الفصل العاشر
سبحان الله وبحمده ✨✨ سبحان الله العظيم
✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند كوكي في المستشفي
عامر : راح كوكي المستشفى وكان معاه باقه ورد حلوه اوي فتح الباب فجاه عامر جه يابنات الورد لمين الورد ل كوكي الحلوه الجميله مكشره ليه خلاص اقولك انا شفت بنت بره وبيصفر وبيشاور بايده ايه صاروخ وااااو يا كوكي كان نفسي اديها الورد
لما لاحظ أن كوكي زعلت بس اعمل ايه طلع عندها سنه ونزل علي رقبه ومد أيده مولاتي تسمحلي وتتعطف عليا وتقبل مني الورد المتواضع ده اللي ضاع جماله جانب سحر جمالك ووهم عيونك يا مولاتي.
كوكي: ابتسمت شكرا يا عامر.
عامر : قام وقف ومثل انه زعلان.
اعمل ايه يا رب هي عشان جميله ورقيقه تعمل فيا كده انا اختار الورد ورده لون خدودها ورده لون شفايفها وفي الاخر تقوليلي شكرا يا عامر طب قولي ليا اي كلمه يا معالي ظابط عامر يا موز يا امور اي حاجه تضحكي على عقلي بيها مش شكرا
وبعدين يعني عشان انتي حلوه شويه هتعملي كده في قلبي وتبهدليني.
كوكي: اعمل ايه انا مبقتش انفع اعمل حاجه خالص.
عامر: سيبك من الكلام الفارغ ده ويالا عشان في مفاجاه جامده النهارده.
كوكي : مفاجاه ايه انا تعبانه فعلا ومش قادرة اتحرك.
عامر : هنخرج انا حجزت ياخت و هنقضي اليوم كله فيه هنلف بحر المتوسط كله انا قدامي 12 ساعه مش هتفرقي حضني فيهم هتقومي تلبسي ولا اشيلك زي ما انتي كده ونخلص حتي دمك خفيفي بكل البط اللي علي الترنج ده اهي فرصه و يعوم معانا شوى وينبي ثواب فيه.
كوكي : بتضحك بكل صوتها مش هتتغير يا عامر انا تعبانه ومش قادره مش عايزه اخرج ولا اشوف حد سبني لوحدى وقضي الكام ساعه دول مع حد بتحبه .
عامر : انا معنديش وقت الكلام ده وشال البطانيه من عليها احنا خارجين يعني خارجين يا طنط فتح الباب لو سمحتي لبسي كوكي .
مامت كوكي: بس كده انت انتظر بره خمس دقايق وهتكون جاهزه.
عامر : خرج وفضل يضرب الحيطه بايده و زعلان على الحاله اللي هي وصلت ليها و على مراضها و على شكلها على حالتها النفسيه كانت بتعشق الخروج و الحاجه الوحيده اللي كانت بتعمل المشاكل بينهم أن عامر مش فاضي يخرج معها دلوقتي بقت هي اللي مش عايزه تخرج و بتستخبي من الناس.
مامت كوكي : ا تفضل يا حبيبي انا خلصت.
عامر : مسح دموعه ودخل شالها ايه القمر ده الناس كلها تحسدني عليكي وقرب وشالها وبصلها اوى انا نفسي اكل شفايفك بس لما نخرج وهي اكسفت وخبت وشها في صدره ووصل العربيه ونايمها في حضنه اطلع علي يخت وسواق وصلهم لليخت.
عامر : شالها ونزل وطلعوا اليخت كان موجود شيف عشان يشوي ليهم سمك عشان هي بتعشق سمك وعيشها يوم ما كانتش تحلم به
مبسوطه يا قلبي انا مش مصدق انك معايا وفي حضني تعرفي بفضل افكر فيكي طول الوقت وقبل ما ترد عليه تعبت
كوكي: عامر ممكن توصلني السرير عاوز ارتاح شويه لاني تعبانه جدا وبتحاول تتماسك.
