."Kata lelaki yang duduk di hadapanku.Dia melemparkan senyuman.Handsome laa😣

"Hi Eun woo.."Kataku.

Kami pun memulakan pembelajaran kami.Selepas 2 jam belajar,kami pun berhenti.

"Er..Hana..Sorry..Saya kena pergilah..My husband dah tunggu i."Kata Yeonwoo.

"Banyak laa awak 'husband'!Belajar pun belum habis ada hati nak kahwin."Kata Hana.

"Hehe future husband i dah tunggu i.Saya pergi dulu ya korang!Bye!"Kata Yeonwoo meninggalkan kami.

"Y/n..Saya pergi tandas sekejap eh"Kata Hana.

"Ouh..Ok."Kataku.Hana pun berlalu pergi.Tinggal lah aku dan Eun woo sahaja.

____________________________________

Hah nak tahu apa jadi?Tunggu next chapter okay!Rasanya ni lah part yang paling panjang setakat ni.

"Waeng?"

Okeh!Bye~🌼
Wait for the next chapter😄
Maybe next week or this sunday i will give you the new chapter!🌟

ɴᴇᴡ ʀᴜʟᴇꜱ ⇋ ᴄʜᴏɪ ʙᴇᴏᴍɢʏᴜ ✓Where stories live. Discover now