الحلقه التالته
من الحلقات الخاصه
سبحان الله وبحمده ✨ سبحان الله العظيم
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
اليوم التالي
في فيلا سليم
همس وايه وسهيله وايمي ورهف ولولو ومرمر بيعملوا الفطار وبيهزره.
سهيله: انتي سبيتي أبيه اوى ونزلتي انا عارفه انه مستحيل يسمحلك تقومي الا بعد ما يصحي .
همس: لا منا قولت انزل اجهز الفطار واطلعله قبل ما يصحي بسرعه.
ايه: يعيني علي الحب ورومانسيه انا كمان انسحبت زى الحرميه قبل ما يقبض عليا .
ايمي : اه حلو اوى رومانسيه دى وانا واقفه كدا.
سهيله: منا كمان واقفه ومسكت سكينه شكلي هدبح مراتات اخواتي واخلص منهم.
همس: يا لهوى يا سهيله هتموتنا عشان بحب اخواتك.
سهيله: وانتي صدقه عشان ممحونين زياده عن اللزوم .
ايمي: منتي كمان ممحونه زيهم مفيش جديد.
سهيله: لفت ليها بالسكينه وانتي ايه اللي منعك من المحن ياختي وكلنا عارفين انتي بتحبي احمد اد ايه .
ايمي : انا انكسرت من ساعه الحادثه وانا موجوعه ودموعها نزلت.
همس : قربت منها حرام عليكي كلنا عارفين أن دا أمر ربنا ليه معذبه نفسك هااااا وبعدين احمد بيعشقك والدكتوره مقلوش انك مستحيل تخلفي تاني.
ايمي: بس مخلفتش برده انتي متعرفيش احمد كان عاوز يخلف ولاد كتير ازى عشان اتربي وحيد وانا ضيعت حلم دا.
ايه : ليه تعذبي نفسك منا قدامك وانا اللي حرمت نفسي من خلفه بعد ادم عشان مش واثقه في حب عامر ليه متحمليش نفسك ضغط دا وبعدين اي الجديد اللي مخليكي تفكرى في الموضوع كتير الايام دى .
سهيله : بقولك اي تعالي معايا في دكاتره كتير كويسه مدام عاوزه تخلفي تاني.
ايمي : ربنا يخليكوا ليا وميحرمنيش منكم انتم فعلا اخواتي بجد وعمرى ماهنسي وقفتكم معايا ساعه الحادثه وانكم سبتم شغلكم وولادكم عشاني.
همس: بطلي هبل يا بت انتي هو صحيح انتي دمرتي عربيه الجديدة واتشلفطي بس الحمدالله عدت علي خير.
ايه : اه صحيح تعرفي احد الآن معرفش انتي عملتي الحادثه دى ازى.
ايمي : ابدا كنت نزله من عند بابا وركبت عربيتي ويداوب مسكت طريق السويس طلع عليه شويه حرميه حاوله يوقفوني بس انا موقفتش ضربه نار عليا فضلت ماشيه برده وفجاه طلع قدام عربيه نقل لبست فيها .
سهيله: عمر الشقي بقي الحمد الله عدت خير .
همس : فون رن وهي خافت جدا لان دى نغمت سليم بصتلهم جالك موت يا تارك الصلاه بس انتي وهي وطلعت فون من جبها وردت ايوه يا حبيبي .
سليم : حضرتك مش في حضني ليه حالا تكوني في حضني سلام وقفل .
همس: الله يسمحكم فضلته تهزره لحد ما صحي كنت مش عاوزه يحس بغيابي وسبتهم وطلعت تجرى وهي خارجه خبطت في مرمر اسفه حبيبتي سامحيني.
مرمر: حضرتك كويسه يا مامي بتجرى ليه.
همس: بعصبيه يوه يا مرمر انا كويسه بس بابي صحي وانا طلعه اشوفه بعد اذنك وسبتها وجريت.
مرمر: دخلت المطبخ تضحك عليها مامي خلاص بابي جننها صباح الخير.
سهيله: لا يا حبيبتي هي مجنونه من زمان .
مرمر : عارفه يا عمتو لما بتكون مع بابي بحس انها بنت مراهقه وبتعمل حاجات احنا مش بنعملها ولما ما يكونش هنا بتتحول لحد تاني خالص شرسه عصبيه عاوزه كل حاجه مظبوطه اوووووووى.
ايه : هي مجنونه بأبوكي بس لكن غير كدا لذيذه ربنا يخليها ليكم.
مرمر: عارفه يا طنط انا نفسي اكون كدة زيها لما اتجوز واخلف أبقي مهموسه بجوزى مجنونه علي ولادى شاطره في شغلي بحب عيله زوجي ماما دى فيها كل حاجه الا حاجه واحده هي اللي بتخنقني منها .