عامر : لكي ادويه دلوقت وشالها ونزل بيها
نايمها على السرير واخدها في حضنه لحد ما نامت وبعد ما صحيت شلها وطلع بيها على سطح اليخت وفضل حضنها
بعشقك يا كوكي والدنيا مطرت كانت مبسوطه اوي بالمطر وقفت وفضلت تلعب وتنط تحت مطر وهو كمان هزر معها وراح وشالها كفايه ننزل عشان متتعبيش .
كوكي : خدني في حضنك يا عامر خايفه اتحرم منك .
عامر : مستحيل ابعد عنك أو حاجه ممكن تبعدني عنك ونزله حاولي تغيري هدومك علي ما اغير انا وخلصوا وفضلوا سهرنين علي ضوء قمر .
كوكي :بتبص ل سماء نجوم جميله قوى بس شوف نجمه دى بعيده ازى وحزينه لوحدها اكيد ماتت وهم مش حاسين بيها بس هي اللي شيفاهم وسعيده عشانهم انا كمان لما اموت هبقي سعيده لما اموت ويكون عندك اسره واولاد وأفضل اشوفك من السما وافرح عشانك.
عامر : دموعه نزلت انتي هتعيشي وهنخلف ودموعه زادت وهي ضحكت ليه بمعني أنه بيضحك عليها وبعد كده الوقت اتاخر يالا عشان الوقت اتاخر ورجعها المستشفى
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
ورجع الفيلا
قابل سليم
سليم : ازيك يا عامر شاف انه تعبان مالك شكلك مش عاجبني ليه انت معيط.
عامر: اترمي في حضنه وفضل يعيط الدنيا جات عليا اوي وظلمتتي لا كسرتني في اكتر حاجه بعشقها.
سليم :ضمه وفضل يطبطب عليه وبعد عنه ورفع وشه اجمد كده محدش يقدر يلمس شعره منك انت ناسي انت مين انت عامر سيف الدين يعني اللي يوجعني في شعره فيك انا أدفنه صاحي تحت رجليك انت ابني مش اخويا مالك يا قلب اخوك.
عامر : مش وقته انا لازم اكون في الكليه كمان ساعتين لما ارجع في الاجازه اقولك بس اطمن مفيش حد عملي حاجه اللي حصلي دت الحاجه الوحيده اللي ميقدرش عليها بشر.
سليم : انت راجل وانا واثق فيك بس كل اقدر اقولك عليه خلي بالك من نفسك وسبها علي الله ولما توصل طمني عليك عشان نتكلم يالا هوصلك للعربيه وفضل معاه لحد ما ركب ودخل طلع لسهيله انتي عامله ايه يا حبيبتي .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سهيله
سهيله : أبيه وحشتني اوي نورت اوضتي.
سليم : عامله ايه في المذاكرة كلها كام شهر وندخل الامتحان.
سهيله : ان شاء الله سفيره وهتشوف يا ابيه عشان اليق بحضرتك.
سليم : باسها من دماغها ان شاء الله يا حبيبتي انتي قدها تصبحي علي خير.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في اوضه فريده
خبط ودخل علي مامته
فريده : عامل ايه يا قلب امك .
سليم : الحمدلله يا امي ادعيلي انا كلمت الدكتور وقالي أن حضرتك اتحسنتي وممكن تمشي من غير ما حد يساعدك انا مبسوط اوي يا أمي
واتبرعت بمبلغ كبير اوى النهارده المستشفى 57357 عشان ربنا كرمنا بشفاكي.
فريده : ربنا يزيدك يا حبيبي بس انا اول ما احس اني كويسه هروح اعمل عمره ان شاء الله.
سليم : ان شاء الله اول ما تنوى امريني وانا هخلص الأوراق بعد اذنك.
فريده : ما يامرش علي قلبك حب يوجعه وكل يتمني قلبك ربنا يحقهولك.
