55- dating sirap limau

3.3K 61 10
                                    

So guys, as u guys know this was last chapter.

Have fun reading this 💕




"So cuti berapa lama?" Tanya sara yang kini sudah berada didalam kereta yang alif sewa.

"2weeks. Mana boleh cuti lama lama. Nak kena kumpul duit untuk kahwin ni." Ujar alif dan sara gelak dengan jawapan alif tu.

"Jadi, daniel tahu awak nak datang sini?" Tanya sara.

"Yes, he know. And also dia yang ambil dekat airport." Jawab alif.

"Ouh, patutlah semalam ajak pergi makan dia taknak. Ber sekongkol dengan awak rupanya." Ujar sara dan alif hanya buat ✌

"So where should we go my princess?" Tanya alif dan teruskan memandu tanpa tahu halatuju.

"Funfair?" Tanya sara.

"Funfair sesuai malam, best. Ni petang lagi sayang, tak best." Jawab alif.

"Hurm kita dating je la. Pergi mana mana." Jawab sara.

"Selama 2minggu ni nak dating je ke?" Tanya alif dan pandang sara disebelahnya.

"Dah tu? Saya tak prepair apa pun tahu tak. Kalau awak cakap awak nak datang sini, saya dah buat dah list tempat menarik untuk dating." Marah sara.

"Alamak, marah pula sayang saya ni. Okey jangan marah. Saya dah buat list dah. Now sayang just follow me je okay." Ujar alif dan senyum dekat sara.

"Okay, tapi kenapa tak ajak daniel sekali?" Tanya sara.

"Dia kata dia taknak jadi thirdwheeler." Jawab alif dan sara gelak dengan jawapan alif tu.

"Semua dekat malaysia okay?" Tanya sara.

"Okay, cuma sorang je tak okay." Ujar alif sambil muncungkan bibir dia.

"Siapa?" Tanya sara.

"Me!" Jawab alif.

"Why? Kenapa dia tak okey?" Tanya sara sambil tersenyum dengan jawapan alif tu.

"Dia rindukan orang jauh, kenapa la saya lahir awal kan, kalau lahir sama tahun dengan awak mesti saya masih belajar dan sambung belajar dengan awak." Jawab alif senada dan ketawa sara dibuatnya.

"Kenapa gelak? Taknak couple dengan saya ke bila kita sama sama sambung belajar?" Tanya alif seakan mengada.

"Kalau awak nak tahu, saya suka lelaki yang lagi tua dari saya tau. Biar dia matang, boleh bimbing saya, boleh jaga saya, boleh fikir keputusan betul betul dan bukan terburu buru. Saya taknak macam kalau gaduh, lelaki tu terus cerai, saya taknak macam tu. Jadi ciri ciri yang saya suka tu ada dekat awak." Tutur sara.

"Serius la saya ciri ciri lelaki idaman awak?" Tanya alif teruja.

"Yes, but mula mula abang asyraff sebab caring. Dulu orang tu asyik buli je. Sakit hati." Perli sara dan alif ketawa.

"Ni saya selalu buli ni suka tak? Makin sayang atau tak?" Tanya alif.

"Makin menyampah. Harap nanti be more matured please. Saya taknak perangai anak saya nanti ikut awak, penat nak melayan tahu tak." Bebel sara dan alif ketawa lagi.

"When u said about child, so sayang nak ada anak berapa orang?" Tanya alif ingin tahu.

"Anak? Hurm kalau boleh 4orang. 2lelaki 2perempuan. Diorang ada kawan, takde la diorang bosan nanti. Tapi kalau dah rezeki dapat seorang je pun takpe saya bersyukur." Tutur sara dengan teruja.

[C] Engkau TakdirkuWhere stories live. Discover now