الفصل التاسع

79.1K 1.5K 27
                                    

الفصل التاسع
✨✨✨✨✨
سبحان الله وبحمده ✨ ✨ سبحان الله العظيم
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في شركه سليم
احمد : انت عملت ايه في رواز هتجنن عليك
سليم : احنا جايين نشتغل مش نهزر وانت عارف انا مش برضي اعمل علاقه صداقه مع ستات تخص الشغل .
احمد: علي العموم عندنا اجتماع معاها النهارده كمان ربع ساعه.
سليم: انا معرفش دى ناجحه في شغلها ازى وهي كل تفكرها في الرجاله.
احمد : مليش دعوه الكلام ده هي عندها اجتماع معاك انت بذات.
سليم : ده ليه بقا انت مش قولت احنا ليه بتقول انا بس.
احمد : شوف يا سليم هي هتموت عليك فكر هي زمانها جايه اتصرف معاها براحتك.
بوسي : مستر سليم روزا بره وحبه تدخل ليك .
سليم : دخليها احمد اتفضل انت .
احمد : طيب بعد اذنك وخارج بيصفر .
روزا : اهلا بفرعون مصر اللي مش بيسئل .
سليم : من غير ما اسئل عليكي المهم بس اللي بنا شغل ماشي كويس وهو ده المهم ولا ايه رايك.
روزا. : انا نفسي في صقر الاقتصاد المصرى وفرعون مصر قوى البنيان نفسي تسبلي نفسك وانا اخليك صقر علي السرير.
سليم : هههههههه انتي اللي تخليني صقر علي سرير شوفي يا روزا انا اللي بختار ست اللي تبقي تحت رجليا مش ست اللي تختارني
خلينا في الاهم احمد قال عاوزني ضرورى لو حاجه بره الشغل زى صقر علي السرير أنا مشغول وحظك الحلو انك متعرفنيش عشان كده مش هحسبك علي الجمله دى.
روزا : يعني انا مش هعرف اوصلك من الاخر انا ست مش بحب الكلام كتير انت عاجبني ونفسي اقضي معاك ليله ومتأكد انك استحاله تسبني بعدها.
سليم : لو سمحتي انا عندى اجتماع بره الشركه اتفضلي الاجتماع خلص.
روزا : كده بكره تعرف مين روزا اصلي انا كمان بختار الراجل اللي يبقي تحت رجلي سلام يا فرعون.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند فريده
همس : ازيك يا ماما ليه طلعتي علي فوق بعد الفطار ليه الجو حلو اوي وانا عاوزاي نقعد مع بعض في الجنينه.
فريده : وانا مش هزعلك ونزلت قاعده مع بعض في الجنينه احكيلي عنك شوى
فضلت همس تعيط وتحكي ل فريده علي امها وأبوها وحياه اللي كانت سعيدة .
فريده : حبيبتي ربنا يرحمهم هم في الجنه وانتي لازم تدعلهم عشان الابن البار هو اللي بيدعي لأهله يا حبيبتي.
سهيله : جات من بره يا عيني علي الناس اللي قاعده في الجنينه من غيري.
ومسكت ايد امها وباستها ايه يا امي انتي بتنسي لما تكوني مع همس.
همس : الحاقي يا مامتي بتنفسن علينا .
وفضلوا يهزره مع بعض لحد المغرب ما أذن وفريده يالا يا بنات ندخل الجو برد وانا كمان عاوزه اصلي.
همس : رايك في شاور دافئ يهدى اعصابك.
فريده : بس انا كده هتعبك معايا .
همس : لا انا كده هيبقي مبسوطه واخدتها وطلعت ساعدتها في الشاور وصلوا وفضلت تعيط علي مامتها وفريده خادتها في حضنها وفون فريده
رن وكان سليم.
سليم : ازيك يا امي عامله ايه دلوقتي وزى صحتك معلشي خرجت بدر من غير ما اتكلم معاكي وزى همس وسهيله .
فريده : الحمدلله همس ساعدتني واخدت شاور سارحتلي شعرى
وقاعدين مع بعض من ساعتها خدها عاوزه تكلمك .
سليم : يعني يا امي مرتاحه معاها ومريحاكي ولا تعبتك.
فريده : لا يا حبيبي هاديه واديها حنينه ودمها خفيف هلكتني من الضحك خدها اهي عاوزه تكلمك.
همس : ازيك يا ابيه عامل ايه كده من الصبح مكلمتنيش ياعني لو مش مع ماما فريده مكنتش هتكلمني.
سليم : انا كنت هطمن علي ماما فريده وهكلمك تمام خلي بالك من نفسك.
همس : هترجع بدري ولا هتتاخر
سليم : قاصد أنها تتعود علي بعده لأنهم اتعلقوا ببعض اوى نامي يا همس انا مش راجع اصلا وهي دموعها زادت وبقت هتتجنن وفضلت تعيط .