سليم : ياااه يا امي ياريت ساعتها ابقي مسكت القمر بايدى ادعيلي.
فريده : ان شاء الله يا حبيبي قول ل همس اني زعلانه منها طول اليوم نايمه تعبانه ما شفتهاش.
سليم: قام وقف فجاه وليه محدش كلمني يا امي حرام عليكي كده وهي عندها ايه بعد اذنك يا امي تصبحي علي خير.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
وسابها ودخل عند همس.
همس : قرب عليها كانت نايمه في سريره مالك يا قلب سليم تتعبي طول اليوم من غير ما تكلميني ليه مش انا حبيب همس وأمانها ينفع كده.
همس : بدموع انا اتصلت عليك كتير بس انت مردتش عليا اكيد كنت مع وحده حلوه صح عشان كده نسيت همس.
سليم : بيبتسم مين قالك كده
انا فعلا في واحده حلوه وزى القمر هي اللي شغلاني طول اليوم وبفكر فيها مش قادره تغيب عن بالي اعمل ايه اعذريني لقتني بحبها ومش قادر علي قلبي سكنته يا همس.
همس : دموعها زادت ماشي يا ابيه ربنا يسعدك ولسه هتقوم وسليم مسكها ومن اديها راحه فين ياوجع قلبي انا زعلتك في حاجه انا خفت عليكي اوى لما عرفت انك تعبانه .
همس : وفر الخوف للي انت بتحبها وشغلاك طول اليوم وسحبت اديها وقامت من جنبه وهو قام مسكها واخدها في حضنه اوعي يا همس تزعلي وميكنش حضني هو الامان ليكي
همس انتي غيرتي حياتي لما بشوف دموعك بتفقدني رجولتي وزعلك بيحسسني اني أضعف راجل في الكون يا قلب سليم ومفيش حد شغلني غيرك انتي اللي بتشغليني وانتي هي اللي قدرت علي قلب سليم.
همس : فرحت جدا وباسته من دماغه انا عمرى ما هبعد عنك حتي لو انت طلبت ده توعدني انك تحبني.
سليم : هو انا لسه هحبك انا عشقتك وقدرتي تدوبي قلب سليم اللي كان قطعه تلج مقدرش عليه حد غير همسه حياتي اللي طلعتي في ليله تشبه الموت وكانت هي الحياه فيها وباسها من دماغها يارب يخليكي ليا ويهديك ويحفظك.
همس : عرف انا نفسي اكون طولك عشان ابص في عيونك عرف انا أما كنت في المول جبت شوذ طويله اوي عشان لما بحب ابوسك لازم اقف علي رجليك كده وطلعت وقفت علي رجليه عشان انت زى فرسان الرويات اللي بقرئها طول بعرض وانا صغيره وهو ما سكها من وسطها وهي بحركاتها بتحرك كل ذره رجوله جواه وسرح في عيونها وبيكلم نفسه عيونك سحر وشفايفك طريق طويل نفسي أوصله وشعرك بحر نفسي اغرق فيه وشالها رفاعها باسها من دماغها.
همس : اتكسفت خمس دقايق وهجيلك انا حضرتلك لبس عشان انت معنتيش هتلبس غير من أيدى وانا هعملك مفجاه حلوه.
سليم: مبتسم شكرا يا جميل بس اوعي تقعي مش هلحقك وانتي بالكعب العالي يا قلب سليم .
همس : ان شاء الله مش هقع وراحت لبست فستان وهوخرج كان لابس بنطلون وبدى حملات رجالي وهي خرجت واول ما شفها جسمه كله اتجمد من منظرها وقف مكانه وقربت منه ايه رأيك يا ابيه وقفت قدام المرايا ومسكت أيده ووقفته جانبها وحطه اديها في وسطها مش انفع اكون حبيبتك ولفت وبسطله بزمتك انت يا ابيه ممكن تتجوز واحده حلوه زى كده .
