- Nem találjuk – fújta ki a levegőt Beki, és fáradtan a térdére támaszkodva próbálta rendezni a légzését.
- Mi van veletek lányok? – lépett mellénk az ofőnk, és kérdőn méricskélt minket.
- Tanárnő, nem tudja, merre van Vanda? – kérdeztem hadarva.
- Vanda ma nem jött iskolába.
Hogy micsoda?????
Beki sziszegve elkáromkodta magát, mire a tanárnő rászólt, hogy vigyázzon a szájára, de nem is törődtem velük, csak kétségbeesve a két fiú felé kaptam a fejem, akik már a hangszereiket állították be.
És most ezt mégis hogy mondjam el nekik?
Eközben minden előzmény nélkül kicsörtetettek az iskolatársaink az udvarra, és érdeklődve nézték a rögtönzött kis színpadot, amit kialakítottunk.
***
16 órával korábban
- Nem vagy hangnemben – ordította Levi. – Lexi mondd már meg neki, hogy nincs hangnemben.
- Nem vagy hangnemben – néztem Vandára félszegen, majd sóhajtva elsétáltam mellőle, amikor értetlen pillantást kaptam válaszul.
Nem voltam valami jó abban, amit Levi várt tőlem. Mármint Vanda helyes útra terelgetésében a hangok között. Nem sokkal többet értettem a zenéhez, mint ők, mindössze azt a pár évnyi klasszikus zenekari tapasztalatot tudhadtam magam mögött, amit az általános iskola alatt szereztem.
- Nem hallod, hogy kurvára magasabban énekelsz, mint kéne?
- Hé, mássz már ki a képemből – taszított Levi vállán Vanda, mire a fiú dühösen beletúrt (vagy inkább beletépett?) a hajába.
Beka, Nóri és én némán figyeltük a jelentet, és próbáltunk a lehető leginkább kimaradni belőle. Mi csak a próbát jöttünk megnézni, nem szándékoztunk beleszólni a „banda" ügyeibe.
- Én végeztem mára – jelentette ki Vanda, és a kezében lévő mikrofont belehajította a dobozába.
A mikrofon hatalmas csattnással landolt a doboz alján, majd fülsértő sípolásba kezdett mindaddig, amíg Levi ki nem rántotta a hozzátartozó vezetéket az erősítőből.
- Végzett mára – ismételte a fiú tébolyult tekintettel, miután csend lett. – Hallottátok? A művésznő végzett mára. Ezt nem hiszem el.
A számat elhúzva követtem a tekintetemmel Vandát, ahogy erőszakosan magára rángatja a szegecses kabátját (ami nem mellesleg rohadt jól nézett ki), és elhagyni készült a termet.
- Vanda – szóltam utána.
Mindenki felém kapta a fejét, mire feszengve megköszörültem a torkomat.
- Mi van? – fordult vissza bájos osztálytársnőm, a kezét a kilincsen tartva.
- Neked amúgy van kedved ehhez az egészhez?
Rám emelte szúrós tekintetét, és elröhögte magát.
- Őszintén? – vonta fel a szemöldökét. – Rohadtul nincs.
- Akkor mi... - kezdte volna Levi, de közbevágtam.
- De ugye holnap végig csinálod velük a számot? – kérdeztem félig félve, félig reménykedve.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Táncra fel!
RomanceA történet főszereplője Lexi, aki nemrég fejezte csak be általános iskolai tanulmányait. Bár imádja a családját, mégis úgy érezi, el kell szabadulnia kicsinyke városkájából, ezért úgy dönt, hogy a gimit Budapesten kezdi el. Eleinte elég nehéz dologn...