ايمي: انا عارفه وبتضحك ودى بقي محدش هيقدر يفيدك فيها.
سهيله: بتستهبل عليهم هو في جنان جديد طلع عليها انا معرفوش.
مرمر: اااااه يا عمتو يتمتع أننا نحضن لو نبوس بابا يا لهوى لو شافت حد فينا حضنه بتعيط وتتنطط وتتخانق معانا بتبقي واحده تانيه خالص لدرجه انها بتصعب علينا.
سهيله: امك دى مجنونه انا بفكر اعدمها واخلصكم منها ايه رأيك.
مرمر: بعيد الشر عليها دى عندى بالدنيا كلها لا خلاص مش عاوزين لا نحضن بابي ولا نبوسه.
فريده: دخلت وبصوت عالي ايه هتفضلول في المطبخ لضهر اربع ستات مش عارفين يحضره فطار بسرعه عاملين كررررررر كلام ايه مزهقتوش خمس دقايق يكون الفطار علي السفره وسابتهم وخرجت.
وكلهم بصوا لبعض وضحكوا .
لولو: دخلت تيته عمرها ما هتتغير ابدا هي اللي بتظبكم وطلعت تجرى وتضحك.
سهيله : يا لهوى عليكي يا ماما وضحكت
ايه : يالا اصل ممكن تغضب علي الاكل ومش هتفطر يالا واخدت الطباق وطلعت بيها.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
اوضه سليم.
همس : دخلت قلعت طرحتها والبلوزه بتاعتها ولسه هتفتح باب الاوضه كان سليم مستخبي وراي الباب شالها لحد السرير اعمل فيكي اي انا سمحتلك تسيبي حضني هاااااا وبيرفع حواجبه ليها .
همس:مسكت وشه وبتضحك لا بس انا قولت انزل احضر الفطار بنفسي عيب عندى ضيوف ولازم أرحب بيهم.
سليم : بتشتغليني يا همس هم مين دول اللي ضيوف دا بيعيشوا في فيلا اكتر من بيوتهم مين قالك تقومي .
همس : كنت عاوزه احضلك الفطار اللي بتحبه من ايدى النهارده يوم اجازتك وعملت كل اللي بتحبه سامحني وبتحاول تبوسه .
سليم: انتي لازم تتعقبي يا قلب سليم وبيغمز بعيونه.
همس : وانا موافقه يا قلبي وبتمشى ايديها علي دراعه .
سليم: كدا بقي قام وقف وربع أيده انزلي هاتي الفطار نفطر هنا في السرير .
همس : بتبصله بتهزر صح عاوزني انزل اجيب الفطار وهم كلهم منتظرينك تحت عشان خاطرى يا سليم بلاش دا ماما فريده تدبحني.
سليم: خلاص ادخلي اعملي فطار هنا وقاعد ومسك علبه السجاير.
همس: راحت اخدتها منه مينفعش سجائر علي ريق النوم كده صحتك تتعب.
سليم: خلاص خمس دقايق يكون الفطار قدامي .
همس : كدا يا سليم ومسكت البلوزه بتاعتها لبستها وطرحه انا هنزل اجيب الفطار ونزلت.
سليم: شطوره يا قلب سليم وبيضحك متتاخريش خمس دقايق وتكوني قدامي .
همس : بددب في الأرض برجليها وبصتله لما ارجعلك شوف انا هعمل فيك أي.
سليم : ماشي يا سرشه متتاخريش منتظرك بسرعه.
همس : نزلت ووقفت متردده وبلعت ريقها وراحت جابت صنيه من المطبخ وطباق وبتاخد فطار ليهم.
فريده : انتي بتعملي إيه وفين سليم منزلش ليه .
همس : محرجه من غير ما تبصلها سليم هيفطر فوق .
فريده: طبعاً منتي تلاقيكي عماله تتسهوكي عليه من الصبح ويمكن ما يكونش نام اصلا يالا عشان متتاخريش عليه اصل منشفوش بقيت اليوم منا معدش ليا لازمه .
همس : الدموع اتجمعت في عيونها ومردتش عليها.
باهر : اصلا يا تيته لما بيكون بابي اجازه بيفطر في الجناح بتاعه هو لازم كل مره تسمعي مامي نفس الكلام مينفعش كده .
همس: باهر عيب كده اعتذر من تيته حالا وتاني مره مدخلتش في كلام الكبار.
باهر : بصلهم بعصبيه اسف يا تيته وسابهم وقام من علي التربيزه.
همس: عن اذنكم وبصت ل رهف انها تروح تشوفه.
رهف : عن اذنكم وقامت وراحت وراه.