سليم : بيكلم نفسه حلوه ايه دانتي صاروخ الله يخربيت ام جمالك ده استحاله تكوني حقيقه انتي اكيد جنيه وطالعه عشان تدوبني وفضلت تلف بالفستان وهو مسحور بجمالها وكانت هتقع وقعت في حضنه وسندت بديها علي صدره وهو بص علي اديها الصغيرة حركة مشاعر عاشق لمعشوقه وفضل يبص في عنيها وشفايفه.
همس : بقت فعلا طوله وهو بص علي كل حته في وشها وجسمها واتمني انه يحبسها جواه.
همس : ايه يا ابيه من ساعه ما شفتني وانت ساكت ليه قولي انفع اكون حبيبتك واترمت في حضنه وهو فضل ضاممها اوى وبيتكلم نفسه سليم : بتسئلي تنفعي تكوني حبيبتي دانا نفسي ادخلك جواي واخبيكي من عيون الناس ياريتني ما كنت شفتك كده وبعدها عن حضنه روحي اقلعي فستان ده واستحاله اشوفك بيه تاني.
همس : ليه وحشه مش عجبك ده تحفه لونه اسود وقصير وضهره مكشوف وجميل بجد.
سليم : عشان انتي جميله اوي وجمالك وجسمك ظلمينك انا بخاف عليكي من عيوني وعيون الناس ياقلب سليم اوعي تفكري في يوم تلبسي لبس بشكل ده بره اوضه نومك وحط ايده علي دماغها وقراء ليها قران .
همس : هتاخدني في حضنك وانت نايم تمام.
سليم : بلاش النهارده يا حبيبتي روحي نامي عشان المدرسة الصبح .
همس : زى ما تحب يا ابيه وبتعيط وهو زعل علي شكلها وفضل يفكر هيعمل ايه معاها هو معدش قادر يمنع قلبه من حبها.
همس : غيرت ونامت وفضلت تعيط .
وسليم : دخلها ممكن اعرف انتي بتعيطي ليه انا زعلتك في حاجه مش معقول كل ما هكلمك هتعيطي بشكل ده .
همس : قامت قاعدت وربعت اديها اه انت زعلتني و اوي كمان انا بحاول اسبتلك اني كبيره عشان تحبني وبفهمك من عيونك وعرف اني بحب انام في حضنك وفي الاخر مردتش وانت عارف اني مش بعرف انام غير في حضنك .
سليم : مسح دموعها وبصلها اوى و ضعف وشالها ودخل بيها علي سريره هنيمك في قلبي مش في حضني بس اخر مره اشوف دموعك انتي ليكي فيا اكتر من اي حد دائما اطلبي حقك فيا ومتعيطيش زى الاطفال كده امال فين الانسه اللي كانت كبيره من شويه .
همس : باسته من خده يعني انا لو عاوزه اي حاجه منك اطلبه من غير ما افكر وحضنه وشه .
سليم: من غير تفكير بقولك اطلبي حقك فيا يا همستي وبيضحك.
همس : باسته من أيده ودماغه ربنا يخليك ليا يا ابيه انا عمرى ما هبعد عنك .....
وهو اخدها في حضنه وحط أيده علي دماغها وقراء قران وبيكلم نفسه يارب تكوني نصيبي واخدها في حضنه ونام .
وصحي قبل منها ولبس وراح صحاها وفضل يملس علي وشها وشعرها قومي يا حبيبتي يا كسلانه اول يوم ليكي في المدرسة ولسه هوصلك عشان اطمن عليكي ومتنسيش انا قولتلك إيه .
همس: سبني انام مش مهم انا نمت ساعتين بس .
سليم : بس انا منمتش ولا دقيقة .
همس : قامت بسرعه ومسكت وشه ليه تعبان مالك فيك إيه بطنك بتوجعك وحطت أيدها علي بطنه.
سليم : بلع ريقه بالعافيه لا كان جانبي قمر مقدرتش انام فضلت ابص عليه لحد النهارده ما طلع.
