Luke tersenyum setelah selesai membuat kerjanya. Dia akan memberi Kathryn kertas itu sebagai rujukan untuk menyelesaikan masalah nota tersebut. Lagipun, tadi dia menelefon Kathryn, namun tidak berjawab. Pasti Kathryn terkejut esok apabila dia mendapat kertas ni dalam lokarnya.
"What??!!" jeritan Dennish menyebabkan Luke sedikit tersentak. Apasal mamat dua orang tu? Dia bergegas ke studio untuk mengetahui cerita.
"Apasal kau terkejut sangat?" soal Joshua kepada Dennish. Dennish tersedar sebelum menggelengkan kepalanya.
"Hey, what's up? Terjerit-jerit, kau dah kenapa Denny?" soal Luke yang berada di hadapan pintu studio mereka. Dennish menoleh ke arah Luke namun tiada riak yang tertera di wajahnya.
"Apa kau cakap kat dia, Josh?" tanya Luke kepada Joshua pula. Joshua hanya tersengih.
"Apasal hah, kau nak rahsia dari kita orang? Bukan kita orang nak gelak pun kalau kau beritahu." kata Joshua
"Apa benda pulak ni?" tanya Luke.
"Josh cakap, kau suka Rin. Betul ke?" Luke tersentak sebelum menjawab.
"Tu je? Pasal tu ke kau menjerit tadi?" tanya Luke. Cover,cover!
"Ha'ah." kata Dennish bersahaja. Luke tersenyum. Dia tahu.
"Kau pun suka kat dia? Kan?" soal Luke kembali. Senyuman sinis terukir di bibirnya.
"Ya, memang aku suka kat dia. Jadi, aku rasa kau patut berhenti sukakan dia." Dennish merenung tajam ke arah Luke yang masih tersenyum sinis.
"Memang taklah!" ucap Luke lantas berlalu pergi.
"Aku dah cakap kat dia yang aku suka dia!" laung Dennish. Joshua masih tercegat di situ. Sudah! Mamat dua orang ni suka orang sama pulak. Joshua hanya mampu mengeluh. Langkah Luke terhenti.
"Kau cakap apa kat dia?" soal Luke. Ini dah lebih!
"Aku cakap, aku suka kat dia. Memandangkan dia suka aku, mesti dia pilih aku." Dennish tersenyum lebar.
"Correction. Dia PERNAH suka kau, tapi tak semestinya dia AKAN PILIH KAU. Alright?" Luke memberikan senyuman sinisnya.
"Kita tengok ajelah Luke, siapa dia akan pilih." balas Dennish di telinga Luke dan lantas berlalu ke biliknya.
"Aku tak masuk campur." Joshua mengangkat tangannya. Turut berlalu ke biliknya. Luke mengepal penumbuknya. Geram!
*
"Nah." Luke memberikan sekeping sampul surat kepada Kathryn. Kathryn mengangkat wajahnya. Ketika itu mereka berada di taman di belakang kafe kolej.
"Apa ni?" tanya Kathryn. Pelik.
"Luke nak Rin baca dan selesaikan kod tu." senyum Luke. Dia menghela nafas panjang setelah Kathryn kembali mengalihkan pandangannya ke arah sampul surat itu. 'Aku tak akan kalah dengan kau, Denny.' getus hati kecilnya.
"Binary code?" soal Kathryn. Luke senyum nipis.
"Luke... Luke tahu kan, Rin tak pandai baca kod ni." muncung Kathryn.
"Alaa... Kan ada hint tu?" Luke menunjuk kertas yang diprintnya malam tadi. Kathryn menarik sehelai kertas itu.
"Lecehlah nak baca!" rungut Kathryn lagi. Muncungnya sudah panjang.
"Mulut tu kan... Boleh buat sangkut baju,hah..." gelak Luke.
"01101100 01110101 01101011 01100101 00100000 01100011 01101001 01101110 01110100 01100001 01101011 01100001 01101110 00100000 01110010 01101001 01101110...." bibirnya menyebut satu persatu kod nombor itu.
YOU ARE READING
My Confessions || Malay Story [✔]
Romance•|| M A L A Y N O V E L ||• " I love you but you love someone else " My Confessions Book One Adaption of Manga into Novel alike. Can't get enough of 'LukErin' ? Read Book 2 ! ^^ :: The art in the cover is from @sinana_grim © bee_hwaney...