Kan best kalau orang yang kita suka, suka kat kita balik. Aku selalu baca dalam komik dan novel. Kalau watak utama tu suka kat seseorang, mesti last-last dia dapat bersama dengan pujaan hati dia tu. Tapi, semua tu hanya wujud dalam fantasi seperti semua tu aje. Kenapa dalam dunia realiti semua tu susah nak berlaku?
Aku pun nak rasa macam mana perasaan bila dapat tahu orang yang kita suka pun suka kat kita juga. Mesti seronok. Tapi aku tahu semua tu tak akan berlaku, dia tak akan tahu perasaan aku. Tak akan pernah!
"Kau asyik berangan je! Best ke?" aku mengangkat wajahku untuk melihat gerangan yang menegurku tadi. Dia!
"Err... Mana ada!" balasku laju. Aku menoleh ke arah lain. Tak mampu nak bertentangan mata dengan dia. Dialah orang yang aku suka. Dari dulu... Tapi orang cakap dia playboy. Semua tu karut! Dia tak playboylah. Aku selalu menafikan pernyataan tu. Takkanlah aku nak buruk-burukkan pujaan hati sendiri kan? Memang tak mungkinlah!
"Tengok, kau berangan lagi." ujar dia sambil ketawa melihat tingkahku. Kacak!
"Hish! Bencilah kau!" aku menolak dia ke tepi dan terus berlari keluar dari kelas itu.
*Dennish P.O.V*
Dia memandang ke arah luar. Memandang kelibat gadis itu sehingga hilang sepenuhnya dari pandangan matanya. Tersenyum manis. Dia comel betul dengan sikap malu dia tu.
"Dennish!" aku terasa ada orang menepuk bahuku dari arah belakang. 'Joshua rupa- rupanya.' Di sebelahnya ada Luke, seorang lagi teman rapat kami berdua. Mereka berdua tersengih memandang aku. Aku membuat wajah pelik.
"Kau suka kacau Rin, kan? Bila tengok dia tu, dah macam permainan kau pulak. Asyik kena kacau." sengih Luke. Aku menggaru kepala.
"Rin tu comel lah. Unik. Tak macam perempuan lain." ucapku.
"Alah, kasanova memang macam tu ayat dia." tambah Joshua pula. Seakan akan menyindirku.
"Lantak kau lah nak cakap apa, Josh!" aku memeluk bahu teman- teman rapatku lantas berlalu dari situ. Namun, aku sempat menangkap kelibat si dia yang sedang memerhati di sebalik pintu.
*Kathryn P.O.V*
"Alamak!" aku terus bersembunyi di sebalik pintu apabila Dennish memerhati ke arah tempat persembunyianku tadi. Tapi, kalau tak silap aku, masa dia pandang sini tadi, dia sempat kenyit mata dia kat aku. Aku menggeleng kepala beberapa kali. Tak mungkin! Aku silap pandang kot. Orang popular macam Dennish tak akan pandang orang macam aku nilah.
*Dennish P.O.V*
"Comel!" ucapku sambil tertawa kecil. Joshua menoleh ke arahku.
"Kau cakap apa?" soal Joshua. Luke turut memandangku dengan wajah penuh tanda tanya.
"Tak ada apa lah." Balasku dengan suara yang sengaja ditegaskan.
YOU ARE READING
My Confessions || Malay Story [✔]
Romansa•|| M A L A Y N O V E L ||• " I love you but you love someone else " My Confessions Book One Adaption of Manga into Novel alike. Can't get enough of 'LukErin' ? Read Book 2 ! ^^ :: The art in the cover is from @sinana_grim © bee_hwaney...