فريده : اخدت فون ليه زعلتها حرام دي حنينه ومودبه وهاديه أوى ليه كده يا ابني.
سليم : سلام يا امي خلي بالك من نفسك وقفل
فريده : متزعليش منه سليم اطيب واحن من النسمه .
همس : عارفه يا ماما عشان كده انا بخاف لما يبعد عني بحس اني عمي وابنه هيخدوني حضرتك متعرفيش هيثم عمل فيه ايه .
فريده لو تحبي تحكي قولي.
همس : هقولك بس توعدني متقوليش لحد وخصوصا أبيه سليم فريده وعد يا حبيبتي وطبتطبت علي كتفها.
همس : عمي صلت ابنه يقطع هدومي ويصورني عريانه وينشرها لاهل البلد عشان مش عاوزه اتجوزه.
فريده : يساتر يارب وعمله كده ليه معقول عشان الفلوس يقطع في لحم حسبي الله ونعم الوكيل فيهم وبعد ما صوروني كان هيجيب واحد يسنني عشان اتجوز هيثم الصبح بس مرات عمي هربتني وانا خايفه اوى من الصور كتير وفضلت تعيط وفريده تهديها لحد ما نامت.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في بيت سوزى
سليم : راح قفل وراح عند سوزى ضرب الجرس.
سوزى : وحشتني يا سليم انت ازي تغيب عني كل ده انا هموت عليك يا سليم بتبوسه من كل حته في وشه وفكت زراير القميص انت لو عنت تسبني انا اللي هجيلك الفيلا.
سليم : بعد ها عنه انا حر اجي امشي براحتي مش واحده زيك هي اللي هتحاسبني افهمي انتي لمزاجي بس بالحلال فهمتي ومستقبلك متامن.
سوزى : وانا موافقه بس أفضل معايا نفسي فيك كل حته في جسمي بتتمناك وقلعت .
سليم : صوره همس مش بتفرقه قام لبس قميصه وظبط لبسه وماشي.
سوزي : وقف قدام الباب استحاله اخليك تسبني انت مش هتعمل فيا كده انا مراتك وبقولك ومحتجالك.
سليم : مسكها من دراعتها روحي خدى شاور بارد وانتي تهدى وخرج وقفل الباب.
ورجع الفيلا اول مره يطلع علي اوضه همس يطمن عليها وبعدين يروح يطمن علي امه واخته
فتح باب اوضه همس مكنتش موجوده قلبه اتقبض ودخل اوضته برده بسرعه مش موجوده اه ممكن تكون نامت مع سهيله دخل ملقهاش قلبه واجعه وماشي شبه بيجرى الله يا همس سبتيني ليه روحتي فين انا قلبي عشقك وبيفتح باب اوضه فريده لاقها نايمه مسك قلبه الحمد لله يا رب انك محرمتنيش منها هي بقت روحي .
فريده : بتقراء قرآن تعالي يا حبيبي مالك في ايه مخضوض ليه.
سليم : معلشي يا امي خضيتك لا يا حبيبي مافيش حاجه أنت مالك في حاجه ليه ابدا مافيش حاجه أنا هاخد همس تنام في اوضتها عشان ترتاحي في سريرك.
فريده سبها يا ابني نايمه معايا وبعدينالجو برد وهي لسه تعبانه.
سليم : وانا انام من غير حضنها ازى دانا يا امي مكنتش بنام قبل كده واديها اللي بتفضل متعلقه في رقبتي وبتاخف تفارق حضني وشالها تصبحي على خير يا امي وهي فضلت متعلقه في رقبته .
فريده : يارب اشوف عيالك قبل ما اموت.
سليم : دخل. حطاها على سرير واخدها في حضنه مش عاوز من الدنيا حاجه تانيه يارب يحميكي ليا يا قلب سليم ودفن وشه في شعرها ومش عارف يروح في النوم وفضل يكلم نفسه فوق يا سليم دى طفله لو كنت اتجوزت كان زمانك مخلف قدها متظلمهاس معاك قلبه بيقوله لا هي بتحبك عقله لا هي مش بتحبني هي متعلقه بيا عشان انا اللي حميتها قلبه وايه يعني المهم تفضل في حضنك ومعاك انت عشقتها عقله بي اشمعني دى إيه المميز فيها قلبه كل حاجه بيبص عليها جمالها اللي مشفتوش علي حد خفه دمها قلبها الحنين كل حاجه فيها شعرها اللي سحرني ريحته لونه طوله انتي بقيتي هوسي خلاص يا همس قلبي وروحي وعمري وحياتي.
همس: صحيت ورفعت نفسها علي كتفه وحشتني اوى يا ابيه مالك صوتك كان تعبان وبلاش تقولي انا كويس انا بحس بيك.
سليم : انتي بجد بتحسي ييا ليه .
همس : عشان انا اكتر واحد في بيحبك في الدنيا انا يمكن صغير بس انت الوحيد اللي بحس بيه.

ياسمين الهجرسي هوس عاشق وأنوثة طفله رومانسيه حد الجنون ل ملكه الاحساس حيث تعيش القصص. اكتشف الآن