همس: مسكت أيده باستها الحمدلله انا خفت عليكي اوي ودموعها نزلت.
سليم : مسحلها دموعها وملس علي خدها يالا ربع ساعه تكوني جاهزه.
همس : قامت علي سرير ونزلت وفعلا راحت لبست وصلت وخرجت لقته نزل المكتب ..... وراحت ليه المكتب وفتحت المكتب ودخلت ووقفت قدامه وبتلف وشعرها بيلف معاها بطوله اللي بيغرق فيه سليم.
همس : عمرك شفت بنت حلوه زى كده .
سليم : قام من علي المكتب لا مشفتش بس ممكن الجميل يلم شعره عشان انا بخاف عليكي اوي من عيون الناس ولو تعبتي انا مش هستحمل .
همس : بتضحك ومدت اديها والدته اتفضل اربطلي شعرى يا ابيه كنت عارفه انك هتطلب ده .
سليم : ربنا يحميكي ومد ايده بس كده يا قلب ابيه وكان بيدعي ربنا انها تكون نصيبه وتحبه وتعشقه زى ما هو عشقها يالا خلصت يا أميرتي ومسكها من وشها يالا ونزله بسرعه لأنهم اتاخره وركب العربيه وفضلت حضنه أيده وكل شويه تبص عليه وتبوسه وبعدين مدت اديها وطلعت سلسلة اوعي تشيل اسمي من جنب قلبك.
سليم : حاضر يا شقيه وانتي دخلي سلسه جوه .
همس : لا مش ممكن انا هفضل حطها كده اعلان انك بتاعي انا و بس .
سليم : يالا وصلنا مش هقولك تاني اياك تكلمي شباب أو تضحكي ل مستر وكانت المديره واقفه علي باب المدرسة مستنياهم.
سليم: نزل كانت كل المدرسات علي اجمل مظهر عشان سليم كلهم معجبين بيه ودخل مكتب المديره.
المديره : تحب تشرب ايه حضرتك .
سليم : شكرا انا حابب تعرفي لو انسه همس حصلها حاجه مش هقولك لو زعلت انا هعمل ايه.
المديره : حضرتك متقلقش خالص عشان انسه همس في عيونا وحضرتك عرف من سهيله وعامر وما اللي امرت بيه لتنفيذ.
سليم : عرف بس بحب الفت نظرك بعد اذنك اتفضلي واقفلي الباب وراكي عاوز همس .
المديرة : تحت امرك يا فندم وفعلا خرجت وقفلت الباب .
سليم : قام وقف وشد ايدها ووقف همس قدامه ياقلب سليم خلي بالك من نفسك وافتكرى كلامي بلاش تصحبي بنت مش مودبه وممنوع كلام مع شباب فهمتي يا قلبي ومدرسين وأيامي تضحكي بصوت عالي أو تفردى شعرك خلي بالك من نفسك وكل حصه تطمني عليكي اوكي.
همس: حضنته حاضر بس خليك معايا شويه انا خايفه معرفش حد هنا.
سليم : ضاممها اوى متخفيش يا قلب سليم في أي وقت هتقوليلي تعالي هيجيلك وباسها من دماغها يلا اضحكي .
همس : لو طلبتك هتجيلي صح .
سليم : صح يالا امسحي دموعك و مشي وسابها.
وعدى شهرين علي ابطالنا بهدوء من غير أحداث جديده
✨✨✨✨✨✨✨✨✨
أنت تقرأ
ياسمين الهجرسي هوس عاشق وأنوثة طفله رومانسيه حد الجنون ل ملكه الاحساس
Romanceرومانسي اجتماعي اللهم صلي علي سيدنا محمد وعلي اله وصحبه وسلم ✨✨✨✨✨ المقدمه سليم غروره..... تكبره..... امتلك من الوسامه والغني وجسد رياضي الذي يتمناه النساء ولا يعترف بأهميه النساء في الحياه هو اقوى رجال الأعمال في الوطن العربي الجميع يرتجف...