هدى : هو انتي هتموتي ناقصه عمر لو معكنتيش علي اللي حواليكي.
فتحيه : انتي اي مشكلتك تفطر مع جوزها فوق تحت اللي يهمك سعاده ابنك كفايه بقي اللي بتعمليه انهدى اصل معنتش هدخل هنا بسببك وعيشي لوحدك.
هدى: وانا كمان همس استحملتك كتير اوى امال لو مش بنت اختك كان زمانك ولعتي فيها بقي .
سهيله: عارفه يا ماما ابيه سليم عارف أن دا هيحصل ومش همه غير أنه يبقي معاها بطريقه اللي بيحبها وبس وهتشوفي هينزلوا ولا في اي حاجه حصلت ولا هي حتي هتحكيله اللي حصل .
فريده: يعني لما أبقي عاوزهم يحترموا العيله أبقي غلطانه.
محمد: يا حبيبتي مش غلطانه بس هم عشقهم مختلف واللي بيحسه بيعملوه والنهارده اجازه سليم واحنا اللي قاعدنا كان المفروض نسبهم لوحدهم.
عامر : خلاص يالا نفطر عشان هاخد عصفورتي وهطير.
احمد: وانا كمان طالع سخونه وبيبص ل ايمي جاهز يا ملكه قلبي.
ايمي: بتصقف طبعاً جاهزه وسعيده جداً.
محمد : انا بقي هتنزل ندور علي فيلا تليق بسلطانه سهيله.
سهيله: مش احنا اتفقنا هنجبها لما نستقر في مصر ولسه بدرى.
محمد: لا منا كلمتهم وخلاص هنسافر اسبوع بس نخلص كل حاجه هناك وهنرجع نستقر في مصر ومسك ايديها باسها انا معرفش انك ضغطه علي نفسك اكتر من كده وهنخلف كمان .
سهيله: قامت حضنته وباسته وقاعدت علي رجله والشباب فضلوا يصفوره.
فريده: يا خيبه املي فيكم يا ولاد بطني وبتتكلم بعصبية .
هدى: افضلي بنارك كده مبروك يا ولاد ربنا يحقق ليكم كل اللي نفسكم فيه.
فتحيه: والله انا فرحانه ليكم وفرحانه اكتر فيكي يا فريده عشان عشق العيال دا هيجننك .
فريده: بتبصلها بكبرياء
وكلهم فطروا وفضلوا يضحكه ويهزره.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في اوضه سليم
همس : دخلت اتفضل يا حبيبي وراحت تحط الصنيه علي التربيزه.
سليم : اتاخرتي ليه كده وحضنها من ضهرها ودفن وشه في رقبتها.
همس: سندت علي كتفه بعشق قربك مني اووووى يا سليم .
سليم: انتي بقي قربك ليا هو الحياه يا حبيبتي ربنا يخليكي ليا يارب وراح قاعد علي الكرسي وقاعدها علي رجله وبداء يكلها انا اسف علي اللي ماما عملته بس انا عارف انك جدعه وبتستحملي .
همس : انا عشانك اعيش في النار وعمري ما ازعل ابدا وقربت باسته.
سليم: كفايه اكل كده وشالها وقام وراح بيها ل سرير وبصلها بعشق احساسي بيكي في كل مره اشوفك أو المسك بيبقي زى ما اكون اول وآخر مره هشوفك أو المسك ببقي نفسي ادخلك جوه ضلوعي.
همس :ضمته اوى لحضنها وانا نفسي اعيش جواك واستخبه في حصون قلبك انا تحت امرك اعمل إللي انت عاوزه .
سليم : حبيبتي بعشقك يا عمري ويعشق النفس اللي بتتنفسيه وقرب منها وغرق بيها في بحور عشقهم .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
وعدى اليوم بهدوء عليهم كلهم وكل واحد عمل اللي هو عاوزه .
والشباب في فيلا قاعدين بيذاكره في الجنينه وكل واحد وحبيبته علي تربيزه وفريده وهدى وفتحيه بينقره في بعض وعدى اليوم كله من غير مشاكل.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في اليوم التاني رجع سليم من الشغل وكانت فيلا هاديه وهمس قاعده مع باهر في الاوضه بتاعته عشان زعلان طلع علي فوق دخل السلام عليكم .
همس : قاعده جمب باهر علي السرير .
سليم: انتي بتعملي عندك يا هانم وبصوت عالي قومي انا مش قولتلك مليون مره بقي شحط معدش ينفع تحضنيه ولا انا لازم اعملك مصيبه عشان ترتاحي .
همس: قامت جرى اسفه يا قلبي بس هو كان مدايق وبعدين دا حبيب قلبي باهر وقلبك صح وبتبوسه من خده.
