^ Pakaian diorang dan mask Agent MA
No one's POV
Vroom!
Jalan yang sunyi tanpa kereta bertukar bising dengan adegan kejar-mengejar antara dua buah kereta. Dari jauh dapat kelihatan kereta Jaguar F-TYPE yang berwarna hitam menderum laju mengejar ke arah kereta Porsche 911 yang berwarna silver.
Bang! Bang! Bang!
Tembakan yang tidak berhenti-henti membuatkan pemandu kereta Jaguar tersebut memperlahankan pemanduannya. "Aim for the tires, Irene! The tires!" Jeritan pemandu kereta Jaguar yang bertopeng tersebut hampir ditenggelami bunyi enjin tetapi masih dapat didengari partnernya.
"Can't you see I'm trying?! I want to see you try to shoot a tire while someone is shooting at you in a moving car!" Jerit penembak yang bernama Irene tersebut.
Bang! Pshh! Bam!
"Yes!" Irene bersorak gembira apabila tembakannya membuatkan tayar belakang kereta Porsche tersebut pancit lalu terbabas. "Don't celebrate yet. We need him alive." Kata pemandu kereta Jaguar tersebut lalu keluar dan berjalan ke arah kereta yang terbabas di pembahagi jalan.
Irene mencebik lalu keluar mengikuti langkah partnernya. "Rilek la Knight. Yang kau tension sangat ni kenapa?" Lelaki tersebut menjeling Irene yang sudah berada di sebelahnya. "Nama aku bukan Knight."
Lelaki yang dipanggil Knight tersebut menjenguk ke dalam kereta Porsche tersebut dan mengeluarkan sepasang gari apabila mendapati pemandu kereta Porsche tersebut telah pengsan. "Tolong aku tarik dia keluar."
Setelah meletakkan target mereka di dalam but kereta, Irene memeriksa keadaan kereta Porsche tersebut dan membawa kereta tersebut jauh ke dalam hutan. Apabila dia kembali, dia melihat Knight sedang menaip dengan laju.
"Kau buat apa?" Tanya Irene dengan kening yang terangkat. "Padam memori street cameras. Kalau tak, nanti pihak polis track kita." Knight menjeling Irene. "Sebab kau lah. Kalau kau buat kerja betul-betul tadi, dia tak akan lari. Kita tak payah kejar-kejar ni."
Irene buat muka tak bersalah. "Sorry la. Aku fikirkan dia tak akan lari. Dua lawan satu kot. Dah sah-sah dia akan kalah." Laptop ditutup menandakan mereka akan bertolak tidak lama lagi.
"Sorry eh Knight." Irene mengulang kata maafnya apabila Knight tidak membalas apa-apa. "Aku dah cakap kan. Nama aku bukan Knight." Kata Knight sambil memandu menjauhi kawasan kemalangan.
"Bukan salah aku. Kau yang tak nak bagitahu nama kau. Siap pakai topeng bagai. Lagipun kau selalu selamatkan aku. Pretty fitting that I call you Knight. Right?"
Knight mengeluh. "Lantak kau lah."
Zzt. Zzt.
"Hello. Uh-huh." Knight memandang Irene sekilas. "You sure?" Knight memandang jam di tangannya. "Okay. We'll be there."
YOU ARE READING
Not So Sweet Of A Revenge
Mistério / SuspenseHanis Khairina. Seorang perempuan berumur 15 tahun. Dia mempunyai tiga identiti. A bully student with the name Nur Alisha by day, a hitman with the name Crimson Killer by night and an expelled student with the name Hanis Khairina at home. Dato' Imra...