SPECIAL UPDATE!♥
JUST FOR YOU MOA💕Soobin Pov
Aku tak faham lah dengan kau Jun..Kenapa kau nak cerita jugak benda yang buat kau sakit hati?
Malaslah aku nak layan perangai Yeonjun tu!Aku segera turun ke tingkat bawah.
Aku renung mak dan ayah yeonjun lama.Aku benci diorang!Aku turun untuk ke dapur,ketika mak Yeonjun bangun dari sofa untuk ke dapur,aku terus melanggar bahunya.Cawannya jatuh ke lantai dan pecah.
"Oops,Sorry tak sengaja"
Aku sengih sambil memandang mukanya."Kenapa buat muka?Tu hah,cawan kaca yang pecah tu,kutip lah."
Kataku.Dia masih lagi diam.Menahan sabar agaknya.
"Haih,tunggu apa lagi?Kutiplah.Takkan saya pula yang kena kutip?Saya kan tetamu."
Dia segera menunduk untuk mengambil serpihan kaca yang berada di atas lantai.
Sedang dia kutip,aku mula bersuara.
"Oh..Aku cakap kau nak dengar pula?Tapi anak kau sendiri tak pula?"Tiba-tiba dia bangun dan menampar aku.Moa jangan risau aku kan kuat!
Ye ye laa tu at the last kau menangis di bahu yeonjun jgk bin.Pada masa yang sama ayah Yeonjun bersuara.
"Sudah!Cukup tu,Soobin!""Korang tahu?Dia nak explain apa yang jadi pun tak boleh..MAK BAPAK APA KORANG NI?Aku tahu lah waktu tu kau dah kehilangan anak kesayangan korang tu.But jangan lah emo sangat!KAU TAHU YEONJUN RASA BERSALAH GILA SEBAB PERKARA TU!DIA JUGA TAKUT DAN SEDIH!Korang patutnya bersama.Tapi apa korang buat?Tengoklah family ni dah berpecah belah.Kau suka hati jer salahkan dia!"
Mereka berdua hanya berdiam diri.
"Kau tahu..Yeonjun ni baik orangnya.Tapi lepas perkara tu berlaku..Dia dah lain..AKU NAK YEONJUN YANG LAMA!KALAU KORANG BAWA ANAK KORANG YANG MENTAL TU PERGI HOSPITAL..BENDA NI TAKKAN BERLAKU!KENAPA?"
"Ini semua demi menjaga maruah keluarga ni!Orang yang sempurna tak boleh ada kecacatan!"Kata Ayah Yeonjun.
"Jadi maruah lagi penting laa dari anak sendiri?Pentingkan diri!Kau tak tahu ke?Dekat sekolah semua dah tahu pasal anak kau yang mental sebab lelaki yang dia suka tu tinggalkan dia!Kau tahu dia obses gila dengan lelaki tu?And kau tak buat apa apa langsung!Kalau Yeonjun tak tikam dia..Aku takkan ada dekat sini untuk menyedarkan korang!"
Ayah Yeonjun menundukkan kepalanya manakala mak yeonjun pula menangis..
Aku perasan..Yeonjun ada dekat tangga..
"Aku dah lama fikir pasal ni..Kenapa kau tak report polis Yeonjun bunuh orang?Kenapa kau bagi dia tinggal sini lagi?Kalau kau sayang dia lagi..Minta maaflah dekat dia.."
"Aku tahu aku ni bukan sesiapa nak tegur korang.Aku dah tak ada mak dan ayah..Dah tak ada tempat nak bergantung..Aku sedih tengok Yeonjun.Dia ada mak dan ayah..dan juga keluarga yang sempurna.Tapi sayangnya mak dan ayah dia pentingkan diri.."
Aku terus naik tangga untuk ke bilik Yeonjun.Semasa aku lalu di sebelah Yeonjun..Dia renung aku..Aku tak pedulikan dia.Aku terus masuk bilik.
Aku mengambil beg aku dan keluar dari rumah Yeonjun.Aku biarkan Yeonjun dan Beomgyu yang tak tahu apa yang berlaku.Apa yang aku tahu..Aku dah buat benda yang betul.
Aku terus balik ke rumah.Aku tinggal seorang diri..Mak dan Ayah aku meninggal sebab kemalangan.Ayah aku serahkan semua harta dia dekat aku..Jadi aku boleh teruskan hidup seperti biasa...Cuma..Sunyi sikit laa..Kadang-kadang..Yeonjun ada juga datang teman aku..
YOU ARE READING
ɴᴇᴡ ʀᴜʟᴇꜱ ⇋ ᴄʜᴏɪ ʙᴇᴏᴍɢʏᴜ ✓
Fanfiction𝑛𝑒𝑤 𝑟𝑢𝑙𝑒𝑠 𝑛𝑖 𝑢𝑟𝑚 , 𝑐𝑎𝑚𝑛𝑒 𝑒ℎ 𝑛𝑎𝑘 𝑑𝑒𝑠𝑐 ... ℎ𝑎ℎ 𝑐𝑎𝑚𝑛𝑖 𝑜𝑡5 𝑏𝑎𝑑𝑏𝑜𝑦 𝑘𝑎𝑡 𝑠𝑒𝑘𝑜𝑙𝑎ℎ , 𝑏𝑢𝑙𝑖 𝑦/𝑛 . 𝐺𝑦𝑢 𝑝𝑢𝑙𝑎𝑘 𝑡𝑒𝑟𝑠𝑢𝑘𝑎 𝑦/𝑛 . 𝑊𝑎𝑟𝑛𝑖𝑛𝑔 ! 𝐶𝑒𝑟𝑖𝑡𝑎 𝑛𝑖 𝑎𝑑𝑎 𝑝𝑎𝑟𝑡 𝑏𝑢𝑛𝑢ℎ 𝑔𝑖...