سليم: هو ابني وضهرى وسند اخواته وانا حبيبك وضهرك وسندك انا بس ومش مسموح لحد يكون حبيبك غيري.
همس : حضنته ربنا يخليك لينا يارب .
مرمر : راحه تسلم علي سليم وحشتني يا بابي .
همس : بتغير علي سليم من البنات واقفه بتهذ نفسها أووي.
لولو: راحه حضنته هي كمان عارف يا بابا نفسي اتجوز واحد زيك وبتبوسه چان زيك كده متتصورش انا بتباه بحضرتك في كل مكان واورى اصحابي صورك ومش بيصدقه انك بابي وسيم وعضلات ولا ابن عشرين سنه.
همس : بعدتهم عنه خلاص سلمته علي بابي كلموه بقي من بعيد عشان انا هقتلكم وانتي يا هانم بتورى صور بابي لاصحابك وانا اقول العين جيالي منين وستك بقت مش طيقاني وبعدين مين دااااا اللي وسيم انا شيفه انه وحش .
سليم: رفع ليها حواجبه وحش واي كمان .
همس: بعصبية اه وحش وشعرك ابيض كمان واللي هسمعها بتتكلم عليك هكولها بسناني انا يقولكم اهو .
باهر : بس دول بناتك يا مزه .
همس: ولو حتي لو مين ما كان وقامت معيطه انا مش بحب حد بيصله أو يقرب منه بغير عليه من نفسي أوقات بستكتره علي نفسي وقاعدت علي سرير.
وكلهم اتلموا حواليها وسليم قاعده قدامها انا مش كتير عليكي انتي اللي الدنيا وانا وولادنا شويه عليكي انتي اغلي حاجه في حياتنا احنا من غيرك ولا حاجه وان كان علي بناتي هبقي ابوسهم واحضنهم بعيد عنك وبيضحك .
وكلهم حضنوها .
سليم : وقف ووقفها وحضنها واخدهم كلهم في حضنه وبصلهم ربنا يخليكم ليا .
وبص ل باهر انت ليه كنت زعلان .
باهر : مفيش يا بابا موضوع تافه متشغلش بالك .
همس: اصل رهف بتاخد درس مع مستر هو قالها بلاش تاخدى معاه بس هي بصراحه جربت كذا مستر محدش فهمت منه غيره هو .
سليم: بسيته احضر معاها الدرس وبلاش تزعل ولا تزعلها خلي بالك منها بحبك ليها بلاش عصبيه امك المجنونه دى وبيضربه في دماغه.
لولو: يسلام عليك يا بابي وانا بقول انت أعظم اب في الدنيا يارب اتجوز واحد زيك.
سليم: ليه يا حبيبتي مامي قالت عليه وحش وبيضحك.
مرمر : يا لهوى يا بابا لو تعرف مروه صحبتي بتقول عليك اي فاضل ثانيه واحده وهتكتب اسمك علي وشها .
همس: راحت مسكتها من شعرها انتي بتقولي اي يا روح امك وانا اقول بت دى مبتمشيش من فيلا ليه بشرف ابوكي الوسيم اللي جنني دا بت دى لو دخلت فيلا هولع في امها انا بقولك اهو انتي وهي وبصت ل سليم وانت بطل ضحك .
سليم: بيوشش باهر امك اتجننت والفاظها اتغيرت شويه ستك وهولع وبتحلف بشرفي قولي اعمل فيها أي.
باهر: حقها حضرتك وحش يا سليم باشا.
همس : انتوا بتتكلموا بصوات واطي ليه .
سليم : مفيش حاجه دانا بقوله امك كبرت وخرفت .
همس : انا كبرت وخرفت ماشي وسابته ومشيت .
سليم : يالا يا ولاد تصبحوا علي خير اروح اشوف اخرت صبري وباسهم وخرج راح عشان يصلحها .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
رايكم تعليقاتكم توقعاتكم 20 كومنت عشان يوصلكم باقي روايه ولازم البارت يوصل ل 1000 كومنت عشان اكمل.
بقلم : ياسمين الهجرسي
أنت تقرأ
ياسمين الهجرسي هوس عاشق وأنوثة طفله رومانسيه حد الجنون ل ملكه الاحساس
Romanceرومانسي اجتماعي اللهم صلي علي سيدنا محمد وعلي اله وصحبه وسلم ✨✨✨✨✨ المقدمه سليم غروره..... تكبره..... امتلك من الوسامه والغني وجسد رياضي الذي يتمناه النساء ولا يعترف بأهميه النساء في الحياه هو اقوى رجال الأعمال في الوطن العربي الجميع يرتجف...